۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

داستان پرحاشیه پرسپولیس و کارگزار اسپانسری اش/ در انتظار امضای سمیعی برای فسخ قرارداد

۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵
کد خبر: 550271
داستان پرحاشیه پرسپولیس و کارگزار اسپانسری اش/ در انتظار امضای سمیعی برای فسخ قرارداد

وضعیت کارگزار اسپانسری باشگاه پرسپولیس از اتفاقاتی است که در طول یکی دو فصل اخیر یکی از موارد پرحاشیه سرخ ها بوده است.

اقتصاد آنلاین- مرتضی پیچکا؛ آبان ماه سال 1398 بود که شرکت آتیه داده پرداز با قراردادی سه ساله رسما به عنوان کارگزار اسپانسری باشگاه پرسپولیس معرفی شد. سپس از زمانی که کنفرانس خبری این اتفاق با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، همواره نحوه قرارداد این شرکت با تیم قهرمان ایران و چگونگی پرداختی به قرمزها تبدیل به سوژه رسانه ها شد.

بسیاری اعتقاد داشتند که این شرکت با قرارداد 100 میلیارد تومانی که با پرسپولیس امضا کرده، به نوعی قرمزها را تحت سلطه خود گرفته و با توجه به امتیازاتی که به این شرکت داده شده، اگر این اتفاق با وسواس و هوشمندی بیشتری رخ می داد، می توانست درآمد بیشتری را برای باشگاه به دست آورد. البته که هیچگاه شفاف سازی ای در خصوص نحوه دریافتی های پرسپولیس از آتیه داده پرداز رخ نداد . در روزهایی که مدیران این شرکت ادعا می کردند حتی بیش از تعهد صورت گرفته به باشگاه پرداختی داشته اند، مدیران وقت پرسپولیس این قرارداد را به ترکمانچای تشبیه کردند و خواستار لغو آن شدند. چیزی که با توجه به مفاد قرارداد و پول هایی که از آتیه دریافت کرده بودند، عملا نشدنی بود و در صورت انجام آن باشگاه باید متحمل زیان سنگینی می شد. قراردادی که زمان حضور محمدحسن انصاری قرد منعقد شد و در زمان مدیریت مهدی رسول پناه در مفاد آن بازنگری شد. به همین دلیل از تیم مدیریتی رسول پناه تا تیم مدیریتی فعلی همگی سعی بر این داشتند که به صورت کج دار و مریز با شرکت آتیه کنار بیایند. با این حال در اواخر فصل، زمزمه های فسخ قرارداد به گوش می رسید و اکنون هم جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس تمام تلاش خود را برای این کار انجام می دهد. پرسپولیسی ها در تمام مدت فوق طبق قراردادی که با این شرکت داشته اند، تمامی بسترهای رسانه ای خود شامل پیج اینستاگرام، کانال تلگرام و صفحه توییتر را در اختیار تیم تولید محتوای آتیه قرار داده بودند و این شرکت با فعالیت در فضای رسانه ای باشگاه مشغول کسب درآمد بوده است. از آنجایی که چند ماهی می شود تیم رسانه ای آتیه هم تقریبا از هم پاشیده، به نوعی آنها هم منتظر پایان قرارداد هستند.

اکنون اما باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه ای رسمی، خواهان فسخ قرارداد با آتیه شده و قصد دارد برای فصل جدید با گزینه های جدید به عنوان حامی مالی وارد مذاکره شود و دیگر به شکلی سابق، کارگزاری در کار نباشد. البته که نامه پرسپولیسی ها به شرکت آتیه داده پرداز تاکنون بدون پاسخ باقی مانده و گویا دلیل آن هم حضور مدیرعامل این شرکت در خارج از کشور است. در پی این اتفاق، مسئولین باشگاه به جعفر سمیعی اطلاع داده اند که با توجه به این عدم پاسخگویی، آنها توانایی این را دارند که بدون مشکل و ضرر و زیان قرارداد را فسخ کنند. با این حال شخص سمیعی هم تاکنون دستور انجام این کار را صادر نکرده که دلیل آن مشخص نیست. اما چیزی که مبرهن به نظر می رسد، این است که طی روزهای آینده به احتمال فراوان تکلیف این موضوع مشخص خواهد شد و پرسپولیسی ها فصل آینده را با حامی مالی جدیدی آغاز خواهند کرد. البته اگر سمیعی دست به امضای نامه مذکور بزند.