۰ نفر

برنامه نمایندگان ایران در روز دهم المپیک

۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۲۷
کد خبر: 550001
برنامه نمایندگان ایران در روز دهم المپیک

پنج ورزشکار ایران در دهمین روز از المپیک توکیو به مصاف رقبای خود می‌روند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  شبکه خبر، در دهمین روز از المپیک ۲۰۲۰ توکیو نمایندگان ورزش ایران در رشته‌های قایقرانی، کشتی و تیراندازی به مصاف حریفان خود می‌روند.

ایران تاکنون یک مدال طلا توسط جواد فروغی در تیراندازی کسب کرده و باید دید که ورزشکاران اعزامی تعداد مدال‌ها را طی روزهای آینده افزایش می‌دهند. کشتی‌گیران به عنوان یکی از امیدهای مدال‌آوری در توکیو رقابت خود را به تازگی در بخش فرنگی آغاز کرده‌اند و این شانس را دارند که برای کاروان مدال به دست بیاورند.

قایقرانی:

علی آقا میرزایی، تنها قایقران مرد ایران در المپیک توکیو از ساعت ۵ و ۵۹ دقیقه صبح در دور مقدماتی کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر مردان به آب می‌زند و با پنج قایقران دیگر از کشورهای فرانسه، آرژانتین، مجارستان، ایتالیا و روسیه رقابت خواهد کرد.

نازنین ملایی که در بخش روئینگ انفرادی بازی‌های توکیو شرکت کرد و در پایان رقابت‌های خود یازدهم شد دیگر قایقران ایران در المپیک ۲۰۲۰ بود.

کشتی:

محمدعلی گرایی ملی‌پوش وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در دومین روز از آغاز رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک توکیو و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف یوسوانیس پنا از کوبا می‌رود.

گرایی در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان بوزو استارسویچ از کرواسی و آیک مناتساکیان دارنده مدال برنز ۲۰۱۹ جهان از بلغارستان می‌رود.

در این وزن ۱۶ نفر حضور دارند. تاماش لورینچ قهرمان سال ۲۰۱۹ جهان از مجارستان در این سمت جدول قرار دارد و امکان رویارویی گرایی و لورینچ در نیمه نهایی هم وجود دارد.

محمد هادی ساروی هم در دور نخست رقابت‌ها برابر آدم بودجملین از الجزایر بر روی تشک خواهد رفت که در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان کریل میلوف دارنده مدال نقره ۲۰۱۸ جهان از بلغارستان و جنگ ایلدم ۳۵ ساله و دارنده مدال برنز المپیک ریو از ترکیه می رود.

در این وزن ۱۶ نفر حضور دارند. آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان در گروه ساروی حضور دارد و احتمال رویارویی آنها در نیمه نهایی وجود دارد.

امین میرزازاده، کشتی‌گیر وزن ۱۳۰ کیلوگرم هم در مرحله شانس مجدد مقابل کشتی‌گیری از رومانی قرار می‌گیرد و در صورت پیروزی در مرحله رده‌بندی مقابل ترکیه روی تشک می‌رود.

این ورزشکار در دور یک هشتم نهایی مقابل حریف کره‌ای خود برنده شد اما در یک چهارم نهایی مغلوب لوپز شد. با راهیابی لوپز به فینال، میرزازاده هم به شانس مجدد رفت.

مسابقات کشتی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود.

تیراندازی:

مهیار صداقت، در مرحله مقدماتی تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر مردان از ساعت ۷ صبح در خط آتش قرار می‌گیرد و با ۳۸ تیرانداز دیگر رقابت خواهد کرد.

صداقت پیش از این در تفنگ بادی ۱۰ متر عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و با اختلاف کم فینال مسابقات را از دست داد و نهم شد. او در بخش میکس تفنگ هم همراه با نجمه خدمتی در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.