۰ نفر

عکس ۵۰ میلیارد تومانی!

۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۶:۵۸
کد خبر: 534330
عکس ۵۰ میلیارد تومانی!

سرمربی استقلال به‌تازگی مصاحبه تندی علیه مدیران قبلی و فعلی این باشگاه انجام داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ فرهاد مجیدی که سابقه درگیری و اختلافش با احمد سعادتمند، مدیرعامل پیشین آبی‌ها بسیار مشهور است، در این مصاحبه او را به عقد قراردادهای نجومی با بازیکنان و افزایش بی‌ضابطه رقم دستمزدها متهم کرده است. مجیدی از یک بحران ۶۰ میلیارد تومانی در استقلال خبر داده و گفته این میزان پول لازم است برای اینکه با بازیکنان و کادرفنی فعلی تسویه‌حساب صورت بگیرد. طبیعتا چیزی تا پایان فصل باقی نمانده و جور کردن این پول برای مدیران استقلال دشوار خواهد بود. اینکه استقلال بعد از پرداخت حدود یک‌سوم رقم قراردادها هنوز چیزی حدود ۶۰ میلیارد کم دارد، به معنای آن است که در این فصل چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خرج بستن تیم شده است! چنین عدد درشتی برای تیمی که هفت سال قهرمان لیگ نشده و امسال هم امید کمی برای قهرمانی دارد، غیرقابل هضم به‌نظر می‌رسد.

بگذریم. سوژه اصلی این مطلب چیز دیگری است؛ آنجا که مجیدی در بخش دیگری از مصاحبه‌اش برای اشاره به شرایط دشوار باشگاه می‌گوید: «علاوه بر همه این مشکلات بدهی ۳۵ میلیارد تومانی استراماچونی هم وجود دارد که شنیده‌ام به مهلت آخرش نزدیک هستیم و ممکن است به کسر شش امتیاز و بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات استقلال منتهی شود. این هم از شانس من است که هر وقت استقلال را گرفتم یا بی‌پول است یا دعوای مدیریتی دارد.» در مورد شکایت استراماچونی از استقلال و غرامتی که باشگاه باید به مربی ایتالیایی بپردازد حرف و حدیث‌ها و اخبار متناقضی وجود داشته است، اما حالا منبعی موثق همچون مجیدی افشا می‌کند این رقم به پول ما چیزی حدود ۳۵ میلیارد تومان خواهد بود. فرهاد نگران است که مبادا مجازات و محرومیت ناشی از نپرداختن این پول گریبان او را بگیرد. ما اما اندوهگین هستیم که چرا چنین پولی باید از جیب فوتبال ایران برود، آن هم برای نیم‌فصل کار یک مربی؟!

آندرا استراماچونی ابتدای لیگ نوزدهم سرمربی استقلال شد. این مربی پیش از پذیرفتن پیشنهاد باشگاه ایرانی، دو نفر را به تهران فرستاد تا به‌طور میدانی تحقیق کنند و به او مشورت بدهند. از همین جا استقلالی‌ها باید می‌فهمیدند او بسیار دقیق و سختگیر است، اما مطابق معمول نشانه‌ها جدی گرفته نشد تا استراماچونی به‌دلیل عدم دریافت منظم حقوق ماهانه، قراردادش را با استقلال به‌طور یکطرفه فسخ کند و برود. دو ماه عدم پرداخت حقوق، این اختیار را به مربیان می‌دهد که قراردادشان را فسخ کنند و کل مبلغ خسارت را به صورت یکجا بگیرند. استراماچونی زرنگ بود و در اولین فرصت این بند را فعال کرد. قرارداد این مربی دو ساله بود و او کل این مدت را استراحت کرد. حالا استقلال ناچار است ۳۵ میلیارد تومان به مرد ایتالیایی بپردازد؛ آن هم درحالی‌که بعد از او دو کادر فنی کامل آمدند، قرارداد بستند و جداگانه پول گرفتند!

از قرار معلوم تصویر مشترک استراماچونی و گابریل کالدرون پیش از دربی رفت لیگ نوزدهم، گران‌ترین عکس تاریخ فوتبال ایران بوده است. این دو مربی غیر از مبالغی که دریافت کرده‌اند، مجموعا به اندازه ۵۰ میلیارد تومان هم حکم علیه پرسپولیس و استقلال گرفته‌اند؛ ۳۵ تا استرا و ۱۵ تا کالدرون. هر دو هم به‌دلیل بدعهدی مدیریتی در میانه راه جدا شدند تا کلی پول صرف جانشین‌های آنها شود. این عکس ۵۰ میلیاردی را سیر نگاه کنید و درود بفرستید به هنر و درایت مدیران  فوتبالی!