۰ نفر

یک حاشیه عجیب برای رامین رضاییان

۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۵۲
کد خبر: 536695
 یک حاشیه عجیب برای رامین رضاییان

دیروز و در شرایطی که همه توجهات معطوف به بازی ایران و عراق بود، رامین رضاییان به یک دلیل عجیب خبرساز شد. مدافع راست پیشین پرسپولیس و تیم‌ملی در صفحه اینستاگرامی خود پرچم قطر را در بخش بیوگرافی قرار داده و با این کار حاشیه‌ساز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ بعد از این اتفاق در فضای مجازی گمانه‌زنی‌های زیادی صورت گرفت مبنی بر اینکه رامین قصد پیوستن به تیم‌ملی قطر را دارد تا فرصت بازی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را پیدا کند. رضاییان از زمان حضور دراگان اسکوچیچ در تیم‌ملی، تا‌کنون به اردو فرا خوانده نشده است. بسیاری تصور می‌کردند در اردوی اخیر این تیم، با توجه به مصدومیت سنگینی که صادق محرمی از سر گذرانده بود شاهد بازگشت رضاییان به تیم‌ملی باشیم، اما این اتفاق رخ نداد.

در مورد اینکه چرا رامین دعوت نمی‌شود گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد. برخی عقیده دارند حواشی غیرفنی رضاییان طی چند سال اخیر در وقوع این اتفاق موثر بوده، اما دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ملی دیدگاه دیگری دارد. او زمان حضورش در برنامه فوتبال برتر در مورد چرایی عدم دعوت از این بازیکن گفته بود: «دفاع راستی می‌خواهم که غیر از حضور در فاز تهاجمی، در بخش‌های دفاعی هم به ما کمک کند.» این شاید یکی از باگ‌های فنی فوتبال رامین باشد. او بیشتر مایل به هجوم است و اصلا گاهی به‌جای دفاع راست، در پست وینگر راست به بازی گرفته می‌شود.

از اصل مطلب دور نشویم. استفاده از پرچم قطر در صفحه رضاییان گمانه‌زنی‌ها در مورد علاقه او به حضور در تیم‌ملی این کشور را افزایش داد، اما بسیار بعید به‌نظر می‌رسد که رامین قصد پیوستن به تیم‌ملی قطر را داشته باشد یا اصلا طرف مقابل هم به چنین ایده‌ای فکر کند. دیروز «خبرآنلاین» روی این موج یک ایراد قانونی گرفته و در گزارشی کوتاه نوشته: «طبق قوانین فیفا اگر بازیکنی سه سال برای کشورش بازی نکند می‌تواند ملیت خود را تغییر دهد.

آخرین‌بار رامین رضاییان در بازی با عراق برای تیم‌ملی ایران به میدان رفت که مربوط به آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ می‌شود و تا آبان سال ۱۴۰۱ نمی‌تواند تغییر ملیت بدهد، این یعنی رامین نمی‌تواند در جام‌جهانی تابستان ۱۴۰۱ برای قطر بازی کند. البته قانون مهم‌تری هم وجود دارد که بعد از سه سال هم رامین نتواند برای هیچ کشوری بازی کند. رضاییان به‌دلیل بازی در جام‌جهانی برای تیم‌ملی ایران امکان تغییر ملیت ندارد و پرونده قطری‌شدن او برای همیشه بسته می‌ماند.» تازه از اینها هم که بگذریم، این روزها وضعیت رضاییان در فوتبال باشگاهی قطر هم مشخص نیست. او ابتدا از تیم خوب الدحیل به حضور در تیم متوسط السیلیه تنزل کرد و حالا هم زمزمه‌هایی در مورد پایان کارش در همین تیم به گوش می‌رسد. به این ترتیب مشخص نیست بازیکنی که قطری‌ها برای تیم‌های باشگاهی‌شان خیلی روی او حساب نمی‌کنند، چطور قرار است در تیم‌ملی آن کشور مورد استقبال قرار بگیرد؟