۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دیاباته به خواست خود به اصفهان نرفت / مقصد احتمالی، شاید قطر

۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۹
کد خبر: 552123
دیاباته به خواست خود به اصفهان نرفت / مقصد احتمالی، شاید قطر

شیخ دیاباته درحالی در دیدار حساس فینال جام حذفی برابر فولاد خوزستان به میدان غایب بود که هیچ مشکلی نداشت و به خواست خود از سفر به اصفهان سر باز زد.

اقتصاد آنلاینمرتضی پیچکا؛ شیخ دیاباته با کمترین بازی ممکن در این فصل کارش با استقلال را به پایان رساند. دیاباته بازیکنی است که فصل پیش عنوان آقای گلی لیگ برتر را به دست آورد، اما حتی جایزه کفش طلای او را هم ندادند. کفش طلا به کنار، باشگاه اســتقلال هم در پرداخت‌های مالی‌اش به این بازیکن تا آنجا که می‌توانست بدقولی کرد و در شرایطی که تمرینات استقلال برای لیگ بیستم آغاز شده بود، مطالبات فصل گذشته شیخ را پرداخت و تسویه نکرده بود. شــیخ درباره اســتقلال در فینال جام حذفی لیگ نوزدهم هم دست خالی میدان را ترک کرد.

در لیگ بیستم دیاباته تقریبا تمام فصل را غایب بود و چه در زمان سرمربیگری محمود فکری و چه در زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی برای این تیم بازی زیادی انجام نداد و زمانی هم که در میدان حضور داشت کمتر نشانی از مهاجم قبراق و سرحال فصل گذشته نشان داد. در این ناآمادگی و بی انگیزگی شیخ جدا از مصدومیت‌های پی در پی، پرداخت نشدن دستمزد اوهم کاملا تاثیرگذار بود. باشگاه برای چند ماه حتی یک دلار هم به شیخ پرداخت نکرد! ندادن پیشنهاد تمدید قرارداد هم در افت شیخ بی تاثیر نبود.

نکته جالب این است که دیاباته به درخواست مجیدی برای سفر به اصفهان در آخرین مسابقه فصل پاسخ منفی داد تا کار این بازیکن با آبی‌ها بدون بازی خداحافظی به پایان برسد. نه دیاباته با این شرایطی تمایلی به ماندن و تمدید قرارداد دارد و نه فرهاد مجیدی خواهان ادامه حضور مهاجم مالیایی در اســتقلال و تمدید قراردادش شده است. بنابراین آبی‌ها برای فصل آینده برای شیخ به دنبال یک جانشین مناسب هستند. دیاباته در شرایطی استقلال و احتمالا فوتبال ایران را ترک می‌کند که جز آقای گلی لیگ و برخورد خوب هواداران هیچ خاطره و دستاورد دیگری نصیبش نشد. درباره مقصد احتمالی شــیخ از الغرافه قطر نام برده می‌شود که آندره آ استراماچونی ســرمربی آن است. البته این هم فعلا در حد گمانه زنی است و شاید دیاباته به فوتبال اروپا و فوتبال فرانسه برگردد که حسابی در آنجا محبوب و مشهور است.