۰ نفر

رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال کجاست؟

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴
کد خبر: 431584
رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال کجاست؟

مهدی تاج چندماه است در خارج از ایران به سر می‌برد و هیچ توضیحی هم درباره ابهام‌های مدیریتی‌اش نمی‌دهد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، مهدی تاج که تا همین چندماه قبل به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال به صورت روزانه قول می‌داد همه موضوعات فوتبال ایران روبه پیشرفت است، حالا مدت‌هاست خارج از کشور است و ظاهرا قصد ندارد هیچ توضیحی هم درباره مشکلاتی که در دوران مدیریتش ایجاد شد و تا همین الان هم رفع نشده، ارایه کند. حالا شایعات درباره مهدی تاج بالا گرفته و معلوم نیست چرا او و افراد مورد وثوقش در فدراسیون در قبال حواشی پرتعداد ناشی از اتفاقات دوران مدیریت‌شان سکوت کرده‌اند.

استعفای ناگهانی و بالاگرفتن گمانه‌زنی‌ها

ظهر شنبه هشت دی‌ماه درحالی‌ که مهدی تاج از چند روز قبل  به علت بیماری قلبی در بیمارستان مهر تهران بستری شده بود، سخنگوی فدراسیون فوتبال در اظهارنظری که ازقضا روی سایت رسمی نیز نرفت، خبر رسمی کناره‌گیری رئیس را اعلام کرد. این خبر درشرایطی که قرار بود اسفندماه انتخابات فدراسیون برگزار شود، یک شوک بزرگ برای فوتبال ایران بود و گمانه‌زنی‌های زیادی را نیز به دنبال خود داشت. برخی برای تاج آرزوی سلامتی کردند، عده‌ای گفتند او بیماری را بهانه کرده و به خاطر مشکلات فدراسیون را رها کرده و برخی نیز که در فدراسیون مورد اعتماد تاج بودند، برای بقا همه تلاش‌شان را به کار گرفتند.

دغدغه‌های بزرگ فدراسیون، سفر تاج به اسپانیا

با جدایی تاج از فدراسیون ظاهرا مشکلاتی که او می‌دانست گریبانش را می‌گیرد و پایان‌دادن به حاشیه‌ها کار سختی برای رئیس مستعفی با توجه به بیماری بود، یکی‌یکی به رسانه‌ها رسید و فدراسیون با یک بحران عجیب مواجه شد. اتفاقات مختلف مثل شکایت ویلموتس، بدهی‌های میلیاردی پرتعداد، ماجراهای اساسنامه و... که حالا تاج از همه آنها رهایی پیدا کرده است. از این‌رو اواخر اسفندماه خبری درباره سفر خانوادگی تاج به خارج از کشور هم مطرح شد. گفته می‌شد او دور اروپا را درحال گردش است و توجهی به اتفاقات فدراسیون ندارد.

وعده افشاگری در اینستاگرام

بالاگرفتن انتقادها از مهدی تاج سبب شد تا رئیس مستعفی در صفحه اینستاگرامی منتسب به خودش وعده شفاف‌سازی درخصوص مسائل را بدهد اما حالا که بیشتر از یک‌ماه از آن استوری مجازی گذشته، او هیچ اظهارنظری انجام نداده و حتی به ایران هم برنگشته و مشخص نیست اصلا قصد بازگشت دارد یا خیر. هرچند که بعدها مشخص شد صفحه اینستاگرامی مهدی تاج را امیرمهدی علوی رئیس دفتر او در فدراسیون و سخنگوی آن اداره می‌کند.

یک دنیا سوال و دریغ از یک توضیح

نکته قابل توجه درباره مهدی تاج این است که او و همکاران مورد اعتمادش در فدراسیون فوتبال از زمانی که او رفته، درباره مسائل و مشکلات کلان هیچ اظهارنظری انجام نمی‌دهند. این روزها که فدراسیون فوتبال با دغدغه‌های بزرگی مواجه شده که ازقضا همه آنها در دوران ریاست مهدی تاج بود، خواسته همه پیشکسوتان و اهالی و طرفداران فوتبال این است که تاج در این‌باره پاسخ بدهد. از طرفی محمدرضا ساکت، مرد همه‌کاره فدراسیون فوتبال هم روزه سکوت گرفته و هیچ توضیحی درباره این دغدغه‌های عجیب فدراسیون و نقش خودش در اتفاقات رخ‌داده، نداده است. سخنگوی فدراسیون فوتبال که از افراد مورد وثوق رئیس سابق فدراسیون است، حالا مدت‌هاست حرفی درباره ماجراهای قرارداد عجیب با مارک ویلموتس و موضوعات عجیبی که در دوران ریاست تاج مطرح شد، نمی‌زند.

تاج برمی‌گردد؟

درباره مهدی تاج البته هیچ خبر رسمی در دست نیست که او اکنون کجا حضور دارد. شایعات متعددی درباره او وجود دارد، اما آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که او می‌خواهد طی روزهای آینده بعد از سفری طولانی‌مدت اروپا به ایران برگردد. اتفاقی که اگر انجام شود، بی‌تردید حداقل انتظار اهالی فوتبال این است که توضیحات خود را درباره مسائلی که حالا حواشی بزرگ برای فدراسیون ایجاد کرده، ارایه کند.

ذوالفقارنسب: افرادی که منافع دارند، اثری از خود نمی‌گذارند

بیژن ذوالفقارنسب، سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال ایران با اشاره به این مسأله که مهدی تاج و همکارانش هیچ توضیحی درباره اتفاقاتی که رقم زدند و حالا دود آن به چشم فدراسیون رفته می‌گوید: «در این مدت ما مسائلی را دیدیم که غیرعقلانی و عجیب است. من فکر می‌کنم نهادهای نظارتی باید به ماجرای قراردادهایی که بسته شده، ورود کنند و بفهمند چه اتفاقاتی رقم خورده است.» او صحبت‌هایش را این‌طور ادامه می‌دهد: «معمولا در این‌جور شرایط افراد یا گروه‌هایی که کارهایی در این سطح انجام می‌دهند و منافعی را برای خودشان متصور شدند، هیچ اثری از خود نمی‌گذارند و این سال‌های ‌سال است که در فدراسیون‌های ورزشی و به‌خصوص فوتبال رواج پیدا کرده است. الان هم اگر می‌بینید هیچ‌کس در فدراسیون فوتبال، آوردن مارک ویلموتس و موضوعات دیگر با این شرایط را به ایران گردن نمی‌گیرد و واکنشی نشان نمی‌دهد، به همین خاطر است.»