۰ نفر

حمله به جام جهانی از دورترین فاصله

۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸
کد خبر: 532712
حمله به جام جهانی از دورترین فاصله

تیم ملی فوتبال ایران دیروز، جزیره کیش را به سمت بحرین ترک کرد برای صعود قطعی به دور نهایی مرحله انتخابی جام جهانی، ایران نیاز دارد هر 4 حریفش را شکست دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، چند ساعت پیش از پرواز تیم ملی به بحرین، وزیر ورزش که به کیش رفته بود تا از اردوی تیم بازدید کند، ادعا کرد که برای صعود به جام‌جهانی هر کاری لازم باشد، انجام خواهد شد. این ادعا در شرایطی است که تیم ایران با کمترین پشتیبانی، بدون اردوی خارجی و تنها با یک بازی دوستانه مقابل تیم دوم سوریه، به مصاف حریفانش می‌رود.

بحرین و عراق، حریفان اصلی ایران در گروه Cمرحله انتخابی جام جهانی‌2022 هستند. این دو تیم که در بازی رفت ایران را شکست داده‌اند، در ماه‌های اخیر هر کدام چند بازی دوستانه انجام داده‌اند.

عکس‌های اردوی کیش نشان می‌دهد، ستاره‌های تیم ایران شرایط روحی خوبی دارند اما اغلب آنها در گفت‌وگوهای مختلف از نداشتن بازی تدارکاتی گلایه کرده‌اند.

شهاب عزیزی‌خادم، که اسفند‌ماه گذشته رییس فدراسیون فوتبال شد، می‌گوید دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی از او فقط اردوی کیش خواسته نه بازی دوستانه. اسکوچیچ درباره این ادعا چیزی نگفته. منتقدان می‌گویند او بیش از اندازه مطیع و حرف‌گوش‌کن است. این ضعف زمانی بیشتر به چشم می‌آید که رفتارهای او با کارلوس کی‌روش، سرمربی موفق تیم ملی در دو جام جهانی‌2014 و 2018 مقایسه شود.

مسعود سلطانی‌فر، که بسیاری او را به‌دلیل نقشش در انتخاب مارک ویلموتس، سرمربی پیشین تیم ملی، یکی از مقصران وضعیت فعلی این تیم می‌دانند، یکشنبه‌شب، در جمع خبرنگاران گفت: «بازیکنان ایران در طول حداقل دو سه دهه‌ای که من به‌خاطر دارم، هر زمان که تحت فشار بوده‌اند و مشکلات خاصی داشته‌اند، توانسته‌اند نتیجه خوبی بگیرند، گلیم‌شان را از آب بیرون بکشند و موجبات افتخار و عزت مردم ایران و هواداران عزیز شوند. این بار هم یقین دارم با موفقیت از این مرحله عبور خواهیم کرد و پیروزی بزرگ را رقم خواهیم زد.» او که علاقه خاصی به پیش‌بینی نتایج فوتبال دارد، در بخشی از این گفت‌وگو ابتدا 2بازی تیم ملی را آسان خواند اما در ادامه گفت که هیچ‌کدام از 4حریف خیلی سرسخت نیستند.

تیم ایران در نخستین بازی، روز پنجشنبه ساعت‌19 به وقت تهران، با هنگ‌کنگ بازی خواهد کرد. ایران بازی رفت را 2به هیچ برده است.

2ساعت بعد از این بازی، بحرین که از 5بازی 9امتیاز دارد و بعد از عراق 11امتیازی، تیم دوم گروه است، مقابل کامبوج به میدان خواهد رفت. هلیو سوزا، سرمربی پرتغالی تیم بحرین در جدیدترین مصاحبه‌اش که خبرگزاری فارس آن را ترجمه کرده، گفته است: «بازیکنان در 2بازی دوستانه گذشته مقابل اوکراین و مالزی عملکرد خوبی داشتند. در بازی با اوکراین نشان دادیم ما به‌عنوان یک تیم آسیایی حرفی برای گفتن مقابل مدرسه فوتبال اروپا داریم. تساوی یک بر یک مقابل تیم اوکراین نشان داد ما پیشرفت کرده‌ایم.» او اظهار ناراحتی کرده که تماشاگران بحرینی نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند و در بازی‌ مقابل کامبوج، ایران و هنگ‌کنگ، تیمشان را حمایت کنند.

مهدی طارمی، یکی از آماده‌ترین بازیکنان فوتبال ایران در یک سال گذشته که فصل درخشانی را در پورتو پرتغال پشت سرگذاشته، امیدوار است با تیم ملی به جام جهانی صعود کند. او دیروز ساعتی پیش از سفر به بحرین، عکسی از خودش در کنار کریم انصاری‌فرد، احسان حاج‌صفی و علیرضا جهانبخش در اینستاگرام منتشر کرد و با هشتگ «همدلی ملی» نوشت: «من و سایر بازیکنان به شما مردم عزیز قول می‌دهیم که تا سر حد توان از فوتبال کشور عزیزمون دفاع کنیم بدون هیچ بهانه‌ای، چرا‌که شما بزرگ‌ترین انگیزه ما هستید و به یاری خدا و با کمک انرژی و دعاهای مثبت شما عزیزان به مرحله بعد صعود کنیم».

طارمی پیش از این، در گفت‌وگویی، از تدارکی که فدراسیون برای تیم ملی در راه صعود به جام جهانی دیده، انتقاد کرده بود.