۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رکوردهای فروغی پس از‌ کسب افتخار آفرینی / از پرستاری تا کسب مدال طلای المپیک

۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳
کد خبر: 547613
رکوردهای فروغی پس از‌ کسب افتخار آفرینی / از پرستاری تا کسب مدال طلای المپیک

جواد فروغی شگفتی ساز کاروان المپیک ۲۰۲۰ ژاپن، درحالی اولین مدال طلای کشورمان در این رقابت‌ها کسب کرد که کمتر کسی انتظار این موفقیت را داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، فروغی که‌ پرستار است جزو‌ کادر درمان محسوب می‌شود، پیش‌تر اعلام کرده بود که حوالی سال ۱۳۸۹ و در بیمارستان بود که برای اولین بار به صورت اتفاقی با تپانچه بادی آشنا شد و آنقدر خوب تیراندازی کرد که با تشویق اطرافیان، به صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال و در نهایت بزرگترین افتخار ممکن یعنی طلای المپیک را کسب کرد. اکنون برخی از رکوردهایی را که فروغی دقایقی پیش جا به جا کرد را باهم مرور می‌کنیم:

فروغی توانست مسن ترین ورزشکار ایران در تاریخ این رقابت ها با ۴۱ سال سن تبدیل شود که مدال المپیک به دست می آورد. پیش از او مرحوم محمود نامجو در المپیک ۱۹۵۶ ملبون با ۳۸ سال سن در رشته وزنه برداری به مدال برنز رسیده بود تا مسن ترین مدال آور ورزش ایران باشد.

فروغی توانست در روز اول رسمی بازیهای المپیک توکیو مدال طلای رشته تپانچه بادی را با امتیاز ۲۴۴.۸ به دست آورد و رکورد المپیک را بکشند. به این ترتیب ایران با یک مدال طلا پشت سر چین قرار گرفت که 2 طلا به دست آورده است.

اکنون ایران به دومین کشور در المپیک توکیو شد که صاحب مدال طلا می شود و نوید روزهای درخشان را برای ورزش ایران در ادامه بازیهای المپیک خواهد داد.

همچنین تیراندازی بعد از کشتی، وزنه برداری و تکواندو تبدیل به چهارمین رشته ورزشی در ایران شد که نماینده آن موفق به کسب مدال طلا در بازیهای المپیک می شود و البته پنجمین رشته مدال آور ایران در تاریخ این رقابت‌ها پس از کشتی، وزنه برداری، دوومیدانی و تکواندو محسوب می‌شود.