۰ نفر

صحبت‌های تند نکونام در آستانه لیگ قهرمانان آسیا

۱۲ فروردین ۱۴۰۰، ۲۳:۰۱
کد خبر: 517089
صحبت‌های تند نکونام در آستانه لیگ قهرمانان آسیا

سرمربی فولاد نسبت به شرایطی که برای این تیم در آستانه حضور در آسیا به وجود آمد، ابراز گلایه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، جواد نکونام در نشست خبری پس از دیدار آلومینیوم و فولاد اظهار کرد: بازیکنان دو تیم و به ویژه بازیکنان ما بخاطر اینکه مدت زیادی دور از مسابقات بودند، یک مقدار با ریسک کمتر کارشان را شروع کردند. تیم ما در ۲۰ دقیقه اول خواب بود و بازی را خیلی بد شروع کرد.

او ادامه داد: من به بچه‌ها تذکر داده بودم چون ما از آخرین مسابقه جام حذفی تا به امروز هیچ مسابقه‌ای نداشتیم و  از شرایط بازی دور بودیم. از سازمان لیگ تشکر می‌کنم که دیدار ما مقابل گل‌گهر را به تعویق انداخت چون بازیکنان ما اصلا فرصت استراحت نداشتند چراکه AFC مسابقه ما در پلی‌آف را به روز هجدهم فروردین‌ماه موکول کرد و شرایط برگزاری بازی برای ما وجود نداشت.

سرمربی فولاد اضافه کرد: اگر دیدار با گل‌گهر لغو نمی‌شد، تا پایان فصل فرصت استراحت برای بازیکنان ما به دست نمی‌آمد. برنامه AFC بخاطر تغییر چند باره زمان مسابقات در کار ما مشکل ایجاد کرد و اگر از ابتدا می‌دانستیم در روز بیست و یکم فروردین‌ماه بازی داریم، ما هم مثل بقیه تیم‌های لیگ برتر دو روز دیرتر مسابقه می‌دادیم و شرایط ما بهتر می‌شد، اما به هر حال برنامه‌های AFC دچار تغییر شد و ما متضرر شدیم.

نکونام تصریح کرد: مجبور شدیم امروز بازی کنیم و به همین دلیل تیم ما از شرایط مسابقه دور بود. در ۲۰ دقیقه ابتدایی نمایش بدی داشتیم ولی پس از آن کنترل بازی را در دست گرفتیم و توانستیم دو، سه موقعیت خوب روی دروازه آلومینیوم داشته باشیم.

او با اشاره به عملکرد متفاوت تیمش در این دیدار ابراز کرد: بین دو نیمه به بازیکنان گفتم تیم ما آمادگی ذهنی مناسبی نداشت، اما آلومینیوم توان بیشتری برای موفقیت گذاشت که در پنج دقیقه ابتدایی نیمه دوم هم دوباره خواب ماندیم و آلومینیوم توانست دو موقعیت داشته باشد. پس از آن توانستیم فرصت‌هایی به وجود آوریم و حتی به تیرک زدیم و گل خالی را هدر دادیم، اما نمایش تیم ما با توجه به اینکه از شرایط مسابقه دور بود، از نظر ذهنی، روحی و روانی خواب بود و همین مسئله به تیم ما لطمه زد.

سرمربی فولاد ادامه داد: از اولین روزی که به فولاد آمدم، انقدر به تیم حریف موقعیت نداده بودیم. تیم ما همیشه منسجم و خوب کار می‌کرد، اما امروز با توجه به اینکه تیم حریف بازی مستقیم با اوت دستی و ارسال انجام می‌داد و از سوی دیگر ۵ مدافع و ۴ هافبک گذاشته بود، روی ضربات ایستگاهی برنامه داشت.

نکونام تصریح کرد: تیم ما تمرکز کافی را نداشت و دو، سه موقعیت خطرناک به آلومینیوم داد. در مجموع، خود ما می‌دانیم و همه اذعان دارند که آلومینیوم در خانه نمایش خوبی دارد. آنها پرسپولیس را در اراک شکست دادند و هر تیمی به این شهر آمده، کار راحتی نداشته ولی تیم ما در روزی که در اندازه خودش کار نکرد، می‌توانست در لحظه آخر برنده باشد.

او با اشاره به دیدار مقابل العین گفت: یک امتیاز تقسیم شد و باید به فکر مسابقه آسیایی باشیم تا با ذهنیت آماده‌تر و بیدارتر کار کنیم چون در آسیا فرصت اشتباه نداریم؛ العین بازیکنان خارجی خیلی خوبی دارد؛ بازیکن خارجی آنها پاسپورت اماراتی گرفته، برای تیم ملی این کشور بازی می‌کند و قابل قیاس با تیم ما نیستند و در مجموع آنها خیلی جلوتر از ما هستند.

سرمربی فولاد یادآور شد: پنجره نقل و انتقالاتی تیم ما بسته بود و در این شرایط ضرر کردیم. پنجره تمام تیم‌ها باز شد ولی هیچ نگاهی به تیم ما نکردند و از این بابت به شدت متضرر شدیم. مردم خوزستان و تیم فولاد مثل همیشه مظلوم واقع شدند، اما باشگاه‌های دولتی و غیر دولتی با ارتباطات خود توانستند پنجره را باز کنند، اما باشگاه ما اجازه نداشت حتی یک بازیکن بگیرد و بابت این اتفاق متاسف هستم چون ما نماینده ایران در آسیا هستیم.

نکونام در خصوص از دست رفتن میزبانی فولاد در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل العین امارات عنوان کرد: واقعیت این است که فوتبال ما چند وقتی هست که شکست خورده و چیز عجیبی نیست. من این مسائل را در فوتبال می‌دانم که امارات، عربستان و قطر از ما جلوتر هستند. باید واقع بینانه نگاه کنیم. ما فقط لیگ برتر برگزار می‌کنیم، وگره نفوتبال ما هیچ‌چیزی ندارد.

او تاکید کرد: واقعیت این است که ما نمی‌توانیم اینگونه مسابقات را برگزار کنیم. الان نگاه کنید که شهرها و مردم ایران چطور گرفتار کرونا هستند. نمی‌توانیم میزبانی کنیم و واقعیت فوتبال ما همین است. ورزش و فوتبال هم از مریضی و بیماری جداست، اما واقعیت فوتبال موجب می‌شود تا این شرایط برای تیم‌های ایرانی رقم می‌خورد و دیگر کشورها میزبان می‌شوند. قبول کنیم که نمی‌توانیم.