۰ نفر

دیاباته: شاید در تیم ملی ایران بازی کنم

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۰:۵۱
کد خبر: 460616
دیاباته: شاید در تیم ملی ایران بازی کنم

مهاجم تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه از حضور در ایران پشیمان نیست و شاید خیلی زود برای تیم ملی ایران هم بازی کنم، گفت: پرسپولیس لیاقت این جایگاه را دارد، چراکه تیم بسیار خوبی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «شیخ دیاباته» با حضور در برنامه فوتبال برتر، اظهار داشت: ابتدا باید از مردم ایران تشکر کنم که بسیار مهربان هستند و باید بگویم که شرایط خوبی در اینجا دارم. وقتی پیشنهاد استقلال رسید کمی فکر کردم و پذیرفتم به ایران آمده و تجربه جدیدی داشته باشم و اکنون به هیچ عنوان از آمدن به ایران پشیمان نیستم.

وی افزود: از حضور در ایران بسیار خوشحالم. شما مردم بسیار مهربانی داریم و تماشاگران استقلال و تمامی تیم‌ها واقعا قابل تحسین هستند. خوشحالم در کشوری بازی می‌کنم که همه به من احترام می‌گذارند و حتی هواداران رقیب هم به من احترام می‌گذارند. قبل از فوتبال بازی کردن یک انسان هستم و انسانیت برایم در اولویت قرار دارد. در ایتالیا بازی کرده‌ام و از استراماچونی شناخت خوبی داشتم و به ایران آمدم تا با او کار کنم.

دیاباته در مورد جدایی استراماچونی، گفت: خیلی سخت بود و فکر می‌کردم که شرایط تیم چه می‌شود. جدایی استرا برایم ضربه سختی بود و نگرانی داشتم. خوشبختانه مربی جدید آمد که از نظر فنی و انسانیت بسیار خوب است و باید از او تشکر کنم که در این شرایط سخت پذیرفت تا به تیم کمک کند.

این مهاجم افزود: من ملیت آفریقایی و فرانسوی دارم. اما اکنون یک ایرانی هستم و اینجا را خیلی دوست دارم. شاید خیلی زود برای تیم ملی ایران بازی کردم (با خنده).

وی افزود: در ایران خیلی زود تطبیق پیدا کردم و هرچند رنگ پوستم مشکی است اما ایرانی هستم. مردم مهربانی دارید. خیلی‌ها می‌گفتند آمدن به کشور شما ایده خوبی نیست اما من آمدم. زمانی بود که کرونا خیلی شدت گرفت و به فرانسه رفتم و دوباره همان افراد گفتند که به ایران برنگرد. به همه گفتم که ایرانی‌ها نژادپرست نیستند و هیچگاه به من نگفته‌اند که سیاه‌پوست هستم.

دیاباته در خصوص اینکه چرا استقلال قهرمان لیگ نشد، توضیح داد: تمام تلاشمان را انجام دادیم و باید واقعیت را گفت که پرسپولیس تیم بسیار خوبی دارد و لیاقت این جایگاه را دارد. استقلال خیلی بد نبود و تغییر مربی داشتیم و این مساله روی تیم تاثیر می‌گذارد. اگر استقلال به دومی برسد نتیجه خوبی خواهد بود. حتی اگر دوست داشتیم قهرمان شویم، معتقدم پرسپولیس در این فصل بسیار خوب بود و احترام زیادی برای پرسپولیس و تمامی تیم‌ها قائل هستم. ایران لیگ بسیار خوبی است و بازیکنان شایسته‌ای را در اینجا دیده‌ام.

وی در مورد قرار داشتن در صدر جدول گلزنان، عنوان کرد: مهاجم هستم و گلزنی قسمتی از شغل من است. از گلزنی لذت می‌برم و افرادی که من را دوست دارند با گل‌هایم خوشحال می‌شوند. در خصوص نحوه پنالتی زدنم باید بگویم که کمی صبر می‌کنم و سپس ضربه می‌زنم که دروازه‌بان نتواند تشخیص دهد.

این مهاجم گفت: در استقلال بازیکنان بسیار خوبی دارم و آنهم هواداران هستند. تماشاگران ایرانی واقعا عالی هستند و فوتبال بدون هوادار هیچ سودی ندارد. الان دلم برای آنها تنگ شده و بازی در ورزشگاه خالی را دوست ندارم.

دیاباته در مورد ارتباط خوبی که با مهدی قایدی دارد، گفت: ما خانواده بزرگی داریم و باید از بچه کوچکمان که قایدی است مواظبت کنیم. او بازیکن بسیار خوبی است و باید مواظب او باشیم.

وی در مورد شادی معروف پس از گل خود توضیح داد: دلم تنگ شده تا با تماشاگران این خوشحالی را انجام بدهم. به هواداران می‌گویم نگران نباشید و من اینجا هستم مبارزه کنم و برای خوشحال شدن شما با تمام وجود در زمین بازی مبارزه می‌کنم.

دیاباته در خصوص اینکه علیپور مهاجم پرسپولیس پس از گلزنی در شهرآورد شادی گل او را تقلید کرد، گفت: او بازیکن بسیار خوبی است و از اینکه خوشحالی من را انجام داد خوشحال شدم. این موضوع هیچ اشکالی ندارد.

وی در مورد مصدومیت‌های متعددش در استقلال، گفت: هر زمانی مقابل نفت مسجدسلیمان بازی می‌کنم مصدوم می‌شوم و واقعا دلیلش را نمی‌دانم.

این مهاجم در مورد دیدار با پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی، گفت: قبل از اینکه به ایران بیایم خیلی در مورد شهرآورد صحبت می‌شد و می‌دانم که بازی بسیار مهمی است و دوست دارم در آن بازی کنم.

دیاباته در مورد فصل بعدی و احتمال ماندن در استقلال، گفت: نمی توانم در مورد آینده صحبت کنم و نمی‌دانم در استقلال می‌مانم یا نه. مهم این است فصل را به خوبی پایان دهیم و در مورد آینده نمی توانم حرفی زد.

وی گفت: وقتی با سپاهان بازی کردم مربی سپاهان نبود و چند روز بعد که در جام حذفی با آنها بازی کردیم این مربی را در رختکن دیدم و از خداوند می‌خواهم سلامتی را به او بازگرداند. با او کار نکرده ام اما به یادش هستم.

مهاجم استقلال، اظهار داشت: قراردادم در فضای مجازی آمد و از هواداران می‌خواهم فردی که این اقدام را انجام داد، ببخشند چراکه من از او گذشته‌ام. کارهای مهمتری داریم، چندی پیش در بیمارستان بودم و افرادی را دیده‌ام که شرایط خوبی نداشتند و باید از خداوند بخواهیم به آنان سلامتی بدهد. اگر می‌توانیم به فردی کمک کنیم این کار را انجام بدهیم.