۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وقتی مدیران باشگاه کم کاری خود را گردن قوانین می اندازند / تراکتور می توانست با لیست کامل به مصاف النصر برود

۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰
کد خبر: 561525
وقتی مدیران باشگاه کم کاری خود را گردن قوانین می اندازند / تراکتور می توانست با لیست کامل به مصاف النصر برود

کاروان تراکتور درحالی برای دیدار برابر النصر در لیگ قهرمانان راهی دوحه شد که مدیران باشگاه با اهمال خود، سبب شدند تا تنها 16 بازیکن در لیست این تیم حضور داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین، تراکتور پس از جدایی چندین بازیکن تاثیرگذار و مصدومیت و ابتلا به کرونای بازیکنان فعلی و البته پنجره بسته نقل و انتقالاتی، دچار بحران شدیدی شد. به همین دلیل مدیران تراکتور درخواست تعویق بازی با چاشنی تهدید به کناره‌گیری از لیگ قهرمانان را به فدراسیون فوتبال ارسال کردند ولی وقتی متوجه شدند که عدم حضور در این بازی چه تبعاتی برای باشگاه به همراه دارد، درخواست جایگزینی پنج نفر از بازیکنان پایه را با بازیکنان مصدوم و کرونایی به AFC دادند اما AFC با این درخواست مخالفت کرد تا تراکتور با ۱۶ نفر راهی قطر شود. البته با بررسی قوانین مشخص می‌شود که این مشکل تنها به دلیل عدم آگاهی مدیران تراکتور از بندها بوده است. قوانین لیگ قهرمانان آسیا برای جایگزینی نفرات در مراحل حذفی مربوط به مصدومیت یا بیماری بلند مدت دروازه‌بانان پس از پایان مهلت ارسال لیست می‌شود که تیم‌ها می‌توانند با ارائه مدارک، دروازه‌بان جایگزین را برای ادامه رقابت‌ها در اختیار داشته باشند. دلیل اصلی مخالفت AFC با درخواست تراکتور این موضوع بوده چرا که آن‌ها درخواست جایگزینی بازیکن برای پست‌هایی غیر از دروازه‌بان داشتند. با این حال مدیران تراکتور باوجود این که مهلت ارسال فهرست آسیایی به پایان رسیده بود، می‌توانستند بدون این که منتظر پاسخ AFC بمانند با استفاده از بند ۴ ماده ۳۰ به راحتی تا ۸ بازیکن را به لیست خود اضافه کنند. طبق این بند ماده ۳۰ قوانین لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌ها تا یک هفته پیش از نخستین بازی در مرحله حذفی این رقابت‌ها می‌توانند تا ۸ بازیکن به صورتی که تعداد کل لیست از ۳۰ نفر بیشتر نشود، به لیست خود اضافه کنند. با توجه به این که بازی تراکتور و النصر ۲۳ شهریور برگزار می‌شود، فرصت استفاده از این بند برای تراکتور تا پایان ۱۵ شهریور بوده اما باید یادآوری کنیم که باشگاه تراکتور از شنبه شب (۱۳ شهریور) تا ۱۵ شهریور به دلیل مشکلات مالکیتی تعطیل شده بود تا این فرصت برای تراکتوری‌ها به راحتی بسوزد. در نتیجه مدیران تراکتور پس از آغاز تمرینات (۱۶ شهریور) و اطلاع از مصدومیت دو بازیکن و محرومیت یک بازیکن، درخواست تعویق بازی یا انصراف و در ادامه درخواست جایگزینی بازیکن را به AFC ارسال کردند تا با شلوغ‌کاری مانع از آشکار شدن این موضوع شوند و الان مجبور باشند با ۱۶ بازیکن به قطر بروند.

قطعا بخشنامه قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا در اختیار مدیران این باشگاه تبریزی بوده اما اینکه چرا آنها در این زمینه کوتاهی کرده­اند و حالا آن را گردن قوانین AFC می­اندازند، موضوعی است که باید بررسی شود.