۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

معطلی کاروان کشورهای المپیکی در فرودگاه توکیو / وقتی نظم ژاپنی از بین می‌ رود

۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲
کد خبر: 546430
معطلی کاروان کشورهای المپیکی در فرودگاه توکیو / وقتی نظم ژاپنی از بین می‌ رود

به نظر می‌رسد مشکلات المپیک ۲۰۲۰ که با یک سال تاخیر برگزار می‌شود، خیلی زود در حال رسانه‌ای شدن است و این برای کشوری مثل ژاپن به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود.

اقتصادآنلاین – مرتضی پیچکا؛  شنبه شب بود که پارت اول از کاروان المپیکی ایران، تهران را به مقصد توکیو ترک کردند اما زمانی که به پایتخت ژاپن رسیدند با معطلی بسیار زیاد وارد دهکده بازی‌ها شدند. البته این مشکل تنها مختص ایرانی‌ها نبود و مابقی کشورهایی هم که همزمان با کاروان ایران به توکیو رسیدند، برای انجام کارهای لازم در فرودگاه حدود ۷ تا ۸ ساعت معطل ماندند و به دلیل کافی نبودن خودروهای حمل چمدان هم حدود دو ساعت دیگر در محوطه فرودگاه منتظر ماندند تا بتوانند به دهکده ورزشکاران بروند و همین مساله خستگی زیادی را برای آنها ایجاد کرد.

در این بین سرپرست اعزامی کاروان‌ها هم برای انجام دادن امور اداری، مجبور بودند تقریبا یک شبانه روز بیدار باشند و این موضوع موجب عصبانیت آنها شده بود.

گفته می‌شود قبل از اینکه این کشورها به فرودگاه برسند، کاروان دو کشور دیگر در فرودگاه حضور داشتند که در میان آنها تست کرونای دو نفر از اعضای آنها مثبت شده بود. به همین دلیل ژاپنی‌ها به شدت در امورات پذیرشی سخت گیری کردند.

بر اثر این اتفاق همه کشورها از جمله ایران اعتراض رسمی خود را نسبت به معطلی زیاد ورزشکاران در فرودگاه و بی‌نظمی که در مورد انتقال آنها وجود داشت به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام و ابراز نگرانی کردند که در شرایط پاندمی کرونا، اینگونه بی‌نظمی‌ها قطعا موجب شیوع بیشتر این ویروس در تجمعات چندین نفره خواهد شد.