۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پایان لیگ و یک سوال در اردوگاه استقلال / حسینی یا مظاهری؟ کدامیک رفتنی می شوند؟

۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷
کد خبر: 549511
پایان لیگ و یک سوال در اردوگاه استقلال / حسینی یا مظاهری؟ کدامیک رفتنی می شوند؟

لیگ بیستم هم با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و حالا هواداران استقلال امیدوار هستند تا با قهرمانی در جام حذفی، فصل را به خوشی تمام کنند. با این حال از همین حالا گمانه زنی های زیادی شنیده می شود که نشان می دهد وضعیت قفس توری آبی ها برای فصل بعد اصلا مشخص نیست.

اقتصادآنلاین – مرتضی پیچکا؛ پس از ترانسفر شدن علیرضا بیرانوند به فوتبال بلژیک و سپس پرتغال، اینبار نوبت پیام نیازمند است که راهی فوتبال اروپا و به طور مشخص لیگ پرتغال شود تا در کنار امیر عابدزاده هرسه دروازه بان تیم ملی در دوران دراگان اسکوچیچ کروات لژیونر شوند. از سوی دیگر با رفتن بیرانوند و نیازمند حال فوتبال باشگاهی ما برای فصل آینده با کمبود دروازه بان درجه یک و مطمئن روبرو است. پرسپولیسی ها به عنوان قهرمان ایران، حامد لک و بوژیدار رادوشوویچ را دارند که در این بین احتمال جدایی دروازه بان کروات به دلیل مشکلات مالی باشگاه زیاد است. اگر قانون منع خرید بازیکن لیگ برتری برای لیگ بیست و یکم برداشته شود، آنوقت احتمال جدایی رادو و پیوستن او به یکی از تیم های لیگ برتری بیشتر می شود. به خصوص که خبر می رسد سپاهان مایل است تا گلر نیمکت نشین پرسپولیس را جانشین نیازمند کند. غیر از حسین پورحمیدی که برای فصل آینده دروازه بان رسمی تراکتور تبریز اســت، تکلیف دیگر گلرهای مطرح شــاغل در لیگ برتر برای فصل آینده قطعی نیست. محمدرضا اخباری، حسین حسینی، رشید مظاهری و حتی محسن فروزان و حامد لک و همان طور که اشاره شد رادوشوویچ هم ممکن است لیگ بیست و یکم در تیم دیگری توپ بزنند.

 در استقلال قرارداد حسین حسینی تمام می شود و آن طور که گفته می شود قرارداد سال دوم رشید مظاهری هم به شکلی است که می تواند جدا شود. عملکرد نامطمئن حسینی بدون رقیب در لیگ نوزدهم باعث شد تا احمد سعادتمند مدیرعامل وقت استقلال برای جذب رشید مظاهری اقدام کند. در شروع فصل رشید عملکرد خوبی داشت و حسینی کاملا نیمکت نشین او شده بود، اما در ادامه رشید افت کرد و حسینی به روزهای اوج خودش برگشت تا در بازی های اخیر ستاره اول آبی ها باشد. حال درباره مقصد بعدی مظاهری شنیده ها و گمانه زنی ها زیاد است و از سپاهان و گل گهر سیرجان به عنوان مشتری های اصلی مظاهری نام برده می شود. حسین حسینی هم اگر نخواهد با اســتقلال تمدید کند بدون شک در این بازار مشتری دست به نقد کم ندارد. آنچه که قطعی به نظر می رسد جدایی قطعی یکی از از دو دروازه بان استقلال در پایان فصل است. نه رشید مظاهری و نه حسین حسینی هیچ کدام از نیمکت نشین شدن راضی نیستند.

جالب اینجاست مظاهری بعد از نیمکت نشین شدن در چند بازی اخیر و درخشش حسینی خیلی سریع مصاحبه کرد و مدعی شد در این مدت به خواست خودش نیمکت نشین شده و این گونه وانمود کرد که همچنان گلر اصلی است و حسینی ذخیره او محسوب می شود. حال این فرهاد مجیدی است که باید از بین حسینی و مظاهری یکی را انتخاب کند. بسیار هم بعید است حسینی با ماندگار شدن مظاهری قراردادش را تمدید کند. اگر حسینی تمدید کند هم احتمال این که مظاهری ساز جدایی کوک کند زیاد است. همان طور که اشاره شد هر دو دروازه بان هم پیشنهاد های خوبی از سایر تیم های مدعی و متمول لیگ در جیب دارند. مدیر برنامه های رشید چندی قبل شایعه جدایی این بازیکن را تکذیب کرد، اما تجربه نشان داده است که نمی شود به این قبیل تکذیب ها چندان اعتنا کرد و اعتماد داشت. حتی اگر سیاست و برنامه فرهاد مجیدی حفظ همزمان رشید و حسینی باشد هم باز راضی کردن هردو گلر به ماندن اگر نگوییم نشدنی است، دست کم بسیار سخت خواهد بود. چرا که پیش تر هم این اتفاق برای آبی ها رخ داده بود و در نهایت در جنگ میان سید حسین حسینی و سید مهدی رحمتی، درنهایت کاپیتان سابق استقلال مجبور به جدایی شد. این که فرهاد ازبین دو سنگربان فعلی اش که هردو سابقه ملی پوش بودن را هم دارند، به کدامیک بیشتر اعتقاد دارد موضوعی است که در بازی نیمه نهایی مقابل گل گهر و پس از آن فینال مشخص می شود. قطعا او کسی را درون دروازه قرار می دهد که اعتماد بیشتری به او دارد. پس هرکدام که فرهاد اعتقاد کمتری به او داشته باشد با پیشنهاد خوب دیگر تیم ها روبرو خواهد شد. باید دید در نهایت کدام دروازه بان در لیگ بیست و یکم در استقلال می ماند و از سنگر آبی ها محافظت می کند. البته در بحث ماندن و تمدید قرارداد بازیکنان همه چیز دست مجیدی نیست و ملاک فقط خواسته کادرفنی نیست. رفتار و سیاست مدیریت و موضوع مالی هم در ماندن و رفتن یک بازیکن تاثیر گذار است. بدون تردید در مقابل باشگاه هایی چون سپاهان و گل گهر، آبی ها نمی توانند چندان در این پارامتر قوی عمل کنند.