۰ نفر

امید نورافکن؛

ایران می‌ تواند در جمع بهترین‌ های جام جهانی قرار گیرد

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۰۰
کد خبر: 557237
ایران می‌ تواند در جمع بهترین‌ های جام جهانی قرار گیرد

هافبک تیم ملی ایران می‌گوید این تیم با توجه به داشتن بازیکنان خوب، می‌تواند از گروهش در جام جهانی صعود کند و در جمع بهترین‌های مسابقات قرار بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، امید نورافکن، هافبک ملی‌پوش سپاهان که از چندین روز قبل در اردوی تیم ملی ایران حضور دارد درباره احساسش هنگام پوشیدن پیراهن تیم ملی و پیش‌بینی این موضوع در دوران کودکی گفت: حدس اینکه یک روز پیراهن مقدس تیم ملی را به تن خواهم کرد، خیلی سخت است. پوشسدن این پیراهن فوق‌العاده است. این شانس را داشتم که در ۱۸ سالگی به تیم ملی دعوت شوم.

هافبک تیم ملی درباره شرایط بازیکنان ملی‌پوش برای رسیدن به تیم ملی گفت: بازیکنی که خودش را در حد تیم‌ملی می‌داند، باید در زندگی شخصی هم اینطور باشد. بازیکن ملی بعد از اردو ، باید به فکر باشگاه و بازی‌های بعدی تیم ملی ‌باشد. در تیم ملی هم رقابتی بین بازیکنان وجود دارد. دوست دارم آمادگی خودم را به سرمربی و هم‌تیمی‌های خودم نشان دهم و باری از روی دوش تیم ملی بردارم و به نوبه خودم کمکی به تیم ملی داشته باشم.

وی با بیان اینکه آرزوی قلبی او صعود به جام جهانی است اظهار کرد: امیدوارم در جام جهانی حضور قدرتمند و خوبی داشته باشیم چرا که ما بازیکنان و مربیان خوبی داریم و این موضوع دور از دسترس نیست.

نورافکن درباره انکه گفته می‌شود نسل حاضر از بهترین نسل‌های فوتبال ایران است اظهار کرد: همه نسل‌ها خوب بودند. مهم از خودگذشتگی است. باید تلاشمان را دو برابر کنیم و فقط به شخص خودمان نگاه نکنیم. به یک تیم و ملت نگاه کنیم که نگاه‌شان به ساق پای بازیکنان است. ما باید به همه فکر کنیم.

این بازیکن تیم ملی با بیان اینکه بازیکنان باتجربه کمک زیادی به جوان‌ترها می‌کنند گفت: باید مثبت‌اندیش باشیم. ما به بازیکنان باتجربه خودمان نگاه می‌کنیم. وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، علیرضا بیرانوند و ... بزرگان تیم هستند و ما جوان‌ترها به آن‌ها نگاه می‌کنیم و امیدوارم با این ترکیب به جام جهانی برسیم.

وی تاکید کرد: هدف ما این است که به تیم ملی کمک کنیم. بهترین‌ها را برای تیم‌ملی می‌گذاریم. همه کاملا آماده هستیم تا به تیم ملی کشورمان کمک کنیم. اینجا بحث ملی مطرح است. اصلا بحث باشگاهی وارد مبحث تیم ملی نخواهد شد.

نورافکن درباره شرایط اردوی تیم ملی نیز اظهار کرد: از روز چهارشنبه اردوی ما شروع شد و همه بازیکنان حضور داشتند و کاملا در اختیار تیم ملی بودیم. امروز یک بازی درون تیمی داشتیم. فردا لیست تیم ملی اعلام می‌شود. آمادگی ذهنی و روحی و روانی خودمان را داریم. امیدوارم که بتوانیم یک شروع خوب در مقدماتی جام جهانی داشته باشیم. بازی اول در همه مسابقات اهمیت دارد و سوریه را دست کم نمی‌گیریم.

او به بازی با عراق نیز اشاره کرد و ادامه داد: قبل از بازی با عراق و پیروزی مقابل این تیم، هشت سال بود که این تیم را نبرده بودیم و بازی در جام ملت‌های ۲۰۱۵ در اذهان عمومی بود. ما روحیه خوبی داریم و باید قدرت دو چندان بگذاریم که عراق را ببریم. البته الان بازی با سوریه اهمیت بیشتری دارد چون امکان دارد این تیم را دست کم بگیریم و در ادامه کار به ما ضربه بزند. اگر حریف را دست کم نگیریم، موفق می‌شویم. حتی تفاضل گل هم در ادامه مسیر مهم است.

امید نور افکن

نورافکن اذعان کرد: اینطور نیست که بگویم ما ایران هستیم و حتما به جام جهانی می‌رویم. شرایط ما به از خودگذشتگی خودمان بستگی دارد. الان بحث صرفا حضور در جام جهانی نیست. الان شرایط فرق کرده و ما می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم و جزو بهترین تیم‌های جام جهانی باشیم. باید اهداف بزرگی داشته باشیم.

این بازیکن تیم ملی در واکنش به اینکه قرار گرفتن در جمع بهترین‌های جام جهانی هدف بزرگی نیست گفت: چرا نتوانیم جزو بهترین‌ها باشیم. سردار آزمون، مهدی طارمی، جهانبخش و سایرین جزو بهترین بازیکنان لیگ‌های اروپایی هستند. ایران از نظر داشتن استعدادهای فوتبالی جزو شش، هفت کشور دنیا است. فکر می‌کنم با هم بودن باعث موفقیت تیم ملی می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: همین که یک نتیجه خوب بگیریم. وقتی مقابل عراق نتیجه خوبی بگیریم، حس و حال عجیبی داریم و جو جامعه عوض می‌شود. وقتی مردم کشور را می‌بینید، انرژی مثبت می‌دهند. خیلی دوست دارم که دوباره نتایج خوب قبلی را تکرار کنیم. خیلی دوست دارم که به ورزشگاه‌ها برگردیم و بتوانیم مانند دوره قبلی به جام جهانی برویم و بهترین نتایج را بگیریم و در شرایط پاندمی، حداقل مردم را خوشحال کنیم.