۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

همه چیز درباره جدایی ناگهانی مسی از بارسا / مرثیه ای بر پایان یک رویا

۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۲
کد خبر: 551506
همه چیز درباره جدایی ناگهانی مسی از بارسا / مرثیه ای بر پایان یک رویا

خبر جدایی لیونل مسی از بارسلونا آن هم پس از بیش از دو دهه آنقدر غیر قابل باور بود که با گذشت چند روز از اعلام آن هنوز باور کردنش دشوار است.

اقتصاد آنلاینمرتضی پیچکا؛ اغلب طرفداران فعلی بارسلونا، کسانی هستند که بارسای بدون مسی را اصلا به یاد ندارند. از سال 2008 که لئو تبدیل به یکی از ستارگان اصلی تیم شد تا فصلی که گذشت، همواره او دلیل اصلی نتایج خوب آبی و اناری و موفقیت‌های پرتعدادشان بوده است. حتی اگر تیم نتیجه هم نمی‌گرفت، بازهم خرده‌ای به لئو وارد نمی‌شد چرا که او همیشه به معنای واقعی کلمه فوق العاده بود. با این وجود پس از سال‌ها درخشش و خاطرات خوب، گویا دیگر کاپیتان آینده‌ای در کاتالونیا ندارد. اتفاقی که هیچ کس تصورش را نمی‌کرد.

همین حالا هم هنوز عده‌ای منتظر این هستند که مسی در روزهای پایانی نقل و انتقالات در تیم ماندگار شود و همه اینها تنها اهرم فشاری باشد تا لالیگا قرارداد بازیکنان بارسلونا را به ثبت برساند. گویا دخل و خرج بارسایی‌ها طوری بهم ریخته برای اینکه قوانین فرپلی مالی اجازه دهد آنها قرارداد بازیکنانشان را به ثبت برسانند، باید 110 درصد از دستمز د بازیکنانشان بکاهند! موضوعی که عملا اجازه ثبت قرارداد مسی با دستمزد نجومی‌اش را از بارسایی‌ها سلب کرده است. هرچند که ستاره آرژانتینی برای اینکه حسن نیت‌اش را به تیمی که از کودکی در آن حضور داشته نشان دهد، حاضر شد دستمزدش را به نصف تقلیل دهد و البته حقوق قرارداد دو ساله‌اش را در طول پنج سال دریافت کند. اما قوانین لالیگا چنین شرطی را نمی‌پذیرفت و مسی رفتنی شد. موضوعی که قطعا در جذابیت لیگ اسپانیا تاثیر منفی خواهد گذاشت. پس از جدایی نیمار و کریستیانو رونالدو طی فصول گذشته، امسال سرخیو راموس و لیونل مسی هم راه خود را از این لیگ جدا کردند و این مساله قطعا باعث ریزش مخاطبان خواهد شد. حتی اگر رئال مادرید و بارسلونا همچنان در آن رقابت کنند.

خاویر تباس به عنوان رییس لالیگا، اخیرا تفاهم نامه‌ای برای باشگاه‌های حاضر در این لیگ تنظیم نموده که مطابق آن، باشگاه‌های لالیگایی حق پخش تصویری و بصری خود را برای 50 سال آینده در اختیار شرکت cvc قرار می‌دهند و البته مبلغ قابل توجهی هم بابت این موضوع دریافت می‌کنند. تنها مخالفان این موضوع، دو غول بزرگ لالیگا یعنی بارسلونا و رئال مادرید هستند که اعتقاد دارند این قرارداد به هیچ عنوان آن پولی که مستحق آنهاست، به آنها پرداخت نمی‌کند و البته با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن شرایط سالیان آینده، مدت آن به طرز غیر موجهی طولانی است. عده‌ای از طرفداران بارسا همین مخالفت را سبب تمدید نشدن قرارداد مسی با بارسلونا دانستند و اینکه هم لالیگا و هم بارسلونا سعی کردند مسی را تبدیل به اهرم فشار کنند. بارسایی با فشار بر این موضوع که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال درحال ترک لالیگاست و مدیران لالیگا هم با فشار بر این موضوع که بهترین بازیکن بارسلونا در حال ترک تیم است! اگر این موضوع صحت داشته باشد، تنها قربانی این بازی قدرت مسی و طرفداران بلوگرانا خواهند بود.

اخبار جدیدی که حول مسی به گوش می‌رسد، توافق او با پاری سن ژرمن است. در دنیای فعلی فوتبال که اکثر باشگاه‌های نامدار به دلیل پاندمی کرونا وارد مشکلات اساسی مالی شده‌اند، تعداد باشگاه‌هایی که می‌توانند کاپیتان تیم ملی آرژانتین را به خدمت بگیرند به اندازه انگشتان یک دست هم نیست. حتی اگر قرار باشد پولی بابت رضایتنامه این بازیکن پرداخت نشود. منچسترسیتی که اخیرا جک گریلیش را با 100 میلیون پوند به خدت گرفته و چلسی هم در آستانه نهایی کردن قرارداد روملو لوکاکو با حدود همین ارقام است. پس می‌ماند پی اس جی که گویا آنها با ستاره 34 ساله به توافق رسیده‌اند که سالیانه 30 تا 35 میلیون یورو به او پرداخت و قراردادی 2 ساله با شرط تمدید به یک سال دیگر با او منعقد کنند. گویا مائوریسیو پوچتینو سرمربی پاری سن ژرمن شخصا با مسی تماس گرفته، پروژه این تیم فرانسوی را برای او شرح داده و رضایتش را برای حضور در پاریس جلب کرده است. هرچند که گفته می‌شود با وجود ذخایر مالی عظیم قطری‌ها، بازهم آنها احتیاج به چند فروش برای عقد قرارداد با مسی دارند. چیزی که مبرهن به نظر می‌رسد، تا چند روز آینده قطعا اخبار جدیدتری از آینده مسی به گوش می‌رسد. بازیکنی که سال گذشته تمام تلاش خود را برای جدایی از بارسلونا انجام داد اما موفق نشد تا اینکه امسال با تمام مشکلات آبی و اناری‌ها ساخت تا در تیم بماند اما موفق نشد!