۰ نفر

مذاکره برای پول یا نیمکت؟

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۴۴
کد خبر: 462012
مذاکره برای پول یا نیمکت؟

سفر پرحاشیه مدیرعامل باشگاه استقلال به ایتالیا حرف و حدیث‌های زیادی را در آستانه داربی تهران به‌وجود آورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، استقلال روز چهارشنبه در یک بازی حساس باید برابر پرسپولیس قرار بگیرد، این در حالی است که احمد سعادتمند مدیرعامل این باشگاه به‌صورت ناگهانی راهی ایتالیا شده تا مذاکراتی را با آندره‌آ استراماچونی انجام دهد. این مربی اواخر نیم‌فصل لیگ نوزدهم به‌دلیل پرداخت نشدن مطالباتش به ایتالیا رفت و دیگر به ایران برنگشت. استراماچونی از آن زمان به فیفا شکایت کرده و حالا مسئولان استقلال به‌دنبال توافق مالی با این مربی برای جلوگیری از مشکلات بعدی هستند.

نکته مهم در مذاکرات استقلال با این مربی ایتالیایی، به حضور یک رابط ایرانی مربوط می‌شود. روز گذشته سایت‌های خبری از حضور فردی به نام علی عبادی در مذاکرات مسئولان استقلال با استراماچونی خبر دادند. این فرد ایرانی چند سالی است در فوتبال و فوتسال ایتالیا به‌عنوان مربی فعالیت دارد و در نهایت بعد از اخذ موافقت وکلای این مربی ایتالیایی قرار شد سعادتمند قراری حضوری با استراماچونی گذاشته و راهی ایتالیا شود. البته پیش‌بینی می‌شد این ملاقات در امارات شکل بگیرد ولی در نهایت سعادتمند ترجیح داد راهی ایتالیا شود.آخرین اخبار حاکی از آن است که مهدی نوروزی، معاون اقتصادی استقلال و همچنین کاظم قیم، معاون بین‌الملل باشگاه هم به ایتالیا رفته‌اند و حتی جمعه‌شب جلسه‌ای را با عبادی مربی ایرانی شاغل در ایتالیا و یک مربی ایتالیایی به نام سرجیو روتیجانی که از دوستان استراماچونی است برگزار کردند. مدیران استقلال دیروز هم جلسه‌ای را با فدریکو پاستورلو مدیربرنامه‌های استراماچونی برگزار کردند تا شاید به‌زودی درباره مسائل مالی توافق حاصل شود.

 شایعه بازگشت استراماچونی

سفر سعادتمند به ایتالیا شایعات چند هفته اخیر مبنی بر احتمال بازگشت این مربی به استقلال را هم پررنگ کرده است. از مدت‌ها پیش این بحث مطرح است که استقلال تمایل به بازگرداندن این مربی دارد، حتی با اینکه گفته می‌شود وزارت ورزش و هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور مربی و بازیکن خارجی در لیگ برتر مخالفت کرده‌اند اما استقلال شاید بی‌میل نباشد که پای مربی ایتالیایی را به ایران بکشاند. البته روز گذشته برخی از پیشکسوتان استقلال هم از اقدام سعادتمند برای سفر به ایتالیا و شایعاتی که در آستانه دربی ایجاد شده است، انتقاد کردند.

در این شرایط وزارت ورزش مخالف حضور مربیان و بازیکنان خارجی در فوتبال ایران است ولی شنیده می‌شود عبدیان عضو متمول هیأت‌مدیره استقلال قصد دارد هزینه بازگشت استراماچونی را بدهد. با این حال شاید وزارت ورزش یک مانع بزرگ در این راه باشد، خصوصا اینکه سلطانی‌فر چند‌ماه پیش در جلسه با برخی رسانه‌ها از این مربی انتقاد کرده و گفته بود که استراماچونی قصد ماندن در ایران را نداشت و خیلی‌ها را به بازی گرفت.

روز گذشته با یکی از مربیان استقلال هم در این مورد صحبت کردیم که او تأکید کرد سفر سعادتمند به ایتالیا آن هم درحالی‌که شایعاتی درخصوص بازگشت استراماچونی به استقلال مطرح شده است، در این شرایط حرفه‌ای نبود. البته این موضوع به‌احتمال فراوان با واکنش مدیرعامل استقلال و حمایتش از فرهاد مجیدی همراه خواهد بود. با این حال فعلا نمی‌توان در مورد آینده نیمکت استقلال صحبت کرد چرا که نتایج جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا می‌توانند نقش مهمی در سرنوشت مجیدی داشته باشند.