۰ نفر

فروغی: باید برای سهمیه المپیک بعدی رنک یک را حفظ کنم

۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۵۶
کد خبر: 551395
فروغی: باید برای سهمیه المپیک بعدی رنک یک را حفظ کنم

قهرمان المپیک توکیو گفت: برنامه من حضور در المپیک بعدی است. اکنون در رنک یک هستم و تنها حفظ تکنیک و تاکتیک و حضور در مسابقات مهم است که بتوانم رنک خود را حفط کنم تا بتوانم سهمیه را بگیرم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جواد فروغی در نشست خبری فدراسیون تیراندازی در مورد کسب مدال طلای توکیو اظهار کرد: خرسندم از این که درخشش تیم تیراندازی ایران باعث شادی کشور شد. اختلافی که ما با دنیا داشتیم تا قبل جام جهانی هند مثل دو روی سکه بود. قبل از جام جهانی هند به ضرر ما بود اما بعدش به نفع ما شد. تا قبل از این تپانچه خیلی محلی از اعراب نداشت و حریفان روی ایران حساب نمی‌کردند، اما بعد از طلای جام جهانی هند و کرواسی و قهرمانی جهان، بازی‌های توکیو شرایط و جایگاه تپانچه در نظر رقیبان تغییر کرد و اکنون بیش‌تر دیده می‌شود.

این قهرمان المپیک گفت: بهترین جایگاه تیراندازی ما در المپیک مقام ششمی بود. ما هم انتظار داشتیم که بهتر از این را کسب کنیم. قبل از رسیدن به فینال المپیک به آقای نصر گفتم همین حضور در فینال برای ما کافی است و کسب مقام هشتمی هم رکورد خوبی بود. احساس می‌کردم که وظیفه‌ام که عبور از مقدماتی بود انجام شد.

وی گفت: رقیبان ما در فینال سخت و سنگین بودند و پیشینه مدالی خوبی داشتند. کم‌ترین آن‌ها شاید ۱۳ مدال داشت، اما واقعا نمی‌دانم در فینال چه اتفاقی برای آن‌ها رخ داد که نتوانستند آن‌طور که شایسته بود ظاهر شوند. اختلاف ۶.۹ دهم میان حریفان در هیچ لیگ کشوری دیده نمی‌شود. باید آسیب شناسی کنیم تا در مسابقات بعدی ما هم دچار آن ها نشویم. ارزش دارد که  روی این موضوع ارزیابی کنیم. 

فروغی گفت: در مرحله مقدماتی رقیبان امتیازات خوبی ثبت کردند اما متاسفانه در نیمه راه مرحله فینال دیدم دیگر حریفان امتیازات‌شان کم شد و من دیگر احساس کردم حریفی ندارم و با آرامش پیش رفتم. فهمیدم اگر تیرها را ۷ یا ۸ می‌زدم قهرمان بودم.

او در خصوص برنامه‌های آینده‌اش گفت: نزدیک‌ترین برنامه ما جام ریاست جهانی فدراسیون تیراندازی است که در هر ماده می‌توانند ۱۲ نفر شرکت کنند. تاریخ و مکان آن مشخص نیست اما برآورد آن حدود یک ماه دیگر است. مسابقات قهرمانی سلاح‌های بادی آسیا قزاقستان هم در پیش است. در آینده تا بازی‌های آسیایی جام جهانی و مسابقات آسیایی دیگری هم خواهیم داشت.

وی گفت: برنامه دیگر من حضور در المپیک بعدی است. اکنون در رنک یک هستم و تنها حفظ تکنیک و تاکتیک و حضور در مسابقات مهم است که بتوانم رنک خود را حفط کنم تا بتوانم سهمیه را بگیرم.

وی گفت: به تیراندازی آن‌طور که شایسته است  توجه نمی‌شده است اما اکنون خیلی بهتر شده است و خواهانم که به آن بیش‌تر توجه شود. چرا ایران نباید قطب تیراندازی جهان شود؟