۰ نفر

پایانی شگفت‌ انگیز؛

فرانسه قهرمان والیبال المپیک شد

۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۹
کد خبر: 551686
فرانسه قهرمان  والیبال المپیک شد

مسابقات والیبال مردان المپیک توکیو با قهرمانی غیرمنتظره تیم فرانسه به پایان رسید. این تیم در مرحله مقدماتی با دو برد چهارم شده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فینال مسابقات والیبال مردان المپیک توکیو عصر امروز (شنبه) برگزار شد و تیم ملی فرانسه با نتیجه سه بر دو مقابل کمیته المپیک روسیه پیروز شد و مدال طلا را از آن خود کرد. ست‌های اول و دوم این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۷ به سود فرانسه به پایان رسید اما روسیه در ۲ ست بعدی با امتیازات مشابه ۲۵ بر ۲۱ پیروز شد تا کار به ست پنجم کشیده شود. در ست پنجم هم با اینکه روسیه پیش بود در نهایت فرانسه ۱۵ بر ۱۲ پیروز شد تا المپیک با نتیجه‌ای شگفت‌انگیز به پایان برسد.

اروین انگاپث ستاره درخشان این مسابقه بود و ۲۶ امتیاز برای تیمش کسب کرد.

فرانسه نه‌تنها پیش از آغاز مسابقات به عنوان مدعی قهرمانی مطرح نمی‌شد، بلکه این تیم در مرحله مقدماتی مسابقات هم نتایج خوبی نگرفت. فرانسه در مرحله گروهی فقط ۲ برد به دست آورد که یکی مقابل روسیه بود و دیگری مقابل تونس به دست آمد. این تیم پس از شکست مقابل آمریکا، آرژانتین و برزیل با خوش‌شانسی به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

فرانسه در مرحله بعد تیم مدعی و قدرتمند لهستان را شکست داد و در نیمه‌نهایی هم مقابل آرژانتین پیروز شد. در نهایت هم با برتری مقابل روسیه، به افتخاری بزرگ در تاریخ والیبال خود دست یافت.

روسیه در این تورنمنت ۶ برد و ۲ باخت داشت که هر ۲ شکست این تیم هم مقابل فرانسه رقم خورد.

امروز در مسابقه رده‌بندی هم آرژانتین مقابل برزیل پیروز شد و مدال برنز را تصاحب کرد تا المپیک با شگفتی فراوان در بخش والیبال مردان به پایان برسد.

فردا در بخش زنان، از ساعت ۴:۳۰ دقیقه کره جنوبی و جمهوری دومنیکن برای کسب مدال برنز به میدان می‌روند و از ساعت ۹ هم برزیل و آمریکا در دیدار نهایی به مصاف هم خواهند رفت.