۰ نفر

آخرین وضعیت علی انصاریان

۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۳
کد خبر: 501997
آخرین وضعیت علی انصاریان

پزشک بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: وضعیت ریوی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، تغییرات مثبتی داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان،  محمدرضا هاشمیان در گفت‌وگو با برنامه «طبیب» درباره آخرین وضعیت  علی انصاریان  در بیمارستان فرهیختگان اظهار داشت: وضعیت سمت راست ریه بهتر شده و شرایط سمت چپ ریه در حال بهتر شدن است که باز هم احساس خطر می‌کنیم. خدا را شکر تنفس انصاریان هنوز با وضعیت غیرتهاجمی جلو می‌رود و خودش با هوشیاری غذا می‌خورد، منتها با گرفتاری کمبود اکسیژن و اکسیژن پُرفشار. مراحل درمان بسیار محکم و براساس پروتکل‌های درمانی استاندارد پیش می‌رود. این پروتکل‌ها محکم‌تر شده است.

 وی ادامه داد: زمانی از شرایط بیمار رضایت داریم که شواهدی از درگیری ریوی نداشته باشیم. آخرین تست PCR انصاریان مثبت بوده است و ویروس داخل بدن او وجود دارد که می‌تواند منتقل شود. بر همین اساس در ملاقات‌ها و دیدارها، پروتکل‌های بسیار بسیار خاص‌تری برقرار می‌شود. امیدوارم شرایط انصاریان با همین شرط و با آرامش پیش برود. ریه انصاریان تغییرات مثبتی داشته و تنفس او با ماسک غیرتهاجمی است. ما با یکدیگر مشورت می‌کنیم و سپس جلو می‌رویم. در این کمیسیون پزشکی فوق‌تخصصی، شرایط را برای ریه انصاریان برقرار می‌کنیم.

پزشک بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مورد تنفس تهاجمی بیماران با قرار دادن لوله‌ای در داخل دهان آن‌ها تصریح کرد: برای اولین بار در دنیا، در بیمارستان مسیح دانشوری چنین کاری را برای کرونا آغاز کردیم. سازمان بهداشت جهانی تذکر داد که این کار را نکنید و اکثر جا‌های دنیا چنین کاری می‌کردند. وقتی ۸۹ درصد بیماران در نیویورک از بین رفتند، سازمان بهداشت جهانی هم حرفش را پس گرفت و ایتالیا و ایران همین پروژه را ادامه دادند. اکثر مراکز بهداشتی ایران چنین کاری را پیش می‌برند و اگر بیمار تحمل نکند، مجبوریم اینگونه تنفس را آغاز کنیم.