۰ نفر

شکست استقلال برابر الاهلی با اشتباه کمک داور

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰:۱۷
کد خبر: 417760
شکست استقلال برابر الاهلی با اشتباه کمک داور

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الاهلی عربستان در حالی با شکست ۲بر یک آبی‌پوشان به پایان رسید که با اشتباه کمک داور، گل سالم و دوم آبی پوشان مردود اعلام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ۲ تیم استقلال و الاهلی عربستان در گروه اول مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ از ساعت ۱۹ امروز (دوشنبه) و در کویت به مصاف یکدیگر رفتند.

قضاوت این مسابقه را کو هیون جین از چین بر عهده داشت.

استقلال با لشکری از بازیکنان مصدوم و سرماخورده به مصاف الاهلی عربستان رفت و دست‌های سرمربی این تیم بسته بود.

اشتباهات خط دفاعی استقلال در نیمه اول باعث شد تا این تیم ۲ بار دروازه‌اش باز شود.

در نیمه دوم فرهاد مجیدی برای فرار از شکست تیمش را با یک آرایش هجومی به زمین فرستاد اما تعویض‌های او کارساز واقع نشد تا اولین شکست وی در کارنامه مربی‌گری‌اش به ثبت برسد.

جنجالی‌ترین نکته این دیدار، مردود اعلام کردن گل دوم استقلال و ارسلان مطهری به الاهلی بود که کمک داور آن را به دلیل قرار داشتن بازیکن استقلال در آفساید و کور شدن نقطه دید دروازه‌بان بود. این اشتباه باعث شد تا آبی‌پوشان تساوی را با شکست تغییر کنند. 

در دقیقه هشتم علی دشتی با فرار از عمق دفاعی الاهلی با دروازه‌بان این تیم تک به تک شد اما مدافع حریف خود را به او رساند و با تکل‌ به موقع توپ را به کرنر فرستاد. استقلالی‌ها اعتقاد به ضربه پنالتی داشتند اما داور دستور به ادامه بازی داد.

در دقیقه شانزدهم لوکاس لیما پاس خوبی را برای ابو شراره فرستاد و مهاجم الاهلی با خطای سید حسین حسینی سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. الموشر بر خلاف جهت دروازه‌بان استقلال توپ را تبدیل به گل کرد.

هشت دقیقه بعد اشتباه حسین عبدالغنی بازیکن سرشناس و کهنه کار الاهلی در محوطه جریمه الاهلی باعث شد تا ارسلان مطهری توپ را از او گرفته و با شوتی دقیق و فنی گل‌زنی کند.

در دقیقه ۳۰ اشتباه خط دفاعی استقلال باعث شد تا عبدالرحمن غریب از جناح راست پاس خوبی را به برای الموشر فرستاده و این بازیکن به راحتی دروازه سید حسین حسینی را باز کند.

۹  دقیقه بعد اما خطای مدافع الاهلی بروی آرش رضاوند باعث شد تا داور نقطه پنالتی این بار به نفع آبی‌پوشان نشان دهد. وریا غفوری پشت توپ ایستاد اما ضربه کاپیتان آبی‌پوشان را یاسر المسیلیم مهار کرد.

در دقیقه ۵۱عبدالفتاح غریب از سمت راست به محوطه جریمه  استقلال رفت اما  ضربه او به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

هفت دقیقه بعد وریا غفوری سانتر خوبی را برای محمد ریگی فرستاد اما دروازه‌ بان الاهلی با واکنش عالی توپ را به کرنر فرستاد. 

در دقیقه ۶۵شوت خطرناک علی دشتی پس از برخورد به پای مدافع الاهلی به کرنر رفت. چهار دقیقه بعد ضربه سر عبدالرحمن غریب به شکل خطرناکی از روی دروازه استقلال خارج شد.

در دقیقه ۷۰یک موقعیت عالی برای زکریا مرادی در داخل محوطه جریمه به دست آمد که شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۸ ارسلان مطهری دروازه الاهلی را باز کرد اما داور در اقدامی عجیب این گل را مردود اعلام کرد.

۲ دقیقه بعد مهاجم الاهلی برای باز کردن دروازه استقلال فرصت خوبی داشت اما سید حسین حسینی با واکنش به موقع اجازه گلزنی را نداد.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تماشاگر ویژه بازی الاهلی عربستان و استقلال بود.

علی کریمی، مهدی قائدی، سیاوش یزدانی، هروویه میلیچ و فرشید باقری که به دلیل مصدومیت و سرماخوردگی بازی با الاهلی  را از دست دادند با حضور در جایگاه ویژه این جدال را از نزدیک تماشا کرد.

ترکیب استقلال:

 سید حسین حسینی، میلاد زکی پور، روزبه چشمی، علی دشتی، نیکولای بودوروف، وریا غفوری، شاهین طاهرخانی(ذکریا مرادی)، مسعود ریگی، محمد دانشگر، امیر ارسلان مطهری، آرش رضاوند

سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب الاهلی:

یاسر المسیلیم، عبدالله حسون، معتز هوساوی، عبدالباسط هندی، حسین عبدالغنی، لوکاس لیما، علی الاسمری، محمد المجحد، سلمان الموشر، عبدالرحمن غریب، مازن ابوشراره