۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

تردید حضور کاروان افغانستان در پارالمپیک / سایه طالبان بر پارالمپیک

۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبر: 554386
تردید حضور کاروان افغانستان در پارالمپیک / سایه طالبان بر پارالمپیک

در این دوره از مسابقات پارالمپیک، قرار بود نخستین حضور تاریخی یک ورزشکار زن اهل افغانستان به وقوع بپیوندد اما به نظر می‌رسد با قرار گرفتن طالبان در راس قدرت و بسته شدن فرودگاه کابل این سفر انجام نگیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ طبق برنامه می‌بایست یک تکواندو کار بانوی افغان یعنی زکیه خدادادی و یک دوومیدانی کار به نام حسین رسولی افغانستان در پارالمپیک توکیو نماینده این کشور باشند اما شرایط موجود در افغانستان به این معناست که اکنون این امر غیرممکن شده است. کابل به دست گروهک تروریستی طالبان سقوط کرده و این گروه اعلام کرد که قصد برقراری روابط بین المللی و تشکیل دولت جدید دارد.

اکنون فرودگاه کابل برای پرواز بسته است اما هزاران نفر در حال تلاش برای فرار از کشور هستند و چندین نفر در میان هرج و مرج و وحشت جان خود را از دست دادند. براین اساس به نظر می‌رسد راهی برای سفر تیم افغانستان به توکیو وجود ندارد و البته با توجه به تندروی طالبان، بسیار بعید به نظر می‌رسد امکان حضور یک ورزشکار زن در رقابت‌های بین‌المللی فراهم شود. با این اوصاف باید دید آیا کمیته بین المللی پارالمپیک این امکان را برای ۲ ورزشکار افغان فراهم می‌کند یا آنها المپیک 2020 توکیو را از دست می‌دهند.