۰ نفر

تیم ملی فوتسال ایران راهی جام جهانی۲۰۲۱ شد

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۵۶
کد خبر: 522416
تیم ملی فوتسال ایران راهی جام جهانی۲۰۲۱ شد

براساس اعلام کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) و مطابق دو روش اتخاذی به منظور تعیین نمایندگان قاره آسیا در جام جهانی فوتسال در لیتوانی، تیم ملی فوتسال ایران به طور رسمی به این تورنمنت معتبر راه یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ای‌اف‌سی تصمیم گرفت تا دو معیار را برای تعیین نمایندگان آسیا با یکدیگر تلفیق کند؛ نخستین معیار مراجعه و استناد به پنج تیم برتر در تازه‌ترین نسخه رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین تایپه در سال ۲۰۱۸ و دومین معیار استفاده از سیستم امتیازی که پنج تیم برتر را از رده بندی سه نسخه اخیر رقابت‌های قهرمانی فوتسال آسیا (۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸).

براین اساس ایران، ژاپن و ازبکستان به عنوان سه نام تکراری در هر دو معیار، نماینده آسیا برای مسابقات جهانی خواهند بود؛ تورنمنتی که از ۲۱ شهریورماه تا ۱۱ مهرماه به میزبانی لیتوانی برگزار می‌شود.

علاوه بر این، برای انتخاب دو سهمیه باقی‌مانده، دیدارهای پلی‌آف مابین تیم های عراق، لبنان، تایلند و ویتنام برگزار خواهد شد. قرعه‌کشی این دیدارها هفته آینده در کوالالامپور انجام خواهد شد.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین با پیشنهاد کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC مبنی بر رتبه بندی امتیازات هشت تیم برتر قاره در سه دوره اخیر جام ملت‌های فوتبال ساحلی، موافقت کرد.

بدین ترتیب تیم‌های ملی ژاپن، عمان و امارات سه نماینده قاره کهن در جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۱ خواهند بود.

این تورنمنت نیز از ۲۸ مردادماه تا ۷ شهریورماه به میزبانی مسکو برگزار خواهد شد.