۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی گزینه های هیات مدیره پرسپولیس / مدیرعامل های مدعی

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸
کد خبر: 560417
بررسی گزینه های هیات مدیره پرسپولیس / مدیرعامل های مدعی

با استعفای جعفر سمیعی، اکنون گمانه زنی ها درخصوص مدیرعامل جدید پرسپولیس بیش از پیش مطرح شده است.

به  گزارش اقتصادآنلاین، با موافقت وزیر ورزش و جوانان، اکنون مجید صدری که رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس محسوب می­شود، به صورت موقت عهده دار سمت سرپرستی باشگاه است و به احتمال فراوان پس از بازی حساس با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا، تکلیف مدیرعامل پرسپولیس هم مشخص می­شود. چیزی که واضح به نظر می­رسد، صدری به احتمال فراوان در این سمت ابقا نخواهد شد و شخص دیگری مدنظر وزیر ورزش است. البته قرار است اعضای هیات مدیره هم تغییر کنند و به احتمال زیاد فیاضی و مسجدی که اکنون عضو هیات مدیره هستند، از این سمت کنار خواهند رفت اما وضعیت صدری و علیپور متفاوت خواهد بود. سرپرست فعلی پرسپولیس به جهت ارتباطات و تمکن مالی، در هیات مدیره فعلی حضور دارد و احتمالا قصد وزارت ورزش استفاده حداکثری از توانایی­های او حتی در آینده است. ضمن اینکه علیپور هم رابطه بسیار نزدیکی با حمید سجادی دارد و حتی این احتمال وجود دارد که یکی از گزینه­‌های وزارت برای تصدی پست مدیرعاملی پرسپولیس باشد.

در کنار علیپور، نام­های دیگری نظیرحبیب کاشانی، حسن خبیری، علی اکبر طاهری و حتی حمید استیلی هم مطرح شده است. البته استیلی با انتشار پستی در اینستاگرام، از چنین پیشنهادی اعلان برائت کرد تا خیلی سریع از شایعات دور شود. گویا بازیکن سابق قرمزها به دلیل مشکلات شخصی فعلا تمایلی به مدیریت در فوتبال ندارد. اما از کنار نام‌های دیگر نمی­توان ساده گذشت. مطرح شدن نام خبیری بی­ربط به علاقه پرسپولیسی­ها به وی و فعالیت گسترده رسانه­­ای شخص او نیست. او چندین سال در سمت­های مختلف در این باشگاه فعالیت کرده و با توجه به رابطه خوبی که با برخی از مدیران و البته فن پیج‌های پرطرفدار پرسپولیسی دارد، اکنون به عنوان کاندیدای مدیرعاملی این باشگاه مطرح شده و شاید تنها کسی باشد که به نوعی خودش بیشترین نقش را در اعلام شدن نامش دارد. باید دید وزیر ورزش هم روی مدیریت عضو فعلی هیات مدیره سایپا تمایل دارد یا خیر. خبیری در اواخر فصل گذشته تا آستانه مدیرعاملی باشگاه سایپا هم پیش رفت اما به سبب اینکه این تیم آن زمان روزگار خوش نداشت و قطعا سقوط سایپا به دسته یک موجب لکه دار شدن کارنامه مدیریتی­اش می­شد، قید این پیشنهاد را زد و گذر زمان و سقوط نارنجی پوشان هم نشان داد که این تصمیم درست بوده است.

درخصوص کاشانی و طاهری هم صحبت­های زیادی مطرح می­شود. اولی که در دو برهه مدیرعامل پرسپولیس بود و در هر دو زمان هم با این تیم قهرمانی به دست آورد، از افراد نزدیک جناحی به بدنه دولت محسوب می‌شود و شانس کمی برای بازگشت به ساختمان میدان پیروزان ندارد. درباره طاهری هم گفته می­شود با وجود عملکرد پرفراز و نشیب در دوره حضورش در پرسپولیس با توجه به اینکه اولین قهرمانی از پنجگانه قرمزها در زمان او به دست آمد، هنوز هم مقبولیت لازم را نزد هواداران دارد و می­توان او را هم جزو گزینه­‌هایی دانست که شانس زیادی برای تصدی مدیرعاملی سرخپوشان دارند.

به هر ترتیب تا بعد از بازی با استقلال تاجیکستان، تکلیف مدیریت باشگاه پرسپولیس مشخص می­شود و اصلا شاید وزارت تصمیم بگیرد یک نام جدید و بدون سابقه ورزشی نظیر سمیعی را به این عنوان منصوب کند که در آن صورت باید دید وضعیت قهرمان ایران به چه شکل پیش خواهد رفت.