۰ نفر

آلکنو؛ سرمربی جدید ایران؟

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲
کد خبر: 478405
آلکنو؛ سرمربی جدید ایران؟

فدراسیون والیبال 2گزینه جدید برای نیمکت تیم ملی معرفی کرد. آلکنو اگر از نظر مالی شرایط ایران را بپذیرد، انتخاب نهایی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، ولادیمیر آلکنوی روسی یا دانیل کاستلانی آرژانتینی؛ کدام‌یک از این دو سرمربی تیم ملی والیبال ایران می‌شوند؟ دیروز بعد از جلسه کمیته فنی فدراسیون، گفته شد اعضای کمیته این دو مربی را به‌عنوان گزینه نهایی برای نیمکت تیم ملی معرفی کرده و برای انتخاب نفر اول به نتیجه نرسیده‌اند اما یکی از اعضای کمیته می‌گوید آلکنو انتخاب نهایی است. از 12عضو کمیته، 11نفر به آلکنو رأی دادند و رأی نفر دوازدهم 50-50 بود. نفر دوازدهم جمشید حمیدی، کارشناس والیبال است: «فقط من رأی صددرصدی به آلکنو ندادم، من هر دو مربی را مناسب می‌بینم.» اما اگر اعضای کمیته فنی انتخابشان را انجام داده‌اند، چرا فدراسیون اسم 2 مربی را به‌عنوان گزینه‌های سرمربیگری اعلام کرده است؟ به‌گفته حمیدی، فدراسیون روزهای آینده مذاکرات نهایی را انجام می‌دهد. اگر آلکنو پیشنهاد مالی فدراسیون را بپذیرد، سرمربی ایران می‌شود اما اگر توافقی انجام نشود، مذاکرات با کاستلانی ادامه پیدا می‌کند. روزهای گذشته فدراسیون با هر دو گزینه مذاکراتی انجام داده است و گفته می‌شود آنها شروط مالی سنگینی برای ایران درنظر نگرفته‌اند.

آلکنو و کاستلانی هر دو از بازیکنان مطرح والیبال اروپا و آمریکای جنوبی هستند که هم تجربه بازی در المپیک را دارند و هم تجربه مربیگری. آلکنو حتی قهرمانی المپیک را هم در کارنامه دارد؛ او تیم ملی روسیه را در بازی‌های2016 قهرمان المپیک کرد. کاستلانی سرمربی تیم‌های ملی فنلاند، لهستان و آرژانتین بوده است. آلکنو سرمربی زنیت کازان روسیه است و کاستلانی سرمربی الشتین لهستان. هر دوی این مربیان اعلام کرده‌اند که با خود یک دستیار به ایران می‌آورند. دستیار کاستلانی مشخص نیست اما توماس توتولو ایتالیایی از مربیان مطرح دستیار آلکنو است. اما کدام‌یک از این دو برای تیم ملی ایران مناسب‌تر است؟ حمیدی می‌گوید: «کاستلانی شبیه ولاسکو است. او در مدیریت ذهنی و روانی تخصص دارد. با توجه به ظرافت‌های روانی بازیکنان ما، او می‌تواند مربی خوبی برای تیم ایران باشد؛ همانطور که ولاسکو مربی خوبی برای ما بود. اما باید قبول کنیم که آلکنو کارنامه فنی قوی‌تری دارد، منضبط است، دیسیپلین آهنین دارد. برخلاف کاستلانی که با رسانه‌ها ارتباط خوبی ندارد، آلکنو با رسانه‌ها خوب است، با زنیت قهرمان اروپا شده و با روسیه قهرمان المپیک شده است. در کل در شرایطی که مربیان دیگر جواب مثبت به ایران نداده‌اند، آنها می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.»

تیم ملی والیبال ایران از فروردین سال گذشته که قرارداد ایگور کولاکوویچ را فسخ کرد، سرمربی نداشته و در این مدت تمرینی هم انجام نداده است. با توجه به تعویق یکساله بازی‌های المپیک توکیو، مسئولان فدراسیون عجله‌ای برای انتخاب سرمربی نداشته‌اند. تیم ملی والیبال ایران برای نخستین‌بار در بازی‌های 2016 حضور در المپیک را تجربه کرد و پنجم شد. این تیم که سهمیه بازی‌های توکیو را دارد، امیدوار است به مقام بهتری برسد. آلکنو و کاستلانی در مذاکرات با فدراسیون ایران این قول را داده‌اند که ایران را به جایگاهی بهتر برسانند. گفته می‌شود مبلغ درخواستی این دو مربی هم در حد دستمزد کولاکوویچ و ولاسکو است و با این شرایط بعید نیست طی روزهای آینده آلکنو به‌عنوان سرمربی ایران معرفی شود.