۰ نفر

تاریخچه ۱۰تقابل آخر سرخابی

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۲۶
کد خبر: 527519
تاریخچه ۱۰تقابل آخر سرخابی

پرسپولیسی‌ها در ۱۰تقابل آخر خود در داربی در کسب پیروزی از استقلال برتری داشته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، داربی ۹۵ فردا (جمعه) در قالب هفته بیست و سوم لیگ برتر برگزار می‌شود و تقابل دو تیم به دلیل وضعیت آن‌ها در جدول می‌تواند جذابیت این بازی را افزایش دهد. استقلال می‌جنگد تا از کورس قهرمانی جا نماند و در مقابل، پرسپولیسی‌ها برای کسب صدرنشینی و رقابت‌ با سپاهان باید از سد شاگردان مجیدی بگذرند.

اما شاگردان یحیی گل محمدی در ۱۰ تقابل آخر خود نسبت به استقلالی‌ها پیروزی بیشتری را کسب کرده‌اند. آن‌ها ۴ پیروزی در مقابل ۳ پیروزی استقلال به دست آورده‌اند و در آمارها نسبت به حریف خود برتری دارند.  جزئیات ۱۰ تقابل آخر سرخابی‌ها را ادامه می‌خوانید:

۲۴ بهمن ۹۵/ استقلال ۳ - پرسپولیس ۲

استقلال با سرمربی‌گری علیرضا منصوریان مقابل پرسپولیسی قرار گرفت که برانکو هدایتش می‌کرد. این بازی پر برخورد که ۷ کارت زرد و یک کار قرمز به همراه داشت را استقلالی‌ها با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شدند. کاوه رضایی، علی قربانی و فرشید اسماعیلی برای استقلالی‌ها و در مقابل سروش رفیعی و سیدجلال حسینی برای پرسپولیس گلزنی کردند. همچنین مهدی رحمتی در دقیقه ۹۰ از علیرضا فغانی دومین کارت زرد خود را دریافت کرد و از بازی اخراج شد.

۴ آبان ۹۶/ پرسپولیس یک - استقلال صفر

در این بازی که با قضاوت بیژن حیدری برگزار شد شاگردان برانکو ایوانکوویچ برای جبران شکست داربی گذشته مقابل استقلال وینفرد شفر قرار گرفتند. پرسپولیسی‌ها با تک گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی توانستند استقلال را شکست دهند و یک برد دیگر را در کارنامه خود در داربی به ثبت برسانند.

 ۱۰ اسفند ۹۶/ استقلال یک – پرسپولیس صفر

استقلالی‌ها پس از شکست در داربی ۸۶ برای انتقام پا به میدان گذاشتند و توانستند به هدف خود نیز دست پیدا کنند. وریا غفوری در این دیدار ناجی استقلالی‌ها بود و توانست با تک گل خود در دقیقه ۴۴ پیروزی را برای تیمش رقم بزند. این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید.

۲۹ تیر ۹۷/ پرسپولیس ۳ - استقلال صفر

در داربی ۸۸ که در قالب سوپرجام قرار بود برگزار شود آبی‌پوشان به دلیل تداخل با برنامه‌ اردوی پیش فصل‌شان نتوانستند در موعد مقرر در بازی حاضر شوند و خواستار تعویق زمان بازی شدند که با مخالفت مسئولان سازمان لیگ روبرو شد. این دیدار با انصراف استقلالی‌ها برگزار نشد و سازمان لیگ رای به برتری ۳ بر صفر سرخپوشان داد. استقلال هم حدود یک سال این پرونده را از طریق دادگاه CAS دنبال کرد و به دنبال برگرداندن نتیجه بازی بود ولی در نهایت حکم دادگاه حکمیت ورزش هم همان حکم سازمان لیگ بود و با ثبت نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس، ‌این تیم قهرمان سورپرجام ایران شناخته شد.

۵ مهر ۹۷/ استقلال صفر - پرسپولیس صفر

تقابل برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر در داربی ۸۹ با تساوی همراه شد. جایی که دو تیم موفق به گلزنی نشدند و این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. علیرضا فغانی در این داربی نیز قضاوت را به عهده داشت.

۱۰ فروردن ۹۸/ پرسپولیس یک - استقلال صفر

داربی ۹۰ با برتری شاگردان برانکو ایوانکوویچ همراه شد. شاگردان برانکو با تک گل احمد نورالهی توانستند حریف خود را شکست دهند و یک گام به قهرمانی نزدیک تر شوند.

۳۱ شهریور ۹۸/ پرسپولیس یک - استقلال صفر

در آخرین روزهای تابستان پرسپولیسی‌ها توانستند مقابل حریف خود به برتری برسند. داربی ۹۱ آخرین پیروزی سرخ‌ها در مصاف با رقیب سنتی‌شان بود. جایی که پرسپولیسی‌ها با گلزنی مهدی عبدی که البته با برخورد به سید حسین حسینی وارد دروازه استقلالی‌ها شد حریف خود را شکست دادند. در این دیدار علی کریمی هافبک وقت استقلال نیز یک پنالتی را از دست داد تا پرسپولیس برنده زمین باشد. اشکان خورشیدی قضاوت این دیدار را به عهده داشت.

۲۷ بهمن ۹۸/ پرسپولیس ۲ - استقلال ۲

یک تساوی پر گل در دیداری از رقابت‌های لیگ برتر میان دو تیم پرسپولیس و استقلال رقم خورد. ارسلان مطهری در این بازی ستاره استقلالی‌ها بود و دبل کرد و در مقابل علی علیپور و بشار رسن دو گل پرسپولیس را به ثمر رسانند. پرسپولیس در این بازی در دقایق پایانی با گلزنی رسن از شکست گریخت. داوری این دیدار به عهده بیژن حیدری بود.

۵ شهریور ۹۹/ استقلال ۲ - پرسپولیس ۲ (در ضربات پنالتی ۴-۱ به سود استقلال)

داربی ۹۳ در قالب مرحله نیمه نهایی جام حذفی نفس گیر و جذاب بود. ۲ تیم با یک سیستم هجومی مقابل هم قرار گرفتند اما کار آن‌ها در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. مهدی قائدی و محمد دانشگر برای استقلال و در مقابل بشار رسن و علی علیپور برای پرسپولیس گلزنی کردند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی شاگردان فرهاد مجیدی موفق تر عمل کردند و توانستند بازی را به نفع خود به پایان برسانند و به فینال حام حذفی صعود کنند.

۲۲ دی ماه ۹۹ / استقلال ۲ - پرسپولیس ۲

سومین تساوی پیاپی ۲ بر ۲ دو تیم در داربی ۹۴ رقم خورد. جایی که استقلال با گلزنی ارسلان مطهری در دقیقه ۲ از حریف خود پیش افتاد اما پرسپولیس به بازی برگشت و با گلزنی مهدی عبدی و احمد نورالهی در دقایق ۵۱ و ۶۹ کامبک زد و نتیجه را به سود خود برگرداند اما این پایان کار نبود. فشار استقلالی‌ها باعث شد تا مهدی قائدی روی یک حرکت انفرادی زیبا در سومین دقیقه از وقت‌های تلف شده گل تساوی را برای تیمش به ثمر برساند تا استقلالی‌ها از شکست فرار کنند. داوری این دیدار به عهده رضا کرمانشاهی بود.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / استقلال ؟ - پرسپولیس ؟

جدال حساس سرخابی‌ها برای حفظ شانس قهرمانی خواهد بود و سه امتیاز این دیدار برای دو تیم تعیین کننده است. پرسپولیس در رده دوم و استقلال در رده سوم قرار دارند و همین مساله جذابیت‌های این بازی را بیش از پیش خواهد کرد. باید دید کدام تیم در داربی ۹۵ می‌تواند پیروز از زمین خارج شود.