۰ نفر

انصراف الوحده امارات از حضور در لیگ قهرمانان آسیا

با انصراف الوحده تکلیف استقلال چیست؟

۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۱۷
کد خبر: 466027
با انصراف الوحده تکلیف استقلال چیست؟

طبق مقررات از پیش تعیین شده در سایت AFC ، کنفدراسیون فوتبال آسیا چه تصمیمی می‌تواند در قبال الوحده و حریف استقلال بگیرد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ساعتی پیش در خبری باشگاه الوحده امارات که قرار بود این هفته با استقلال ایران روبه‌رو شود از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف داد.

دلیل عدم حضور الوحده تعداد زیاد کرونایی این باشگاه بود. به همین دلیل باشگاه اماراتی طبق نامه‌ای به AFC از عدم سفر به قطر خبر داد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه الوحده امارات تایید کرد و متذکر شد که فدراسیون فوتبال امارات درخواست تعویق بازی‌ها را داشته که پاسخ داده این امر در زمان فعلی امکان پذیر نیست.

همچنین AFC در ادامه خبر خود گفت که طبق مقررات،کمیته مربوطه باید در خصوص این اتفاق تصمیم گیری کند.

 اگر نگاهی به مقررات موجود در سایت AFC و در بخش لیگ قهرمانان آسیا 2020 بیاندازیم به نکته زیر برخواهیم خورد.

AFC  در فایل مستند خود اشاره به این موضوع داشته که اگر تیمی پس از شروع مسابقات از حضور در این بازی‌ها انصراف دهد تمام بازی‌ها به منزله کناره گیری مطرح می‌شود.

طبق قانون مسابقات اگر باشگاهی انصراف دهد بر اساس قانون، تمام بازی‌های آن تیم لغو خواهد شد. البته AFC متذکر شده که هیچ امتیاز یا گلی در مسابقات برای تیم حریف حساب نخواهد شد تا رتبه نهایی گروه تغییر نکند.

AFC البته در ادامه از جریمه‌ها و محرومیت تیم مد نظر در قانون صحبت کرده است. از اینکه طبق قانون  تیم مذکور حداقل 50 هزار دلار جریمه خواهد شد و 2 سال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم می‌شود.

البته به نظر می‌رسد به دلیل موضوع کرونایی بودن الوحده این اتفاق رخ ندهد و این اتفاق مستثنی باشد.