۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اوضاع تراکتور به فاجعه رسید / ۳۳۸میلیارد تومان بدهی و پنجره بسته نقل و انتقالاتی

۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۳۷
کد خبر: 559439
اوضاع تراکتور به فاجعه رسید / ۳۳۸میلیارد تومان بدهی و پنجره بسته نقل و انتقالاتی

وضعیت تیم فوتبال تراکتور تبریز به فاجعه رسید و پس از کنار رفتن مالک باشگاه، این تیم روزهای جالبی را پشت سر نمی¬گذارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، روز گذشته و تنها 24 ساعت پس از اینکه جمشید نظمی مدیرعامل باشگاه تراکتور اعلام کرد که محمدرضا زنوزی به زودی برای کمک به تیم تحت تملکش وارد عمل می­شود، مالک متمول تبریزی رسما مسئولیت این باشگاه را به هیات فوتبال استان واگذار کرد. اتفاقی جنجالی که قطعا عواقب بسیاری سنگینی به همراه خواهد داشت. هنوز به صورت کامل مشخص نیست که این تصمیم خود زنوزی بوده یا به او القا شده که چنین کاری را انجام دهد اما نکته مشخص، این است که او دیگر تمایلی به تیم­ داری نداشت. از اواخر فصل گذشته که باشگاه وارد مشکلات مالی شد و حتی کار به ترک ستاره­­های تیم رسید، زنوزی بازهم از کمک به تیم سر باز زد و در تابستان امسال هم هیچ هزینه­ای برای خرید بازیکن جدید انجام نداد. کار به جایی رسید که مدیران تیم برای تامین هزینه­های پیش رو تصمیم به فروش برخی از بازیکنان گرفتند تا قسمتی از کسری بودجه آنها جبران شود. به نظر می­رسد ریخت و پاش­های بدون حساب کتاب و البته بدون دستاورد، سبب شد تا "آتا" که زمانی با شال گردن تراکتور شوآف می­کرد، از فوتبال زده شود و در این میان تنها طرفداران تراکتور بازنده ماجرا باشند.

با این حال واگذاری تراکتور دردی از پرشورها دوا نخواهد کرد که هیچ، بلکه مجموعه را وارد بحران تازه­ای می­کند. اینطور که شنیده می­شود، تراکتور همین حالا بالغ بر 338 میلیارد تومان بدهی پرداخت نشده به بازیکنان فعلی و سابق خود دارد و پرونده­های قضایی باز آنها در فیفا که در همگی هم بازنده بوده­اند، سبب می­شود تا پنجره نقل و انتقالات هم بسته شود. این یعنی فاجعه محض برای تیمی که نه تنها منبع درآمدی ندارد بلکه دیگر مالکی هم ندارد که به آن پول تزریق کند. قطعا هیات فوتبال استان تبریز استطاعت مالی برای اداره یک تیم مدعی در لیگ برتر فوتبال را ندارد و باید به زودی فکری به حال این بحران اندیشیده شود.

اکنون به دستور مدیریت باشگاه، تمامی تمرینات و حتی فعالیت­های اداری باشگاه تراکتور به حالت تعلیق درآمده و در حالی که سایر تیم­های لیگ برتری درحال آماده سازی خود در اردوهای مختلف برای شروع فصل جدید هستند، مشخص نیست وضعیت تراکتور که به گفته فراز کمالوند قرار بود مدعی قهرمانی باشد، به کجا خواهد رسید.

اما این همه بحران نیست چرا که کمتر از 10 روز دیگر تراکتوری­ها یک دیدار بسیار حساس برابر النصر عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت و با این وضعیت قطعا آبروی فوتبال ایران تهدید خواهد شد. چند روز قبل که خبر انصراف تراکتور از آسیا به گوش رسید، مدیران باشگاه به شدت آن را تکذیب و " شایعه بدخواهان" عنوان کردند. حالا اما مشخص شد آن خبر بی ربط به اوضاع فعلی تی تی ها نبوده و احتمال اینکه چنین شایعه­ای به حقیقت بدل شود چندان دور از ذهن نیست.