۰ نفر

رحمتی در لیگ برتر دروازه بانی می کند؟

۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱:۴۷
کد خبر: 550365
رحمتی در لیگ برتر دروازه بانی می کند؟

دروازه‌بان اسبق تیم‌ملی می‌گوید، تصمیمی برای بازگشت به مستطیل سبز به عنوان بازیکن ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیدمهدی رحمتی، سرمربی پدیده مشهد درباره اولین فصل مربی‌گری‌اش اظهار کرد: از هیات‌مدیره شهر خودرو تشکر می‌کنم که جسارت انتخاب من را داشتند. آن‌ها دقایقی پس از این که فهمیدند می‌خواهم فوتبال را کنار بگذارم به من پیشنهاد دادند. این پیشنهاد زمانی به من شد که آقای سرآسیایی از شهر خودرو جدا شد ولی آن زمان هنوز بازی می‌کردم و مصدومیتی در ناحیه زانو داشتم. من در طول ۲۰ سال بازی‌ام با مربیان تراز اولی کار کردم و در ۱۰ سال آخر که توصیه مربیان را به بازیکنان گوشزد می‌کردم، استعداد مربی‌گری را در خودم می‌دیدم. من با مشورتی که با اسطوره‌های فوتبال انجام دادم، تصمیم گرفتم این انتخاب را بکنم.

او درباره مشکلات مالکیتی و مدیریتی شهر خودرو (پدیده) که منجر به تنها شدن تیم شد، گفت: برای شروع قرار بود من کنار آقای کوزین در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشم ولی توفیق اجباری شد که من از همان لیگ قهرمانان مسئولیت تیم را قبول کردم. من فشار را از روی سکوها حس می‌کردم. ما بازیکنان زیادی را در ابتدای فصل از دست دادیم و ۱۳ بازیکن از ما جدا شدند. همه این بازیکنان در بهترین تیم‌های لیگ پخش شدند. من زمان زیادی بعد از لیگ قهرمانان نداشتم و با این حال کار را خوب شروع کردیم.

سرمربی شهر خودرو افزود: اتفاقاتی که در نیم‌فصل اول برای من رخ داد که شاید برای مربیان باتجربه هم رخ نمی‌دهد. برای مثال ما ۲۰ دقیقه بازی با پیکان را در یک استادیوم انجام دادیم و مابقی آن را یک روز دیگر در ورزشگاه دیگر انجام دادیم. من دوستان خوبی در این مسیر داشتم. ما در برهه‌ای آب معدنی در تمرین نداشتیم و شرایط سختی داشتیم ولی این دوستان کنار من حضور داشتند. من بازیکنانی داشتم که با تمام وجود برای من کار کردند. ما در نیم‌فصل به ساحل آرامشی رسیدیم و تمام مسئولان شهر مشهد به کنار تیم آمدند. بازیکنان این حضور را حس کردند و بعد از آن ما به ثبات و آرامش فکری رسیدیم. ما توانستیم نتایج سینوسی نیم‌فصل اول را در نیم‌فصل دوم بهبود ببخشیم. من فکر می‌کردم در سال اول مربی‌گری آنقدر سخت باشد که هم دوره مدیریتی بگذرانم و هم دوره مربی‌گری.

رحمتی بیان کرد: من فکر می‌کنم دو، سه بازی مانده به نیم فصل چند بازیکن به دنبال مطالباتشان بودند. ما یازده بازیکن زیر ۱۰۰ میلیون تومان داشتیم که برایمان بازی کردند. وکیا که دروازه‌بان ما در لیگ قهرمانان هم بود، ۱۸ ساله است. ما هفت، هشت بازیکن بومی در تیم‌مان داریم. می‌خواهم بگویم که ما به لحاظ بودجه‌ای قابل مقایسه با تیم‌هایی که هم‌امتیاز یا بالاتر و پایین‌تر از ما بودند، نبودیم. ما نیم فصل که مجبور شدیم چند بازیکن را بفروشیم تا بتوانیم حقوق بازیکنان را بدهیم، خیلی‌ها فکر کردند که ما سقوط می‌کنیم ولی ما به قول‌مان عمل کردیم و رتبه تک‌رقمی کسب کردیم. تیم ما خصوصی است و در این شرایط بد اقتصادی و کرونا تصمیم بر این شد که چند بازیکن در ابتدای فصل به فروش برسند که من در همان ابتدا با این موضوع موافقت کردم.

او در پاسخ به این سوال که تکلیف پدیده برای فصل آینده به چه شکل است؟، گفت: من باید از آقای وطن‌خواه و دکتر تدین تشکر کنم که در برهه‌ای که تیم به مشکل خورد از تیم حمایت کردند. فکر می‌کنم از معدود تیم‌هایی هستیم که هیچ بازیکنی قراردادش تمام نشده و شاکله تیم بجز آقای وکیا که نیم فصل اضافه شدند، با تیم قرارداد دارند. این تدبیری بود که به خاطر برنامه سه ساله من اندیشیده شد. راجع به سال آینده باید بگویم که شرایط گنگ است. تیم نیاز به تقویت دارد. البته تیم خوبی داریم ولی باید تقویت شویم. امسال وقت آنچنانی نداشتم که روی مباحث فنی تمرکز کنم و به همین دلیل سال بعد باید تمرکز بیشتری بکنم. ما خیلی زودتر باید کارمان را برای فصل بعد شروع کنیم. همه این موارد نیازمند مشخص شدن تکلیف مالکیت تیم است.

سرمربی پدیده در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر باشگاه در اختیار دادستانی است؟، توضیح داد: دادستانی تیم را در اختیار هیات فوتبال گذاشته است. باید وضعیت مالی فصل بعد مشخص شود. واقعا استان خراسان رضوی و مردم مشهد لطف زیادی به من و تیم داشتند. حق این مردم است که با توجه به پتانسیلی که در استان خراسان رضوی و شهر مشهد وجود دارد، از این تیم حمایت شود.

رحمتی در ادامه درباره وضعیت امین قاسمی‌نژاد که نیم فصل در آستانه پیوستن به استقلال بود، اظهار کرد: امین می‌خواست جدا شود ولی از او خواستم که یک سال بماند. از او تشکر می‌کنم که ماند. ما شرط فسخی برای امین قاسمی‌نژاد تعیین کردیم که پس از پرداخت آن می‌تواند از جمع ما جدا شود.

او با بیان این‌که لیگ بیستم سطح بالاتری نسبت به سال‌های قبل داشته، درباره بهترین تیم لیگ، گفت: تنها مشکل لیگ بحث داوری در یک‌سری از بازی‌ها بود که امیدوارم سال بعد این مشکل حل شود. امیدوارم فدراسیون بتواند VAR را به لیگ بیاورد. نمی‌خواهم از تیمی به عنوان بهترین تیم لیگ یاد کنم. من از فدراسیون فوتبال و کمیته آموزش تقاضا دارم که کلاس‌های پیشرفته برای ما مربیان جوان برگزار کند. من مدرک C دارم و برای چند روز دیگر برای کلاس B شرکت می‌کنم. من خیلی دوست داشتم که در کلاس‌ها شرکت کنم ولی به خاطر کرونا کلاس‌ها تعطیل بود.

سرمربی پدیده درباره بهترین بازیکن لیگ بیان کرد: نوراللهی بازیکن خوبی است اما شهباززاده، قایدی و امین قاسمی‌نژاد هم فصل خوبی داشتند.

کاپیتان سابق استقلال درباره شرایط آبی‌پوشان و راه‌حل این تیم برای بازگشت به مسیر موفقیت، گفت: نظر خاصی نمی‌توانم بدهم چون الان در جایگاهی که هستم، مسائل بیشتری را حس می‌کنم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که در این شرایط استقلال نیاز به آرامش دارد.

رحمتی در پایان در واکنش به شایعاتی مبنی بر بازگشتش به مستطیل سبز به عنوان بازیکن تصریح کرد: من با خودم جمع‌بندی کردم و پس از مشورتی که داشتم تصمیم به خداحافظی گرفتم. من به چیزی که از فوتبال می‌خواستم رسیدم و الان هم با همین انگیزه و پشت کار می‌خواهم مربی‌گری کنم.