۰ نفر

طلای تاریخی بوکسور نوجوان ایران

۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۱۸
کد خبر: 557559
طلای تاریخی بوکسور نوجوان ایران

بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم تیم نوجوانان ایران موفق شد یک مدال طلای تاریخی را در رقابت‌های قهرمانی آسیا کسب کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در آخرین روز از رقابت‌های بوکس قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۲۱ امارات، هیربد اسلامی، بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم ایران موفق شد با شکست دادن حریف قدرتمند ازبکستانی، مدال طلای این وزن را از آن خود کند.

اسلامی در فینال وزن ۷۵ کیلوگرم، «نکبویف» از ازبکستان را پیش رو داشت و در راند سوم مبارزه با این بوکسور موفق شد قدرت خود را به حریف دیکته کرده و این دیدار نزدیک را با پیروزی پشت سر بگذارد تا مدال طلای بوکس آسیا را، بعد از چندین سال به نام ایران ثبت کند.

به این ترتیب، هیربد اسلامی موفق شد با این مدال طلا، یک طلسم تاریخی را برای بوکس ایران بشکند. بیش از یک دهه است که بوکسورهای نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا فینالیست نداشته‌اند و در رسیدن به مدال نقره و طلا ناتوان بوده‌اند.

با این مدال، تیم نوجوانان ایران با کسب دو مدال برنز توسط علیرضا براتعلی‌پور در ۶۰ کیلوگرم و محمدمهدی مصباحی در ۸۰+ کیلوگرم و یک مدال طلا توسط هیربد اسلامی ۷۵ کیلوگرم، به کار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ دوبی پایان دهد.

• ترکیب تیم بوکس نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمان آسیا

وزن ۵۴ کیلوگرم: میلاد فلاحی (حذف شد)

وزن ۶۰ کیلوگرم: علیرضا براتعلی‌پور (مدال برنز)

وزن ۶۳ کیلوگرم: علیرضا موسوی (حذف شد)

وزن ۶۶ کیلوگرم: محمدسینا مرتضوی‌فر (حذف شد)

وزن ۷۵ کیلوگرم: هیربد اسلامی(مدال طلا)

وزن ۸۰+ کیلوگرم: محمدمهدی مصباحی (مدال برنز)

مبارزات مرحله فینال (روز پایانی) رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۲۱ دوبی نیز فردا برگزار می‌شود که دو بوکسور ایران مقابل حریفان به روی رینگ می‌روند.

هدایت تیم نوجوانان و جوانان بوکس ایران را رضا مهدی‌پور به عنوان سرمربی برعهده دارد. مرتضی سپهوند، ایمان طیبی، مهدی طلوتی و محمد مهدی‌پور هم مربیان این تیم‌ها هستند.