۰ نفر

ترافیک در لیگ برتر

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۳:۰۱
کد خبر: 502739
ترافیک در لیگ برتر

لیگ بیستم با ترافیک عجیبی در جدول رده‌بندی همراه شده؛ به طوری که اختلاف امتیاز میان تیم چهارم تا سیزدهم جدول فقط سه امتیاز است!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با گذشت ۱۳ هفته از فصل جاری لیگ برتر، هنوز تیم‌های زیادی نتوانستند از روند سینوسی خود فاصله بگیرند و دقیقا مشخص کنند چه هدفی را در فصل جاری دنبال می‌کنند.

نگاهی به جدول رده‌بندی مسابقات نشان می‌دهد به جز سه تیم صدرنشین فصل یعنی استقلال، نفت آبادان و سپاهان که با ۲۳ و ۲۲ امتیاز در رده اول تا سوم هستند و همینطور سه تیم انتهای جدول یعنی ماشین سازی، نساجی و ذوب آهن که از ۴ تا ۱۱ امتیاز کسب کرده و در رتبه ۱۶ تا ۱۴ هستند، بقیه تیم‌ها تکلیف خود را نمی‌دانند.

در واقع اختلاف میان تیم چهارم و سیزدهم فصل جاری فقط سه امتیاز است و این موضوع نشان می‌دهد ۱۰ تیم حاضر در این قسمت از جدول حداقل شانس لازم برای رسیدن به صدرجدول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارند و به همین میزان ممکن است تیم چهارم جدول به سرعت تا رده‌های انتهای جدول سقوط کنند.

جدول

این اختلاف امتیازی اندک میان تیم ها در شرایطی است که فصل گذشته اختلاف امتیاز تیم چهارم و سیزدهم جدول بیش از ۱۲ امتیاز بود اما در این فصل فراتر از عدد سه نرفته است و یک برد، مساوی یا باخت در نتایج هر تیمی، آن‌ها را تا پنج، شش پله در جدول جا به جا می‌کند. به طور مثال که تا چند هفته قبل تا رده پنجم بالا آمده بود، با نتایح اخیرش، به رتبه یازدهم سقوط کرده است.

اختلاف امتیاز بسیار اندک میان تیم‌های چهارم تا سیزدهم جدول به علت نوسان بسیار زیاد تیم ها در فصل جاری است. هیچ یک از این ۱۰ تیم نه به اندازه‌ای خوب بودند که بالاتر از رتبه سوم بروند و نه آنقدر بد بودند که به جمع سه تیم انتهای جدولی سقوط کنند.

البته تیم‌های صدرنشین هم به اندازه کافی باکیفیت عمل نکرده‌اند و سقوط این تیم‌ها هم به رده‌های پایین‌تر دور از انتظار نیست. صدرنشینی استقلال با ۲۳ امتیاز از ۱۳ بازی در شرایطی است که فصل گذشته سه تیم استقلال، سپاهان و پرسپولیس از همین تعداد بازی به طور مشترک ۲۵ امتیاز کسب کرده بودند.

با این حساب و با تداوم این روند، احتمالا فصل جاری شاهد رقابت‌ نزدیک‌تری در فصل جاری خواهیم بود و احتمالا تکلیف قهرمان، سهمیه‌های آسیایی و همینطور سقوط‌کننده‌ها در هفته‌های پایانی مشخص شود.