۰ نفر

تثبیت صدرنشینی پرسپولیس

۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱
کد خبر: 521661
تثبیت صدرنشینی پرسپولیس

پرسپولیس دومین مسابقه‌اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با نتیجه 3 بر یک از الریان قطر برد تا با 6امتیاز به صدرنشینی‌اش ادامه بدهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، سرخپوشان بدون تردید بخت اول صعود از گروه هستند.  شرایط برای آنها طوری است که در نشست‌های خبری بعد از بازی کسی در مورد برد و باخت یا صعود حرف نمی‌زند؛ کلمه‌ای که زیاد شنیده می‌شود «قهرمانی» است. با این حال در مورد نمایش اخیر سرخپوشان چند نکته وجود دارد.

پرسپولیس نیمه اول خیلی بدی داشت؛ گنگ و سردرگم. آنها بازنده هم به رختکن رفتند تا بیم آن به‌وجود بیاید که کارشان در این گروه نسبتا آسان گره خورده است. با این حال قرمزها با همان ترکیب در نیمه دوم جلد عوض کردند و حریف را شکست دادند. به‌نظر می‌رسد راز نیمه اول کسالت‌بار بازی این بود که سرخپوشان بیش از حد تحت‌تأثیر تقابل با شجاع خلیل‌زاده قرار گرفته بودند. پیش از این مسابقه خیلی زیاد در مورد رویارویی با شجاع حرف زده شد و این مسئله فضای سنگینی به‌وجود آورده بود. انگار همه تمرکز سرخ‌ها روی همبازی سابق‌شان بود و بقیه نفرات الریان داشتند کار خودشان را می‌کردند. با این حال نیمه دوم ذهنیت پرسپولیسی‌ها عوض شد و به شکل واقعی وارد مبارزه شدند. نتیجه کار هم چیزی بود که دیدیم.

در روزی که قرمزها یک پیروزی مقتدرانه به‌دست آوردند، الریان یک‌بار به گل رسید و دست‌کم 2موقعیت خوب گلزنی هم ایجاد کرد. این مسئله در جریان بازی با الوحده امارات هم دیده شد؛ شبیه خیلی از مسابقات لیگی امسال. پرسپولیس هم‌اکنون صدرنشین لیگ و آسیاست، اما اگر قرار باشد رقبا برخلاف فصول گذشته به همین راحتی مقابل دروازه این تیم صاحب موقعیت گلزنی شوند، شاید بار قرمزها سالم به مقصد نرسد. یک لحظه تصور کنید توپی که لک در آخرین دقیقه نیمه اول گرفت گل شده بود و پرسپولیس نیمه اول را با 2گل اختلاف می‌باخت. شاید دیگر جبران به این آسانی نبود.

بند شماره 3 در مورد بازیکن شماره 3الریان است؛ شجاع خلیل‎زاده که هم‌تیمی‌هایش 3گل دریافت کردند و به قول معروف اوضاع برای او در مقابل تیم سابقش «سه» شد. این بازی برای خلیل‌زاده جنبه حیثیتی داشت، اما حالا الریان با یک امتیاز از 2بازی شرایط سختی برای صعود پیدا کرده است.

سیامک نعمتی در مسابقات فصل گذشته لیگ قهرمانان تا فینال به‌عنوان دفاع راست به میدان رفت و خوب هم بازی کرد. فقط در فینال بود که مهدی شیری آمد، زهرش را ریخت و خلاص! با ایجاد ترافیک در خط میانی سرخپوشان، نعمتی حالا دوباره به پست دفاع راست برگشته و از قضا برابر الریان یک پاس گل خوب هم داد.

قطعا اتفاقی که هواداران پرسپولیس را خوشحال‌تر کرد، باز شدن پای شهریار مغانلو به گلزنی بود. این بازیکن از روز اول حضورش در جمع سرخپوشان پرتلاش ظاهر شده و عملکرد خوبی هم داشته، اما بدشانسی مانع از به تور نشستن توپ‌هایش می‌شد.  این شرایط حتی در نیمه نخست بازی با الریان هم ادامه داشت، اما بالاخره در وقت دوم بخت شهریار باز شد و او 2 گل زد. گلزنی مغانلو بی‌گمان باعث خواهد شد فشار روانی بزرگی از روی دوش این بازیکن برداشته شود. هر قدر شهریار آماده است، در عوض عیسی آل‌کثیر سنگین به‌نظر می‌رسد. گویا حالا حالاها طول می‌کشد تا او به شرایط ایده‌آل برسد.