۰ نفر

پیام وزیر ورزش به مناسبت روز بزرگداشت فرهنگ پهلوانی

۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۴۷
کد خبر: 445055
پیام وزیر ورزش به مناسبت روز بزرگداشت فرهنگ پهلوانی

وزیر ورزش و جوانان در پیامی، به مناسبت روز بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: مایه مباهات جامعه ورزش است که امروزه فرهنگ پهلوانی با نام و یاد مولای متقیان علی (ع)، پهلوان راستین تاریخ بشریت، قداست و حرمت یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پیام مسعود سلطانی‌فر بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگ پهلوانی که جزء لاینفک ورزش است ریشه ای به بلندی تاریخ پرافتخار فرهنگ و تمدن کهن ایران زمین دارد و در تاروپود پیکره ورزش ایران اسلامی تنیده است. 
مایه مباهات جامعه ورزش است که امروزه فرهنگ پهلوانی با نام و یاد مولای متقیان علی (ع)، پهلوان راستین تاریخ بشریت، قداست و حرمت یافته است و با عبور از افسانه‌های باستانی یک الگوی واقعی بشری فراروی ورزشکاران و جوانمردان معاصر قرار گرفته است.
    
اهتمام سیاستگذاران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به تصویب آیین نامه ترویج فرهنگ پهلوانی و تقویت ورزش زورخانه ای جای سپاس فراوان داشته و بر همه اصحاب فرهنگ و ورزش ایران اسلامی لازم است تمامی مساعی خویش را برای حفظ و حراست از ریشه ها و قداست فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای به کارگیرند و ارزش های برگرفته از این فرهنگ را پاسداری و ترویج کنند.

فرصت را مغتنم شمرده و در شرایط کنونی ـ که مردم ایران عزیز با اپیدمی کرونا و آسیب های ناشی از این بیماری دست و پنجه نرم می کنند ـ از مدافعان سلامت و تمامی عزیزان جامعه ورزش کشور و تشکل های جوانان که در پرتو آموزه های فرهنگ پهلوانی با کمک مؤمنانه به یاری هموطنان آسیب دیده و نیازمند شتافتند و بار دیگر جلوه های زیبایی از مرام و منش پهلوانی را به نمایش گذاشتند صمیمانه و خاضعانه سپاسگزاری می نمایم.