۰ نفر

کریم انصاری‌فرد به ایران بازمی‌گردد؟

۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶
کد خبر: 489441
کریم انصاری‌فرد به ایران بازمی‌گردد؟

کریم انصاری‌فرد پیوستن به اوساسونا را بزرگ‌ترین اشتباه و بازگشت به یونان را بهترین تصمیم عمرش می‌داند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، کریم انصاری‌فرد یکی از موفق‌ترین لژیونرهای فوتبال ایران است. مهاجمی که بعد از درخشش در سایپا، پرسپولیس و تراکتور، سال2014 عازم اروپا شد و حدود 7سال است که به‌طور مداوم و موفق در تیم‌های خارجی بازی می‌کند. کریم تا به امروز بازی در 5تیم مختلف اروپایی و یک تیم آسیایی را تجربه کرده که در این تیم‌ها با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شده است. او در کشورهای اسپانیا، یونان، انگلیس و قطر بازی کرده و حالا در سی‌سالگی یکی از باتجریه‌ترین بازیکنان ایران در آن سوی مرزهاست. لژیونر موفق اردبیلی و صاحب پیراهن شماره10تیم‌ملی در این گفت‌وگو به سؤالات ورزشی پاسخ داده است.

از اینجا شروع کنیم که در سن 24سالگی فوتبال ایران را ترک کردی و به لیگ دسته دوم اسپانیا رفتی تا برای اوساسونا بازی کنی.

بله من هنوز به سن 24سالگی نرسیده بودم که از فوتبال ایران خارج شدم و به لیگ دسته دوم اسپانیا رفتم. فکر می‌کنم در آن سال زمانش رسیده بود که از ایران بروم. من دو بار در لیگ ایران عنوان آقای گلی را به‌دست آوردم و به تیم ملی هم دعوت شده بودم. در آن زمان موقعیت خوبی ایجاد شده بود که فوتبال ایران را ترک کنم. البته زودتر از این هم می‌توانستم از فوتبال ایران بروم ولی این اتفاق برای من در سن 24سالگی رخ داد.

فکر می‌کنی رفتن به باشگاه اوساسونا برای تو اتفاق خوبی بود؟

طبیعتا یک فوتبالیست در زندگی ورزشی‌اش همیشه شرایط مختلفی را تجربه می‌کند و از آنها درس می‌گیرد و این تجربیات قطعا به او کمک می‌کند. البته از لحاظ فوتبالی، رفتن من به اوساسونا درست نبود. فکر می‌کنم در آن مقطع رفتن به لیگ دسته دوم فوتبال یک کشور درست نبود. ولی ایجنت من این پیشنهاد را آورده بود، من هم با ایشان مشورت کردم و در نهایت این اتفاق برای من رخ داد.

اگر زمان به عقب برگردد باز هم همین انتخاب را انجام می‌دهی؟

خیر، قطعا به اوساسونا و لیگ دسته2 اسپانیا نمی‌روم.

ولی یک سال بعد از حضور در اوساسونا به یونان رفتی و پانیونیوس را انتخاب کردی. در مورد این انتخاب صحبت کن که اتفاقات خوبی را برای تو رقم زد.

بعد از حضور در فوتبال اسپانیا، اتفاق خوبی برای من رخ داد و به فوتبال یونان رفتم. رفتن به لیگ یونان باعث شد تا فوتبالم در اروپا پیشرفت کند. من بعد از پیشنهاد پانیونیوس روی این باشگاه تحقیق کردم و می‌دانستم آنها سال‌های طولانی، سابقه روشنی در ترانسفر بازیکنان به تیم‌های بزرگ داشته‌اند. در نهایت عضو این باشگاه شدم و در همان سال اول در لیگ سوم شدیم و من هم خوشبختانه آمار خوبی داشتم. در آن فصل همه‌‌چیز برای من خوب بود.

بعد از بازی در پانیونیوس راهی المپیاکو شدی. شرایط تو در این تیم چطور بود، آیا خودت راضی بودی؟

بله، سال بعد به تیم المپیاکو رفتم. من توانستم در لیگ یونان، لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا بازی کنم، بدرخشم و با بازیکنان بزرگی هم‌تیمی شوم. از طرفی با مربیان بزرگی کار کردم و از تجربیات آنها استفاده کردم و این برای من خیلی خوب بود. البته در نهایت اتفاقاتی رخ داد که از المپیاکو جدا شدم و سر فرصت در این زمینه صحبت خواهم کرد.

از تجربه حضور در لیگ انگلیس و بازی در تیم ریشه‌دار و قدیمی ناتینگهام‌فارست صحبت کن.

پیوستنم به ناتینگهام‌فارست دور از انتظار بود و هیچ‌کس این انتظار را نداشت. این موضوع از دست من خارج بود ولی به هر حال تجربه حضور در لیگ انگلیس را هم به‌دست آوردم. فکر کنم شرایط برای من خوب بود. البته در ابتدای فصل نزدیک 5ماه بازی نکردم و دلیلش این بود که دیر به تیم اضافه شدم و نمی‌توانستم اجازه کار بگیرم. ایجنت من در این مورد فکری نکرده بود و بعد از فسخ قرارداد با المپیاکو و پیوستن به ناتینگهام تازه این موضوع را متوجه شدند. این کاملا اشتباه مدیر برنامه‌ام بود که باعث شد 5ماه نتوانم برای تیمم بازی کنم. بعد از آن مدت هم جام ملت‌های آسیا در پیش بود که نزدیک 40تا 45روز درگیر آن مسابقات بودم. بعد از بازگشت به انگلیس توانستم جایم را بگیرم و بازی کنم و حتی گل بزنم تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

چه اتفاقی رخ داد که یکباره فوتبال اروپا را ترک کردی و به قطر رفتی؟

ترانسفر به قطر هم دست من نبود و اتفاقاتی رخ داد که باید آن انتخاب را انجام می‌دادم. این به‌دلیل پولی بود که بابت ترانسفر من به باشگاه ناتینگهام پرداخت شده بود. در یک موقع مناسب حتما در این مورد صحبت خواهم کرد. در لیگ قطر هم تجربه خوبی به‌دست آوردم و توانستم به‌خوبی از این تجربه استفاده کنم. من از امکانات خوب این کشور که برای جام جهانی آماده کرده‌اند به نحو احسن استفاده کردم.

فکر می‌کردی دوباره به فوتبال یونان برگردی؟

با پیشنهادی از آ. ا.ک یونان روبه‌رو شدم که یکی از تیم‌های بزرگ اروپاست و در لیگ اروپا هم حضور دارد. در نهایت عضو این تیم شدم و این یکی از بهترین تصمیم‌های زندگی‌ام بود. خدا را شکر که تا اینجای فصل عملکرد خوبی داشتیم و 2بازی هم نسبت به سایر تیم‌ها کمتر انجام دادیم. خوشبختانه اتفاقات خوبی رخ داده و در لیگ اروپا هم بازی می‌کنیم. همه اینها اتفاقات خوبی است و این مسیری است که در این چند سال طی کرده‌ام.

آیا برنامه‌ای برای بازگشت به فوتبال ایران داری؟

طبیعتا دوست دارم تا آخرین روزی که فوتبال بازی می‌کنم لژیونر باشم ولی آدم‌ها از فردای خودشان هم خبر ندارند و نمی‌دانند چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد. اینجا شرایط من در آ. ا.ک خیلی خوب است و از همه‌‌چیز راضی هستم، سران باشگاه، مدیریت و کادر فنی به من اعتماد دارند و خدا را شکر همه‌‌چیز خوب است.

پرسپولیس -تیم سابقت- به‌زودی در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهد رفت. فکر می‌کنی این تیم قهرمان شود؟

امیدوارم پرسپولیس قهرمان آسیا شود و این آرزوی قلبی من است. من برای آقایحیی و تمام بازیکنان پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم آنها با قهرمانی در آسیا دل میلیون‌ها ایرانی و البته هواداران این تیم را شاد کنند. الان موفقیت پرسپولیس فقط متعلق به هواداران این تیم نیست و تمام ایران منتظر قهرمانی آنها هستند تا جشن بزرگی بعد از این قهرمانی گرفته شود.