۰ نفر

دیپورت در فرودگاه ایران!

۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
کد خبر: 446523
دیپورت در فرودگاه ایران!

بیرانوند نمی‌دانست بدون ویزای کار نمی‌تواند از مسیر هلند به بلژیک برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، علیرضا بیرانوند همان ابتدای مسیر سفر به بلژیک متوقف شد. گلر ملی‌پوش پرسپولیس قرار بود پس از بازشدن پروازهای خارجی راهی بلژیک شود تا در تست پزشکی باشگاه آنتورپ شرکت کند. بیرو بامداد روز گذشته راهی فرودگاه امام‌خمینی(ره) شد تا بعد از سفر به قطر راهی هلند شود و از آنجا به بلژیک برود. اما یک اتفاق عجیب، مانع از پرواز علیرضا شد. با توجه به وضعیت پروتکل‌های اتحادیه اروپا برای جلوگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا، کشور‌های عضو اتحادیه نمی‌توانند مسافرانی از کشور‌های دیگر را پذیرش کنند؛ مگر آنکه مسافر مورد اشاره تابعیت یکی از کشور‌های اروپایی را داشته و یا شهروند و سیتیزن یکی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا باشد. دروازه‌بان اول سرخپوشان که قرار بود ابتدا به سمت قطر برود، در فرودگاه متوجه شد اگر به قطر برود هم نمی‌تواند مسیر سفر به بلژیک را طی کند و به همین دلیل برای شروع سفر خود مجوز لازم را دریافت نکرد و به خانه بازگشت.

 اطلاعات غلط کار دست بیرو داد

بیرانوند در شرایطی نتوانست یک‌بار دیگر خود را به تمرینات تیم جدیدش برساند که باشگاه آنتورپ به او قول داده بود مشکلی برایش پیش نیاید، اما گویا یکی از مقصران اصلی این اتفاق قلی‌زاده بازیکن تیم شارلوای بلژیک بوده است. شنیده‌ها حاکی از این است که گویا قلی‌زاده به‌واسطه تعطیلی لیگ بلژیک و برای دیدار با ترابی چند روز پیش در تمرینات پرسپولیس حضور پیدا کرد و بیرانوند که منتظر بود با بازشدن پروازها راهی بلژیک شود، از قلی‌زاده در خصوص سفر به این کشور می‌پرسد و قلی‌زاده به او می‌گوید که مشکلی برای سفر به بلژیک از طریق هلند وجود ندارد. نکته مهم اینجاست که قلی‌زاده با توجه به بازی در لیگ بلژیک ویزای کار دارد و به همین دلیل می‌تواند به این کشور سفر کند اما بیرانوند نمی‌دانست که با توجه به قوانین اروپا در روزهای کرونا نمی‌تواند بدون ویزای کار راهی بلژیک شود و بدون اطلاع از این موضوع اقدام به تهیه بلیت کرد که در نهایت نتوانست از ایران خارج شود. حالا بیرانوند باید چند روز دیگر منتظر بماند تا بعد از رفع مشکل توسط باشگاه آنتورپ بتواند مجوز پرواز به بلژیک را پیدا کند.

  وکیل بیرانوند: با تهیه بلیت حسن نیت خود را نشان دادیم

علیرضا سلیمانی وکیل دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در این خصوص به فارس گفت:‌ «این اتفاق به‌دلیل بسته‌بودن پروازها و قوانین اتحادیه اروپا رخ داد. البته باشگاه آنتورپ به ما اعلام کرده بود که هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و حتی با پلیس هم هماهنگ کرده‌ایم اما آنها نتوانستند زمینه‌ساز این سفر شوند. قرار بود بیرانوند به قطر برود و از قطر به آمستردام سفر کند و در این شهر به استقبال او بیایند اما پلیس آمستردام موافقت نکرد و دیشب این موضوع را اعلام کرد. با این اتفاق حسن‌نیت خودمان را به باشگاه آنتورپ نشان دادیم. قرارداد بیرانوند منعقد شده و مشکلی ندارد. او طبق قوانین فیفا می‌تواند تا پایان مسابقات داخلی در تیمش حضور داشته باشد و بعد در تیم جدید حاضر شود. یعنی از نظر فیفا هم مانعی ندارد.»