۰ نفر

حکم کالدرون آمد

خسارت 27میلیاردی یک قرارداد برای پرسپولیس

۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبر: 451609
خسارت 27میلیاردی یک قرارداد برای پرسپولیس

پرسپولیس بابت تصمیم عجیب مدیرعامل وقت خود باید 27میلیارد تومان ضرر بدهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ حکم فیفا درخصوص پرونده گابریل کالدرون با باشگاه پرسپولیس اعلام شد و سرخپوشان باید 745هزار دلار برای تسویه‌حساب با این سرمربی آرژانتینی پرداخت کنند. خواکین و والنسیا، دستیاران کالدرون مجموعا 165هزار دلار از پرسپولیس طلبکارند و خود کالدرون هم باید 2قسط 300 و 280هزار دلاری از باشگاه پرسپولیس دریافت کند. گابریل کالدرون در ابتدای فصل با تصمیم ایرج عرب سرمربی پرسپولیس شد اما در زمستان با تصمیم محمدحسن انصاری‌فرد از سمت خود کنار رفت و جایش را به یحیی گل‌محمدی داد. تصمیمی که حالا مشخص شده 27میلیارد تومان هزینه روی دست باشگاه پرسپولیس گذاشته است. پرسپولیسی‌ها 7.5میلیارد تومان بابت دریافت رضایتنامه یحیی گل‌محمدی به باشگاه شهرخودرو چک دادند که با احتساب دستمزد 2.5میلیاردی این مربی برای نیم‌فصل دوم، هزینه جذب یحیی به 10میلیارد تومان می‌رسد. از سوی دیگر مسئولان پرسپولیس باید مبلغ قرارداد کالدرون را تا پایان قرارداد او یعنی تا پایان فصل جاری بپردازند که با حکم 745هزار دلاری فیفا و با توجه به قیمت امروز دلار، این رقم به 17میلیارد تومان می‌رسد. 17میلیارد تومان بابت جلب رضایت کالدرون و 10میلیارد بابت استخدام یحیی؛ این تاوانی است که پرسپولیسی‌ها باید بابت تصمیم نابخردانه انصاری‌فرد و اخراج سرمربی تیم صدرنشین بپردازند.

  پرسپولیس به‌دنبال مذاکره

گابریل کالدرون پیش‌تر اعلام کرده بود که حاضر است قبل از اعلام رأی فیفا پای میز مذاکره با مسئولان باشگاه پرسپولیس بنشیند. او روز گذشته در گفت‌وگوی کوتاهی هم مجددا این موضوع را تکرار و اعلام آمادگی کرد که بابت مطالباتش با سرخپوشان مذاکره کند. پرسپولیسی‌ها در پرونده برانکو برنامه پرداختی معین نکردند و رأی صادرشده از سوی فیفا را به دادگاه عالی ورزش بردند تا با صرف هزینه دادرسی، شانس دوباره‌ای برای تجدیدنظر به‌دست بیاورند. اما درمورد پرونده کالدرون به‌نظر می‌رسد مسئولان باشگاه قصدی برای حضور در CAS ندارند. طبق اعلام رسول‌پناه، پرسپولیسی‌ها قصد دارند با گابریل کالدرون توافق کنند تا با رقم پایین‌تری پرونده این مربی آرژانتینی را ببندند. پرسپولیس علاوه بر کاهش مبلغ، احتمالا به‌دنبال این است که زمان بیشتری را برای این موضوع در اختیار داشته باشد.

کالدرون: هنوز هم حاضرم مذاکره کنم

در شرایطی که مسئولان باشگاه پرسپولیس هنوز نتوانسته‌اند مطالبات برانکو را پرداخت کنند، فیفا دوشنبه‌شب در اقدامی قابل‌پیش‌بینی این باشگاه را به پرداخت 745هزار دلار بابت پرونده مطالبات کالدرون و دستیارانش محکوم کرد. در این حکم به باشگاه پرسپولیس ابلاغ شده که گابریل کالدرون ۳۰۰هزار دلار بابت قسط دوم قراردادش طلبکار است و ۲۸۰هزار دلار نیز باقیمانده قرارداد و پاداش این مربی آرژانتینی است. به این ترتیب مجموع مطالبات این مربی از باشگاه پرسپولیس به رقم 580هزار دلار رسیده که با احتساب طلب 165هزار دلاری دستیارانش، این مبلغ به 745هزار دلار می‌رسد.

سرمربی سابق پرسپولیس که حالا با حکم فیفا برنده پرونده خود با باشگاه پرسپولیس شده، با وجود عدم‌تمایل خود برای صحبت در مورد این موضوع دیروز به چند سؤال پاسخ داد. کالدرون درخصوص حکم فیفا و محکومیت باشگاه پرسپولیس، گفت: «من از همان ابتدا سعی کردم با مدیران پرسپولیس مذاکره کنم اما آنها نخواستند مذاکره کنند و من هم به همین دلیل همه‌‌چیز را به وکیل خودم سپردم و او تمام کارهای من را پیگیری کرد.» سرمربی سابق پرسپولیس درخصوص اینکه همچنان حاضر است بابت نحوه پرداخت این مبلغ با باشگاه مذاکره کند، گفت: «من به‌خاطر هواداران و تیم خوب پرسپولیس حاضرم همچنان با مدیران باشگاه مذاکره کنم.» کالدرون درخصوص اینکه با توجه به قیمت ارز این مبلغ حسابی مدیران باشگاه را با مشکل روبه‌رو می‌کند هم گفت: «این مبلغی است که فیفا هم آن را تأیید کرده است و من هم در مورد آن دیگر حرفی ندارم.»