۰ نفر

مسابقات والیبال نوجوانان جهان؛

آرمات: شاگردانم شروع خوبی نداشتند

۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۴۵
کد خبر: 556553
آرمات: شاگردانم شروع خوبی نداشتند

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران گفت: برخلاف صحبت‌هایی که مطرح می‌شود ما در بازی نخست شروع طوفانی نداشتیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مسعود آرمات سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران پس از پیروزی ۳ بر صفر برابر هند در مسابقات والیبال نوجوانان جهان ایران اظهار داشت: برخلاف صحبت‌هایی که مطرح می‌شود ما شروع طوفانی نداشتیم. بازی اول همیشه شرایط خاص خود را دارد. شاگردانم شروع خوبی نداشتند و کمی استرس داشتند. مهار استرس در این رده سنی کمی سخت است. با برنامه‌هایی که داشتیم توانستیم استرس را خارج کنیم. اگر در ست اول را می‌باختیم کار سخت می‌شد. سرمربی هند پیش از بازی گفته بود که ایران را شکست خواهد داد و این صحبت‌ها روی تیم ما اثر گذاشته بود.
او ادامه داد: در ست دوم راحت پیروز شدیم، اما در ست سوم شاگردانم به حرف کادر فنی گوش نکردند و کار کمی برای ما سخت شد. از حالا خودمان را برای بازی بعدی آماده می‌کنیم.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران درخصوص عدم حضور گواتمالا در این دوره از مسابقات، خاطرنشان کرد: این موضوع موجب شد تا ما نتوانیم در شرایط مسابقه قرار بگیریم. درست است که با آلمان بازی دوستانه داشتیم، اما شرایط بازی رسمی با بازی دوستانه متفاوت است. اگر گواتمالا می‌آمد ما خوشحال می‌شدیم و کار برای‌مان راحت‌تر می‌شد. به همه نشان دادیم که ایران فراتر از تصور‌ها است.

آرمات عنوان کرد: در خبر‌ها دیدم که سرمربی نیجریه هم مصاحبه کرده و کری خوانده بود، اما من برای همه مربیان احترام قائل هستم و برای تیمی کری نمی‌خوانم، اما امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشیم و به همه نشان دهیم که جایگاه والیبال ایران کجا است.

او درخصوص نقاط ضعف و قوت ایران در بازی نخست، گفت: نقطه ضعف والیبال ایران تعداد خطا‌ها بود؛ البته آن هم دلیل داشت. ما دست بازیکنان را باز گذاشته بودیم تا سرویس‌های ریسکی بزنند، اما در ست‌های بعدی خطا‌های ما کمتر شد و از عدد ۱۰ به ۳ رسید. نقطه قوت ما هم در دفاع بود و اجازه خودنمایی به بازیکنان حریف ندادیم.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران درمورد بازی بعدی ایران مقابل لهستان، اظهار داشت: لهستان حریف سرسختی در گروه ما است. برای سرگروهی باید بجنگیم. اگر برنده شویم روند ما بهتر خواهد شد. فردا استراحت خواهیم کرد و براساس تکنیک و تاکتیک لهستان تمرین خواهیم کرد. با از کار انداختن نقاط قوت لهستان به دنبال پیروزی هستیم.

آرمات درمورد غیبت تماشاگران در جریان این مسابقات، عنوان کرد: اگر تماشاگران حضور داشتند کار برای ما راحت‌تر بود. تماشاگران یار هفتم تیم ما در زمین بودند و حضورشان به ما قوت قلب می‌داد. حضور خانواده‌ها در سالن مسابقه هم می‌توانست به ما کمک کند، اما با این حال به گونه‌ای کار کردیم که این موضوع روی روند تیمی ما اثرگذار نباشد.