۰ نفر

حذف سومین بوکسور ایران از انتخابی المپیک

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۴۹
کد خبر: 422648
حذف سومین بوکسور ایران از انتخابی المپیک

بوکسور دسته فوق‌سنگین ایران، با عملکردی ضعیف مقابل حریف چینی، از گردونه مسابقات انتخابی المپیک آسیا کنار رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مبارزات روز چهارم رقابت‌های بوکس انتخابی المپیک آسیا در اردن، امروز (جمعه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۸) پیگیری شد که ایمان رمضان‌پور به عنوان آخرین نماینده ایران روی رینگ رفت و با عملکردی بسیار ضعیف مقابل حریف چینی، تن به شکست داد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. 

بوکسور فوق سنگین (مثبت ۹۱ کیلوگرم) ایران، در نخستین مبارزه خود "آی مای تی" از کشور چین را پیش رو داشت که در هر سه راند، عملکرد بسیار ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت و نهایتا با قبول شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت.

پیش از این و در مبارزات امروز، سجاد کاظم‌زاده با باخت مقابل حریفی از ساموآ حذف شد و طوفان شریفی با عملکردی درخشان مقابل حریف چینی، ضمن کسب پیروزی راهی دور بعد شد. شریفی در دور بعد با حریفی از ازبکستان دیدار می‌کند.

پیش از این و در روزهای گذشته، احسان روزبهانی با قبول شکست مقابل حریف چینی از گردونه این رقابت‌ها کنار رفته بود و شاهین موسوی، اشکان رضایی و دانیال شه‌بخش نیز با برتری مقابل رقبای خود، راهی دور بعد شده‌اند.

به این ترتیب تاکنون سه بوکسور ایران از گردونه رقابت‌ها کنار رفته‌اند و چهار بوکسور ایران راهی مرحله بعد شده‌اند.

فردا (شنبه، ۱۷ اسفند) در ادامه این مسابقات و در وزن ۵۲ کیلوگرم امید احمدی‌صفا که دور اول استراحت داشت، با قاسم السودانی دارنده مدال برنز آسیا از عراق دیدار می‌کند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، شه‌بخش که در دور نخست مقابل نماینده چین‌تایپه به برتری دست یافت، در ادامه با رقیبی از  پاپوئا گینه نو مصاف می‌دهد. این بوکسور قهرمان قاره اقیانوسیه است.

اسامی ۸ بوکسور اعزامی ایران به این رقابت‌ها به شرح زیر هستند:
۱- وزن ۵۲ کیلوگرم، امید احمدی‌صفا
۲- وزن ۵۷ کیلوگرم، دانیال شه‌بخش
۳- وزن ۶۳ کیلوگرم، اشکان رضایی
۴- وزن ۶۹ کیلوگرم، سجاد کاظم‌زاده
۵- وزن ۷۵ کیلوگرم، سیدشاهین موسوی
۶- وزن ۸۱ کیلوگرم، احسان روزبهانی (کاپیتان)
۷- وزن ۹۱ کیلوگرم، طوفان شریفی
۸- وزن به اضافه ۹۱ کیلوگرم، ایمان رمضان‌پور

علیرضا استکی به عنوان سرمربی، غلامرضا کریمی و همایون امیری به عنوان مربی و دانیال تیماجی به عنوان مربی بدنساز، تیم ایران را در اردن همراهی می‌کنند.