۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اتفاق عجیب در فدراسیون ژیمناستیک / نه رییس وجود دارد و نه سرپرست!

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴
کد خبر: 561201
اتفاق عجیب در فدراسیون ژیمناستیک / نه رییس وجود دارد و نه سرپرست!

در اتفاقی عجیب، فدارسیون ژیمناستیک درحالی اداره می شود که نه خبری از رییس هست و نه حتی سرپرستی که مسئولیت اوضاع را برعهده بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک از ۶۰ روز فراتر رفت. این درحالی است که دوره ریاست اینچه درگاهی ۱۹ تیر به پایان رسید و او از آن تاریخ به بعد بی آنکه حکمی از سوی مسئولان ورزش صادر شده باشد همچنان در فدراسیون مستقر است و به عنوان رییس فدراسیون نامه ­ها  را امضا می کند. ثبت نام از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون‌ ژیمناستیک از ۷ اردیبهشت‌ماه آغاز و در پایان مهلت قانونی  ۱۳ کاندیدا برای احراز ریاست این فدراسیون ثبت نام کردند. وزارت ورزش اگرچه در بخش تایید صلاحیت مدیریتی تنها بر روی نام دو نفر از نامزدها مهر تایید زد اما تاکنون اقدامی در خصوص انتشار نهایی تایید صلاحیت شدگان انجام نداده است.  مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان پیشتر در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که صلاحیت مدیریتی اینچه درگاهی رییس وقت فدراسیون به منظور شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون ژیمناستیک احراز نشده است.  او تصریح کرد: نامه‌ای از بازرسی کل کشور دریافت کردیم که بر اساس ارزیابی بازرسی کل کشور، وی را فاقد صلاحیت مدیریتی دیده و از سوی وزارت ورزش و جوانان به دلیل تطبیق مدیریتی تایید نشد. علی نژاد علاوه بر این در خصوص ژیمناستیک صحبت‌هایی را به میان آورد که علاقه مندان به این رشته را کمی نگران کرد. او صحبت از منافع ملی و دخالت‌های برخی و دادن آدرس غلط به مجامع بین‌المللی از جمله IOC  و فدراسیون جهانی را مطرح کرد؛ اتفاقی که زمزمه تعلیق برگزاری انتخابات را بر سر زبان‌ها انداخت.

گفته شده مسئولان فدراسیون ژیمناستیک از سال ۹۶ نسبت به تغییر اساسنامه اقدام کرده بودند حال آنکه دست اندرکاران وزارت ورزش نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی کردند. در همین راستا عده‌ای از روسای هیات‌های استانی نیز امضای مصوبه‌ای که  موجبات تغییر اساسنامه را فراهم کند رد می‌کنند، ضمن اینکه  از سال ۹۶ تا به امروز تمامی مجامع فدراسیون ژیمناستیک بر اساس اساسنامه فدراسیون آماتوری برگزار شده است. بدیهی است تغییر اساسنامه باید به اطلاع وزارت ورزش می­رسید تا مجامع سالیانه مطابق اساسنامه جدید تشکیل شود.

اکنون باید دید وزرات ورزش چه برنامه­ای دارد تا این بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک وارد ماه سوم نشود.