۰ نفر

معاون حقوقی وزیر ورزش توضیح داد؛

دلایل رشد بودجه ورزش و واگذاری پرسپولیس و استقلال

۲۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۳۳
کد خبر: 505323
دلایل رشد بودجه ورزش و واگذاری پرسپولیس و استقلال

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با یادآوری نگاه ویژه دولت برای توسعه فعالیت‌های ورزشی گفت: بودجه ورزش کشور در سال آینده نسبت به سال ۹۲ حدود ۷.۵ برابر رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جمشید تقی‌زاده در گرگان اظهار داشت: اعتبار ورزش قهرمانی و همگانی کشور در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۶ هزار میلیارد ریال بود که این میزان به ۴۵ هزار میلیارد ریال برای سال آینده افزایش یافت.

وی با یادآوری دستاوردهای دولت در ورزش کشور، یادآور شد: انتظار داریم در سال آینده نمایندگان مجلس هم سهم ویژه‌ای برای ورزش و جوانان در نظر بگیرند تا بتوانیم بخشی از پروژه‎های نیمه‌ تمام ورزشی را تا پایان دولت به اتمام برسانیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با یادآوری این که تعداد اماکن ورزشی کشور از ۴۱ هزار مکان در سال ۹۲ به ۶۰ هزار مکان در زمان حاضر رسیده است، گفت: توجه ویژه دولت به ورزش روستایی سبب شد تا تعداد خانه‌های ورزش روستایی از ۷۰۰ خانه به پنج هزار واحد افزایش یابد و بستر فعالیت ورزشی برای همگان بیش از گذشته فراهم باشد.

وی در ادامه به بخشی دیگر از خدمات ارائه شده در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: لایحه جامع نظام باشگاه‌داری که در دولت در حال بررسی است موجب تحول بنیادین در نظام ورزشی به خصوص باشگاه‌داری بخش خصوصی خواهد شد.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در خصوص آخرین وضعیت خصوصی‌سازی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: کارهای مهمی در بخش مقدمات واگذاری ۲ شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال انجام شد که از آن جمله می‌توان به شفاف سازی مالی، حقوقی، اموال و املاک اشاره کرد.

تقی‌زاده افزود: در این خصوص تاکنون ۷۲ جلسه با همراهی خصوصی‌سازی و عوامل و کارشناسان و متخصصان ورزش انجام شد و چند روز قبل آخرین مجامع این ۲ شرکت برگزار گردید که با توجه به شرایط موجود پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری از طرق فرابورس مقدمات این واگذاری‌ و ورود به بورس فراهم شود.

وی در خصوص تاثیر کرونا بر حوزه ورزش گفت: خسارت کرونا به این حوزه ۸۰ هزار میلیارد ریال برآورده شده که بخشی از این خسارت از طریق تسهیلات و کمک به باشگاه های ورزشی جبران شد.