۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

عجیب و دشوار / تمام رقیبان استقلال در جام حذفی، لیگ برتری بوده اند

۶ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۹
کد خبر: 548809
عجیب و دشوار / تمام رقیبان استقلال در جام حذفی، لیگ برتری بوده اند

درحالی که یکی از مزیت‌های جام حذفی برای تیم‌های نامدار به قرعه‌های نسبتا آسان و نبرد با تیم‌های دسته یکی و دسته دویی مربوط می‌شود، قرعه کشی مرحله جام حذفی باشگاه‌های کشور درحالی دو روز گذشته برگزار شد که استقلالی‌ها ترک عادت نکردند و بازهم با یک رقیب لیگ برتر رو به رو شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در شرایطی که این قرعه کشی می‌توانست نبرد آسان با ملوان در تهران را برای آبی‌ها رقم بزند، مانند بازی‌های قبلی یکی از ۲ قرعه سخت یعنی رویارویی با امیر قلعه نویی و شاگردانش نصیب فرهاد مجیدی و شاگردانش شد. استقلال تا این مرحله از جام حذفی برخلاف دیگر مدعیان یعنی پرسپولیس ( مس نوین کرمان و شاهین بندر عامری در مرحله یک شانزدهم و یک هشتم)، سپاهان (خوشه طلایی ساوه در مرحله یک هشتم نهایی)، تراکتور(شهرداری ماهشهر در مرحله یک شانزدهم)، گل گهر(مس کرمان مرحله یک شانزدهم) و فولاد خوزستان ( قشقایی شیراز در مرحله یک هشتم و ملوان در مرحله نیمه نهایی) با هیچ تیم لیگ یکی دیدار نکرد و در سخت‌ترین قرعه ممکن در مرحله یک چهارم نهایی برابر صدرنشین لیگ برتر یعنی پرسپولیس قرار گرفت. در صورت صعود به بازی فینال هم به احتمال رقیب استقلال فولاد خواهد بود و احتمال رسیدن ملوان دسته اولی به فینال بسیار ضعیف است؛ هرچند که در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

استقلالی‌ها در نخستین گام جام حذفی مهمان پیکان بودند که حکم گربه سیاه آبی پوشان را دارد و در لیگ بیستم موفق شده در هر دو بازی رفت و برگشت آبی‌ها را با نتیجه تساوی بدون گل متوقف کند. فرهاد مجیدی و شاگردانش در آن بازی با گل‌های شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی و محمد دانشگر در مقابل تک گل ابراهیم صالحی به برتری ۲ بر یک رسیدند. در بازی مرحله یک هشتم هم استقالل با ذوب آهن اصفهان روبه‌رو شد و در ورزشگاه آزادی میزبان شاگردان مجتبی حسینی بود. در این بازی دشوار استقلال به سختی با گل فرشید اسماعیلی در دقیقه ۵۵ از حریف پیش افتاد، اما روی اشتباه حسین حسینی دارکو بیدوف در دقیقه ۶۳ بازی را به تساوی کشاند. در ادامه با هنرمندی و همکاری اسماعیلی و مهدی قایدی استقلالی‌ها در دقیقه ۶۶ دوباره به گل رسیدند و در نهایت برنده بازی شدند. قرعه استقلال در مرحله یک چهارم نهایی سخت‌ترین قرعه ممکن بود. آنها به مصاف پرسپولیس رفتند و سومین دربی فصل را انجام دادند. این بازی در ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تکلیف تیم صعود‌کننده در ضربات پنالتی روشن شود. این بار با درخشش حسین حسینی استقلال ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی برنده شد و به مرحله بعدی صعود کرد. در مرحله نیمه نهایی از بین تیم‌های فولاد خوزستان، گل گهر سیرجان و ملوان بندر انزلی، استقلال به گل گهر سیرجان خورد و باید به مصاف تیم آماده امیر قلعه نوعی برود. البته استقلال در لیگ بیستم در هر دو بازی رفت وبرگشت موفق شده تا گل گهر را شکست دهد. در هفته نهم شاگردان محمود فکری با گلهای وریا غفوری در دقیقه ۸ از روی نقطه پنالتی و مهدی قایدی در دقیقه ۱۴ از حریف پیش افتادند. همچنین غفوری در دقیقه ۳۰ یک پنالتی خراب کرد. در ادامه احمد زنده روح در دقیقه ۷۸ موفق شد یکی ازگلها را پاسخ دهد تا آبی‌ها به یک برد حداقلی و البته دلچسب در سیرجان دست پیدا کنند. در بازی برگشت در هفته بیست و چهارم هم استقلال با سرمربیگری فرهاد مجیدی موفق شد تا گل گهر را در ورزشگاه آزادی با گل‌های محمدحسین مرادمند در دقیقه ۱۲ و مهدی مهدی پور در دقیقه ۱۹ شکست دهد. به این ترتیب فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی۱۳ مرداد برای دومین بار در این فصل مقابل هم قرار می‌گیرند. این در شرایطی است که گل گهر برای کسب سهمیه آسیایی به قهرمانی در جام حذفی چشم امید دارد، اما استقلال که سهمیه آسیایی را در لیگ قطعی کرده، انگیزه فراوانی دارد تا فصل را بدون جام به پایان نرساند و البته فرهاد مجیدی هم پس از نایب قهرمانی فصل گذشته، امسال جام قهرمانی را می‌خواهد. اما برای رسیدن به این مهم، باید از سد گل گهری بگذرد که در جام حذفی موفق شده آلومینیوم اراک را در خانه حریف با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد. قلعه نویی پس از حذف کردن منصوریان حال باید برابر یکی دیگر از شاگردانش یعنی فرهاد مجیدی قرار بگیرد. فرهاد در صورت شکست دادن گل گهر، باید خودش را آماده رویارویی احتمالی با فولاد خوزستان کند که سرمربی آن، هم تیمی سابق‌اش یعنی جواد نکونام است. در صورتی که این سناریو اتفاق بیفتد، استقلال تهران در راه قهرمانی جام حذفی با تمامی مدعیان لیگ برتر به جز سپاهان پیکار کرده است.