۰ نفر

۳ورزشگاه ایران به VAR مجهز می‌شوند

۲۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
کد خبر: 429991
۳ورزشگاه ایران به VAR مجهز می‌شوند

۳ ورزشگاه بزرگ ایران باید در آینده‌ای نزدیک به سیستم کمک داور ویدئویی مجهز شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، چند روز قبل بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم خود برای استفاده از سیستم رادیویی ویدئو چک در فصل جاری لیگ قهرمانان پرده برداشت. طبق اعلام AFC سیستم کمک داور ویدئویی احتمالا از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر این اساس فدراسیون فوتبال ایران هم به تکاپو افتاده تا حداقل در ۳ ورزشگاه بزرگ این سیستم برقرار شود.

۳ ورزشگاه آزادی تهران، نفش جهان اصفهان و امام رضا (ع) مشهد که باید میزبان بازی‌های نمایندگان ایران در ادامه لیگ قهرمانان باشند، باید از این سیستم برخوردار شوند وبه همین خاطر قرار است جلساتی در فدراسیون و مسئولان ۴ باشگاه آسیایی برای برقرار ویدئو چک انجام شود.

مشکل اصلی در برقراری ویدئو چک هزینه کلانی است که این سیستم روی دست باشگاه‌ها می‌گذارد و با توجه به مشکلات مالی پرتعداد آوردن تجهیزات آن به ایران بسیار دشوار است. در یک سال گذشته فعالیت‌هایی جدی برای مجهز کردن ورزشگاه‌های ایرانی به سیستم VAR انجام شده و حتی حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ به باشگاه‌ها نامه زده و شرکتی را به آن‌ها معرفی کرده تا در زمینه نصب و راه اندازی VAR با باشگاه‌ها جلسه بگذارد و این سیستم را در ورزشگاه‌های ایران راه بیندازند.

با این حال مهدی محمدنبی دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال قرار است طی جلسه‌ای که طی روزهای آینده با مسئولان داوری فدراسیون برگزار می‌کند، در این خصوص تصمیم نهایی را اتخاذ کند.