۰ نفر

نماینده مجلس:

واگذاری سرخابی‌ها بدون تصویب لایحه باشگاه‌داری خطرناک است

۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۱۰
کد خبر: 474023
واگذاری سرخابی‌ها بدون تصویب لایحه باشگاه‌داری خطرناک است

رییس کمیته ورزش و تربیت بدنی و عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در وزارت ورزش و جوانان گفت: واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه، بدون ارائه و تصویب لایحه باشگاه‌داری در مجلس شورای اسلامی،از سوی وزارت ورزش و حوانان اقدامی خطرناک است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، احمد راستینه هفشحانی روز سه‌شنبه در مجمع سالانه هیات فوتبال این چهارمحال و بختیاری و آیین تجلیل از کارد درمان این استان با اهدای پیراهن تیم ملی فوتبال که با حضور سرپرست فدراسیون فوتبال و موعود بنیادی‌فر داور بین‌المللی کشور برگزار شد، افزود: واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه آرزوی هواداران است اما منوط به رعایت یکسری الزامات است و این الزامات به وزارت ورزش و جوانان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بدون اینکه لایحه باشگاه‌داری به مجلس ارائه و تصویب شود، واگذاری باشگاه‌ها به بخش خصوصی خطرناک است، تصریح کرد: این موضوع  هزینه‌های سنگینی به هواداران تحمیل می‌کند چرا که باید املاک، بدهی‌های باشگاه‌ها و نوع قراردادهای بازیکنان و مربیان به طور شفاف مشخص شود.

راستینه تاکید کرد: در غیر این صورت واگذاری باشگاه‌ها به بخش خصوصی اقدام مناسبی نیست و جای نگرانی دارد.

رییس کمیته ورزش و تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با استقبال از بررسی لایحه جامعه باشگاه‌داری در مجلس، افزود: این آمادگی در مجلس وجود دارد تا در فضای شفاف و مشخص بودن تعهدات باشگاه‌ها تصمیمات لازم گرفته شود.

راستینه در ادامه با بیان اینکه ۴۳ درصد مرگ و میرهای کشور بر اثر بیماری های قلبی و عروقی و فشار خون است، اظهار داشت: این بیماری‌ها به طور مستقیم به کم‌تحرکی جامعه باز می‌گردد که در همین راستا همت نمایندگان بر این است تا اعتبارات بخش ورزش افزایش داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از نوع نگاه وزارت ورزش و جوانان به استان‌های کمتربرخوردار کشور، تصریح کرد: نگاه وزارت ورزش و جوانان باید به استان چهارمحال و بختیاری با توجه به سرانه‌های ورزشی این استان و کشور تغییر کند چرا که به سبب همین نگاه کنونی سالهاست که این استان از فرصت‌های بسیاری محروم شده است.

راستینه افزود: آب و هوای مطبوع، ارتفاع بالای ۲ هزار و ۸۰۰ متر از دریا و فشردگی اکسیژن از جمله مزایای این استان برای تبدیل شدن به اردوبام بزرگ کشور است.

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن چهارمحال و بختیاری از نیروی انسانی توانمند و با استعداد نظیر داوران بین‌المللی فوتبال نیز در شرایط خوبی قرار دارد و می‌طلبد تا اعتبارات خوبی در این  خصوص به استان اختصاص داده شود.

راستینه با بیان اینکه صنایع بزرگ برای حمایت از ورزش استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همین تعداد معدودی هم که وجود دارد باید مسئولیت اجتماعی خود را نسبت به ورزش ایفا کنند و در قبال آلایندگی که دارند باید در خدمت ورزش و حفظ سلامت جامعه گام بردارند.