۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

طوفان پرسپولیسی ها در پایتخت / ایران قرمز رنگ شد، پرسپولیس قهرمان

۸ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۵۸
کد خبر: 549376
طوفان پرسپولیسی ها در پایتخت / ایران قرمز رنگ شد، پرسپولیس قهرمان

تیم های کمی هستند که در دنیا بتوانند 5 قهرمانی متوالی را در رقابت های لیگ بدست بیاورند و اکنون پرسپولیس یکی از آنهاست. هواداران این تیم حالا خوشحال ترین مردم ایران هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین، پرسپولیس در کنار تیم هایی نظیر اندرلخت بلژیک، بایرن مونیخ آلمان، لیون فرانسه و یوونتوس ایتالیا حالا یک سلسله قهرمانی برای خود ایجاد کرده و رکوردی به ثبت رسانده که در خوش بینانه ترین حالت ممکن، حداقل تا 5 سال دیگر دست نیافتنی خواهد بود. تمام نکات و اتفاقات بازی را به صورت لحظه ای بخوانید.

چند ده نفر بیرون ورزشگاه

درحالی که مانند همه بازی های امسال این مسابقه هم بدون تماشاگر برگزار شد، چند ده نفر از طرفداران پرسپولیس در شهر قدس و اطراف ورزشگاه شهدای این شهر تجمع کردند و بی توجه به پروتکل های بهداشتی سرود قهرمانی سر می دادند. افرادی که به تعداد آنها لحظه به لحظه افزوده می شد و حتی با تجمع جلوی اتوبوس تیم، برای دقایقی مانع ورود کاروان پرسپولیس به ورزشگاه شدند.

نبود سیدجلال حسینی در ترکیب اصلی برای چندمین بازی متوالی آنهم بدون اینکه مصدومیتی داشته باشد، نشان می دهد داستان اختلاف او با یحیی گل محمدی بسیار جدی است. بعید به نظر می رسد سید سال آینده جایی در جمع سرخپوشان داشته باشد. هرچند که او در دقایق پایانی به جای کنعانی زادگان به میدان آمد تا جام را شخصا بالای سر ببرد. کنعانی زادگانی که خودش هم چند روز دیگر برای ادامه دوران بازی اش به قطر می رود.

درحالی که منفی بافان پیش از آغاز بازی با یادآوری سابقه پرسپولیسی بودن مهدی تارتار از کم کاری احتمالی شاگردان او در پیکان برای مسجل کردن قهرمانی سخن گفته بودند. شاگردان گل محمدی اما به قدری با اقتدار کار را آغاز کردند که جای اما و اگر نگذاشت. حرکت زیبای ترکیبی پرسپولیسی ها و تمام کنندگی مهدی عبدی، رنگ قرمز را روی جام انداخت. عبدی در هفته های پایانی حسابی جواب منتقدان را داد و با این گل، 14 گله شد.

گل دوم پرسپولیس را احمد نورالهی به ثمر رساند تا کار را در همین نیمه تقریبا تمام کند. ضربه بهترین هافبک فصل پرسپولیس در این صحنه دیدنی بود.

تعویض های یحیی گل محمدی در نیمه دوم، نشان داد که او کاملا به دنبال حفظ نتیجه است. تا جایی که این تعویض ها، باعث شد تا دقایقی صدرنشین لیگ برتر عقب نشینی کند و اگر پیکانی ها کمی با دقت تر بودند، می توانستند حساب کار را به حداقل برسانند. با این وجود تجربه بالای قرمزها، کاملا به کار آنها آمد و شاید کمتر پرسپولیسی ای در نیمه دوم استرس قهرمان نشدن تیمش را می کشید.

تصویر ماندگار روز قهرمانی پرسپولیس شاید جدای از باران سنگینی که در ورزشگاه باریدن گرفته بود، فریادهای کریم باقری بر سر حامد لک بود که به بازیکن حریف و داور اعتراض می کرد. داد و بیدادهای آقا کریم کل ورزشگاه را تحت شعاع قرار داده بود تا جایی که لک با ترس، تسلیم شد وعذرخواهی کرد.

مدیریت پرسپولیسی ها در زمین مسابقه و جشنی که از کنار زمین شروع شد. بیرون ورزشگاه هم چند صد نفر از پرسپولیسی ها بدون واهمه از طوفان و کرونا، شعار می دادند و همه منتظر سوت پایان بازی بودند.

و تمام. پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر، یک گلات هوشمندانه و تداوم یک نسل قدرتمندانه با یحیی گل محمدی . با یا بدون دخالت وزیر، آسمان ایران امشب قرمز خواهد بود و فعلا هم قرمز خواهد ماند.