۰ نفر

رییس کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰ مطرح کرد؛

بررسی ابعاد غیرفوتبالی پرونده ویلموتس

۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۲۷
کد خبر: 464773
بررسی ابعاد غیرفوتبالی پرونده ویلموتس

رییس کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰گفت: این کمیسیون به ابعاد غیرفوتبالی پرونده سرمربی سابق تیم ملی ورود پیدا می‌کند و بخش‌هایی که مربوط به دخالت در کار فدراسیون فوتبال از منظر فیفا است در دستور کار کمیسیون قرار ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید نظام الدین موسوی درباره جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰ که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: این جلسه با حضور معاونان وزیر ورزش و جوانان، اعضای هیات رئیسه فعلی و سابق فدراسیون فوتبال و تعدادی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ و برخی از نمایندگان مجلس برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: در این جلسه که ۴ ساعت به طول انجامید توضیحات مکتوب وزیر ورزش و جوانان ارائه شد و توضیحات مکتوب و مستندات فدراسیون فوتبال نیز واصل شد. همچنین برای موضوعات تفصیلی، بحث و بررسی صورت گرفت و افراد حاضر در جلسه بحث را پیگیری کردند. البته همچنان جلساتی در آینده خواهد بود تا جمع بندی نهایی آن به صحن کمیسیون ارائه شود.

رییس کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰ با تاکید بر اینکه بعد از طرح شکایت‌های  صورت گرفته در کمیسیون و دعوت از افراد مربوط به پرونده، جلسات متعددی درباره آن برگزار و بررسی می‌شود، یادآور شد: در این باره کمیته فرهنگی و اجتماعی گزارش جمع بندی اولیه‌ای آماده می‌کند و آن را به کمیسیون تخصصی اصل ۹۰ ارائه داده و در گزارش نهایی به مجلس ارائه می‌شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ افزود: اگر تخلفی محرز شود فرد یا افراد متخلف به نهادهایی مربوط معرفی شده و گزارش آن نیز برای افکار عمومی اعلام می‌شود.

موسوی ادامه داد: کمیسیون اصل ۹۰ درباره ابعاد غیر فوتبالی این موضوع ورود پیدا می‌کند و بخش هایی که مربوط به دخالت در کار فدراسیون فوتبال از منظر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) است در دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ قرار ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: کمیسیون پیگیر این است که در قرارداد مارک ویلموتس مسائلی از قبیل تبانی، ارتشا و کلاهبرداری رخ نداده باشد که این موارد، مسائلی است که فدراسیون جهانی فوتبال هم به آن تاکید دارد  و حاکمیت‌ها مجازند به آن ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز کمیسیون اصل ۹۰ در دوره نهم مجلس شورای اسلامی پرونده تفصیلی به نام فساد در فوتبال را در دستور کار قرار داد بود، گفت: در قرارداد سرمربی سابق تیم ملی فوتبال نیز این موضوع پیگیری می‌شود. البته هدف اعضای کمیسیون این نیست که بگویند حتما فسادی رخ داده است بلکه این موضوع در حال بررسی است و نتیجه‌گیری نهایی آن هم منوط به گزارش پایانی کمیسیون اصل ۹۰ است که شاید در صحن علنی مجلس هم قرائت شود.

این نماینده مجلس همچنین درباره اینکه ایا امکان دارد ضعف حقوقی در قرارداد ویلموتس سبب ایجاد چنین اتفاقی شده باشد؟ خاطر نشان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ وارد این موضوع نمی‌شود بلکه همانطور که گفته شد موضوع احتمال تبانی، ارتشا، کلاهبرداری و جرم در مفهوم کلان آن فساد در پرونده ویلموتس در دستور کار کمیسیون است.

 بعد از صدور حکم فیفا، فدراسیون فوتبال ایران در پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال به پرداخت ۶/۲ میلیون یورو به مربی اهل بلژیک محکوم شد.