۰ نفر

تخلف عجیب در پرسپولیس

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱
کد خبر: 433259
تخلف عجیب در پرسپولیس

نمایندگان مجلس در جریان تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، به تخلفی عجیب در تیم سرخپوش پایتخت پی برده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خبر داد که در جریان تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تخلفات پرشماری در این دو باشگاه به چشم خورده است. اما یکی از عجیب ترین موارد، پرداخت مالیات افراد خاص از حساب باشگاه پرسپولیس بوده است.

یوسف‌نژاد در این مورد به ایرنا گفت: باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس و مدیران آن پرداختی‌هایی را خارج از تعهد داشتند. همچنین این باشگاه مناقصه‌هایی خارج از چارچوب قوانین دولتی برگزار کرده که تخلف محسوب می‌شود. شفافیت مالی حلقه مفقوده فعالیت‌های اقتصادی باشگاه پرسپولیس است که در گزارش تحقیق و تفحص بارها به آن اشاره ‌شده است. در صورتحساب‌های این باشگاه شفافیتی در واریزی مبلغ به‌حساب بازیکنان و کادر فنی وجود ندارد همچنین از حساب باشگاه مالیات افراد خاص پرداخت‌شده است.

او با اشاره به حضور ۲ بازیکن پرسپولیس در جام جهانی افزود: طبق قانون فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) این نهاد بین‌المللی برای باشگاه‌هایی که بازیکن در تیم ملی دارند مبلغی در نظر گرفته است که این میزان برای باشگاه پرسپولیس سه میلیون دلار است. اثری از این پول در دفتر محاسبات مالی پرسپولیس دیده نمی‌شود. همچنین باشگاه پرسپولیس در یک دهه گذشته ۳.۵ میلیارد تومان ضرر در زمینهٔ جرائم ملی و بین‌المللی داشته است. یک و نیم میلیارد این جریمه مربوط به جرائم قراردادها و نزدیک به ۲ میلیارد آن مربوط به هزینه دادرسی است که مبلغ بالایی محسوب می‌شود.