۰ نفر

چهار دلیل برای خوش بینی به تیم ملی فوتبال

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۶:۳۹
کد خبر: 532277
چهار دلیل برای خوش بینی به تیم ملی فوتبال

اگرچه روی کاغذ کار تیم‌ملی کشورمان برای صعود به مرحله بعدی مقدماتی جام‌جهانی بسیار دشوار است، اما دست‌کم به‌چهار دلیل امیدواریم این تیم بتواند با غلبه بر همه مشکلات، مسیرش را به سمت موفقیت هموار کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ حتی اگر امتیاز کم داشته باشیم، زمان را از دست داده باشیم و روند آماده‌سازی تیم کشورمان چنگی به دل نزند، باز نشانه‌های زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند خوش‌بینی ما به تیم‌ملی چندان بیراه نیست. این تیم می‌تواند کارهای بزرگی انجام بدهد و رویای صعود را دوباره زنده کند.

* اعتماد متقابل: بازیکنان تیم‌ملی کشورمان این روزها تمرینات شاد و مفرحی در جزیره کیش دارند. عمده بازیکنان دعوت‌شده فصل موفقی را پشت‌سر گذاشته‌اند و به همین دلیل از روحیه خوبی برخوردارند. از این نظر شرایط تیم‌ملی قابل مقایسه با مسابقات دور رفت نیست و به‌نظر می‌رسد بازیکنان با این شور و حال کار راحت‌تری برای به زانو در آوردن بحرین و عراق خواهند داشت. مسائل روحی و روانی در فوتبال بسیار مهم هستند. دراگان اسکوچیچ هر اشکالی داشته باشد دست‌کم تلاش کرده از این حیث فضای خوبی در تیم‌ملی حاکم کند. این‌طور به‌نظر می‌رسد که مربی کروات موفقیت نسبی هم به دست آورده است. بازیکنان او را دوست دارند و در موردش مصاحبه‌های مثبت انجام می‌دهند. در این برهه زمانی این مهم‌ترین چیزی است که لازم دارید؛ اعتماد متقابل بین بازیکنان و مربی.

* توازن فنی: حقیقت آن است که تیم کشورمان از نظر فرم فنی و بضاعت انسانی، قالبی متوازن و متعادل دارد. ما دروازه‌بان خوبی داریم، همین‌طور مدافعان و هافبک‌هایی که با تجربه و توانا هستند. شاید فقط کمی در جناحین خط دفاعی جای بحث وجود داشته باشد؛ چراکه میلاد محمدی را مدت‌هاست ندیده‌ایم و صادق محرمی هم با چندین ماه مصدومیت مواجه بوده است. نقطه قوت اصلی تیم‌ملی را هم باید خط حمله آتشین آن دانست. حضور بازیکنانی مثل مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و... در این تیم قطعا مایه نگرانی رقبا خواهد بود. تیم فعلی بالانس و منظم به‌نظر می‌رسد. بچه‌های ما میدان‌هایی دیده‌اند که بسیاری از بازیکنان عراق و بحرین در خواب هم نمی‌بینند. این تجارب بالاخره یک جا باید به کار بیاید و البته که مسابقات مهم پیش رو بهترین مجال برای خودنمایی ستاره‌های ایرانی است.

* زخم‌خورده و عبرت‌دیده: تیم‌ملی فعلی یک تفاوت مهم دیگر هم با مسابقات رفت دارد. این تیم حالا با تجربه شده و می‌داند که نباید هیچ حریفی را دست‌کم بگیرد. شاید اگر ما می‌دانستیم که در چنین برزخی گرفتار خواهیم شد، در دور رفت آن‌طور بی‌محابا و سهل‌انگارانه امتیاز از دست نمی‌دادیم. شاید هم دو پیروزی آسان برابر هنگ‌کنگ و کامبوج باعث شد بازیکنان تیم‌ملی تصور کنند برابر بحرین و عراق از پیش برنده هستند. این دو تیم اما درس سخت و دردناکی به ایران دادند و ما را در وضعیتی گرفتار کردند که حالا برای صعود نیاز به امتیازات کامل داریم. شاگردان اسکوچیچ زخم‌خورده هستند حواس‌شان جمع است که کوچک‌ترین لغزش برابر این رقبای حیثیتی می‌تواند غیرقابل جبران باشد. این تیم دیگر مثل دور رفت آسان‌گیری نخواهد کرد و خواهید دید که بازیکنان با تمام توان و تمرکز برای صعود می‌جنگند.

* لبالب از انگیزه: هر بازیکنی برای درخشش در تیم‌ملی از حداکثر انگیزه برخوردار است. با این حال وقتی پای جام‌جهانی در میان باشد این انگیزه چند برابر خواهد شد. بسیاری از بازیکنان تیم‌ملی طی روزهای گذشته به وضوح ادعا کردند اگر این تیم از راهیابی به جام‌جهانی محروم شود یک نسل درخشان در فوتبال ایران رو به نابودی می‌رود. سرنوشت این تیم حالا دست خود بچه‌هاست و آنها هر کاری که می‌کنند، جز برای تیم‌ملی، برای بهبود آینده خودشان هم هست. ستاره‌های ایرانی می‌دانند که این آخرین فرصت برای نجات تیم‌ملی است، در غیراین صورت باید مسابقات جام‌جهانی قطر را از تلویزیون تماشا کنند. پیشنهادهای بهتر و آینده درخشان‌تر در صورت حضور در جام‌جهانی از راه خواهد رسید؛ بنابراین امروز می‌توانید فردا را بسازید. در نزدیک‌ترین جام‌جهانی به جغرافیای ایران، حیف نیست تیم ما نباشد؟