۰ نفر

بر اساس دو مکاتبه از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی صادر شد

مقابله با فعالیت اماکن و باشگاه‌های ورزشی متخلف

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۵۱
کد خبر: 521547
مقابله با فعالیت اماکن و باشگاه‌های ورزشی متخلف

فدراسیون پزشکی ورزشی با دو مکاتبه، خواستار مقابله با فعالیت اماکن و باشگاه‌های ورزشی متخلفی شد که بر خلاف دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدام به فعالیت در نقاط قرمز و نارنجی از نظر شیوع ویروس می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فدراسیون پزشکی ورزشی در دو نامه جداگانه خطاب به ادارات کل ورزش و جوانان و هیات های پزشکی ورزشی استان های سراسر کشور، خواستار نظارت هرچه بیشتر و دقیق‌تر بر فعالیت اماکن و باشگاه های ورزشی شد چراکه فعالیت آن ها بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، در نقاط نارنجی و قرمز از نظر شیوع این ممنوع اعلام شده است.

در نامه فدراسیون پزشکی ورزشی خطاب به ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور آمده است: با عنایت به موج چهارم کرونا در کشور و لزوم نظارت دقیق و مستمر بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی در باشگاه ها و اماکن ورزشی، مستدعی است دستور فرمایید همکاری های لازم با هیات‌های پزشکی ورزشی استان در خصوص نظارت و رسیدگی به تخلفات احتمالی باشگاه ها و اماکن ورزشی را به عمل آورند.

همچنین در نامه دیگر غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی خطاب به روسای هیات های پزشکی ورزشی استان های سراسر کشور آمده است: با عنایت به موج چهارم کرونا در کشور و رنگ بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درباره نحوه فعالیت باشگاه ها و اماکن ورزشی کشور مقتضی است دستورات لازم جهت نظارت مستمر و هر چه دقیق تر بر تعطیلی باشگاه ها در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی را صادر کرده و نتیجه را در سامانه کمیته نظارت در قسمت بازرسی های خاص ثبت و در صورت مشاهده تخلف، موارد به اداره کل ورزش و جوانان استان مربوطه جهت اقدامات بعدی ارسال شود.

طبق جدول جدید گروه‌های شغلی که از ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است، فعالیت تیم‌های ملی و لیگ‌های وابسته در رشته‌های مختلف در فهرست مشاغل گروه یک اعلام شده است تا اینگونه مجوز فعالیت آن ها در تمامی شهرستان‌ها حتی در شرایط قرمز صادر شود. این در حالی است که فعالیت استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی در دسته مشاغل گروه سه قرار گرفته‌اند تا صرفا مجاز به فعالیت در شهرهای زرد باشند.