۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نکات بازی استقلال – سپاهان / تنها معجزه آزادی، باران آن بود

۸ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۵۳
کد خبر: 549374
نکات بازی استقلال – سپاهان / تنها معجزه آزادی، باران آن بود

آخرین بازی لیگ برتر در ورزشگاه آزادی، تقابل استقلال و سپاهان بود. دیداری که حتی تشریفاتی آن هم حساس است اما خب سپاهانی ها روی کاغذ هنوز شانس قهرمانی محسوب می شدند و این به حساسیت بازی می افزود. شاید معجزه ای در شهر قدس رخ می داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، تمام نکات و اتفاقات بازی را در ادامه می‌خوانید.

فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری پیش از بازی با سپاهان اعلام کرده بود که تیمش با تمام قوا به مصاف مدعی قهرمانی می رود و همینطور هم شد؛ آنهم درحالی که تیم او چند روز دیگر در نیمه نهایی جام حذفی باید در یک نبرد دشوار به مصاف گل گهر برود اما گویا استراحتی در کار نیست و مهره های اصلی تقریبا همه در میدان حضور دارند.

استقلال طوری نبرد را آغاز کرد که انگار آنها احتیاج به یک پیروزی پرگل دارند تا قهرمان شوند. در مقابل سپاهانی ها انگار بیشتر چشم و گوششان به چند کیلومتر آنطرف و شهرقدس بود. با این حال محرم نویدکیا و شاگردانش باید می دانستند که فارغ از هر اتفاقی، آنها ابتدا باید استقلال را با یک نتیجه خوب شکست دهند و بعد منتظر نتیجه دیدار پرسپولیس برابر پیکان باشند.

خط حمله استقلال نسبت به دیدار قبل یک تغییر داشت و آنهم بازگشت مهدی قائدی به ترکیب بود. مهاجم جوان و ریزنقش آبی ها در چند مرتبه حسابی خط دفاعی زردها را بهم ریخت و حتی یک ضربه چکشی هم زد که پیام نیازمند آن را به کرنر فرستاد. به راستی اگر نیازمند درون دروازه سپاهان نبود، شاید آنها بازنده به رختکن می رفتند. باید دید اصفهانی ها فصل آینده برای جانشینی نیازمند چه کار خواهند کرد. هرچند که از همین الان صحبت از حضور یکی از دو گلر استقلال در اصفهان است. بعید به نظر می رسد نه حسین حسینی و نه رشید مظاهری فصل آینده به این شکل به رقابت چرخشی تن بدهند.

سپاهانی ها نیمه دوم را بهتر آغاز کردند. گویا دو گلی که پرسپولیس به ثمر رسانده، آب سردی بوده بر پیکر آنها و حالا می دانند دیگر قهرمانی با معجزه به دست می آید. به همین دلیل آنها با استرس کمتری بازی کردند و البته جواب هم گرفتند. رضا میرزایی بازیکن تعویضی نویدکیا قفل دروازه میزبان را شکست.

در دوران مصدومیت عاررف غلامی، استقلالی ها باید نگران وضعیت عمق دفاعی شان باشند. غلامی پس از آنهمه اشتباه، در هفته های قبل از مصدومیت خیلی خوب ظاهر شده بود اما محمد دانشگر فعلا نتوانسته جای خالی او را پر کند و تکل ناموفق اش برای تصاحب توپ هنگام گل سپاهان اوج این ماجرا را نشان داد.

بارش باران در ورزشگاه آزادی، حال و هوای عجیبی در این روزهای گرم تهران به وجود آورده است. شاید با تداوم این نعمت الهی در دیگر مناطق پایتخت، مردم تهران حداقل چند روزی از شر این گرمای آزار دهنده خلاص شوند.

باران بیشتر و بیشتر می بارد اما استقلال این تیم نیمه اول نیست. حمله می کند اما بدون اثر. شاید آبی ها هم دیگر توان ندارند تا برای قهرمان شدن یا نشدن رقیب سنتی شان تلاش کنند.

انصافا از گزارشگران قدیمی صدا و سیما انتقاد می کنیم و مدام انتظار داریم تا راه برای جوانان باز شود اما خب انگار دوستان چیزهایی می دانند که نمی روند! گزارشگر جوان بازی استقلال و سپاهان تلاش می کند تا هیجان را به بازی تزریق کند اما خب کاملا در این موضوع ناموفق است. اوج این ماجرا هم آنجاست که او به هیچ عنوان با کارگردان تلویزیونی هماهنگ نیست و اصلا به باقی نتایج کاری ندارد. انگار ما تلویزیون می بینیم و ایشان رادیو!

استقلال گل دوم را هم دریافت کرد. شدت باران هم به قدری شده که تصاویر ناگهان می رود و به صورت خودجوش شبکه ورزش سوییچ می شود روی شبکه 3. انگار ما قرار نیست قدر نعمت های الهی را بدانیم و بیشتر برایمان مخرب است.

سوپرگل مهدی زاده باعث شد تا نتیجه بازی رفت در بازی برگشت تکرار نشود و شاید استقلالی ها افسوس می خورند که مهدی زاده در زمین بود تا آن کاشته نیمه اول را به جای کریم زاده، او به ثمر برساند.  نه استقلال و نه سپاهان نتوانستند ترمز پرسپولیس را بکشند. حالا آبی ها چشم انتظار جام حذفی هستند تا با این تیم فرهاد مجیدی که در هفته های پایانی آماده به نطر می رسید، دست خالی فصل را به پایان نرسانند.