۰ نفر

مورینیو به رکورد ۱۰۰۰بازی به عنوان سرمربی می رسد

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۲۹
کد خبر: 561074
مورینیو به رکورد ۱۰۰۰بازی به عنوان سرمربی می رسد

ژوزه مورینیو در دیدار رم و ساسولو به رکورد ۱۰۰۰ حضور روی نیمکت مربیگری خواهد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در سال ۲۰۰۴ پورتو در راه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا موفق شد منچستریونایتد را در ورزشگاه اولدترافورد شکست دهد. تیم پرتغالی در مرحله رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان موفق شد با نتیجه ۲ بر یک منچستریونایتد را شکست دهد. هر دو گل پورتو را در آن دیدار بنی مک‌کارتی به ثمر رساند و روی کین نیز در آن دیدار اخراج شد. یونایتد در بازی برگشت موفق شد دروازه پورتو را باز کند تا در آستانه صعود قرار گیرد ولی گل دقیقه پایانی کاستینیا باعث شد تا پورتو به مرحله نیمه نهایی راه یابد. مورینیو پس از این گل در حالی که دستانش را بالا گرفته بود به سرعت می دوید.

این شروع ژوزه مورینیو در فوتبال جهان بود.

قهرمانی پورتو در سال ۲۰۰۴ در لیگ قهرمانان اروپا برای خیلی‌ها شگفتی بود، اما نه برای خود مورینیو. او توانست با پورتو کار بزرگی انجام دهد و در ادامه راهی لیگ برتر شد. او در اولین کنفرانس خبری خود در چلسی خودش را «آقای خاص» نامید. این دستاورها برای کسب که کارش را به عنوان یک مترجم شروع کرده بود بسیار بزرگ بود.

چلسی با او به هر افتخاری که فکرش را می کرد رسید جز قهرمانی در لیگ قهرمانان  همین باعث شد تا او به اینتر برود و کار نکرده‌اش را در چلسی در اینتر انجام دهد.

آیا می‌دانستید؟

اتوبوس پارک‌کردن در حال حاضر یکی از اصطلاحات جا افتاده فوتبالی است. این اصطلاح را خود مورینیو ابداع کرد ولی چه چیزی باعث شد مورینیو این اصلاح را ابداع کند؟ تاتنهام با هدایت ژاک سانتینی در سال ۲۰۰۴.

مورینیو درباره شیوه دفاعی تیم تاتنهام گفت: «همان طور که در پرتغال دیدیم، آنها اتوبوس آورده بودند و آن را جلوی دروازه‌شان پارک کرده بودند. اگر یکی از تماشاگران این دیدار بوده باشم که ۵۰ پوند برای بلیط هزینه کرده است خیلی افسوس می خوردم؛ چرا که تاتنهام آمده بود که فقط دفاع کند.»

مورینیو در رئال مادرید نیز قهرمانی در لالیگا را به دست آورد ولی در لیگ قهرمانان ناکام بود و بار دیگر به چلسی برگشت و بعد از حضور در یونایتد و تاتنهام راهی رم ایتالیا شده است.