۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به حضور احتمالی سجادی در سمت وزیر ورزش / احتمال ماندن مددی در استقلال افزایش یافت!

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۳
کد خبر: 552763
نگاهی به حضور احتمالی سجادی در سمت وزیر ورزش / احتمال ماندن مددی در استقلال افزایش یافت!

با انتشار لیست کابینه مدنظر دولت سیزدهم، حضور احتمالی سید حمید سجادی در سمت وزیر ورزش و جوانان می‌تواند اتفاقات جدیدی رقم بزند.

اقتصادآنلاینمرتضی پیچکا؛ همانطور که انتظار می‌رفت، حمید سجادی گزینه مورد نظر دولت برای تکیه زدن بر وزارت ورزش بود و این موضوع تایید شد. هرچند که که وزرای متبوع دولت سید ابراهیم رییسی ابتدا باید رای اعتماد مجلس را جلب کنند و سجادی یک بار در کابینه محمود احمدی نژاد در رسیدن به این مهم ناکام بود اما با توجه به همسو بودن دولت جدید و مجلس فعلی، بعید به نظر می‌رسد که این اتفاق یک بار دیگر تکرار شود. درباره برنامه‌های احتمالی سجادی برای ورزش کشور فعلا نمی‌توان اظهار نظر خاصی انجام داد اما با توجه به پیشینه وی، برخی اتفاقات قابل بررسی است؛ مانند وضعیت استقلال و پرسپولیس. این دو تیم که هردو در اختیار وزراتخانه هستند، در سالیان اخیر شرایط کاملا متفاوتی را نسبت به یکدیگر تجربه کرده‌اند. پرسپولیس در تمامی سال‌هایی که مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش دولت حسن روحانی فعالیت می‌کرد، قهرمان ایران بوده درحالی که استقلالی‌ها اسیر سومدیریت و عدم ثبات بوده‌اند و همین موضوع سبب ایجاد گفتمانی جدید در فوتبال ایران با دو قطبی وزیر پرسپولیسی - وزیر استقلالی شده است. چرا که تیم قرمز پایتخت هم دوران چندان با ثباتی را از لحاظ مدیریتی پشت سر نگذاشت اما در زمین فوتبال موفق بود.

قطعا یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی سجادی به عنوان وزیر احتمالی ورزش و جوانان، مدیریت این جو متشنج و جلوگیری از الصاق برچسب رنگی بودن بر این نهاد خواهد بود. اما اولین نکته‌ای که برای هواداران استقلال از همین ابتدا نگران کننده به نظر می‌رسد، رفاقت دیرینه سجادی با احمد مددی مدیرعامل فعلی آبی‌هاست. استقلالی‌ها مدت‌هاست دل خوشی از مددی ندارند و در واقع نه تنها طرفداران، که کادر فنی، بازیکنان و پیشکسوتان استقلال صراحتا اعلام کردند که علاقه‌ای به ادامه حضور وی در باشگاه ندارند اما شاید این رابطه قدیمی میان مددی و سجادی سبب ابقای این مدیر نه چندان محبوب و کارآمد در استقلال شود. این دو در باشگاه سایپا با یکدیگر سابقه همکاری دارند و باید دید استراتژی حمید سجادی در قبال دوباشگاه پرطرفدار کشور- البته در صورت اخذ رای اعتماد از مجلس- چه خواهد بود.